Alternatief voor de kabel?

vbimport

Als ik jouw was zou ik toch nog eens na gaan denken over internetten via de satelliet als een redelijk alternatief.
Aangezien internetten via de satelliet vele malen sneller (tot wel 2 mbits/s) is dan via wat voor een andere manier dan ook, kun je op deze manier behoorlijk wat tijd winst behalen bij het downloaden dat zich op zijn beurt weer vertaalt in een lagere telefoon rekening.

Wat je ook kan doen is het volgende:
-Neem een abonnement bij EON voor satelliet internetten en koop de benodigde eventueel benodigde hardware bij http://www.ixs.nl/satellite/ .

-Neem vervolgens een abonnement op ISP aanbieder Superweb!!! Nu hoor ik je al denken dat ik niet goed wijs ben om deze provider te nemen aangezien die zo snel is als dikke stront in een dunne trechter, maar de clue zit hem hierin dat je Superweb alleen maar nodig hebt voor de up-stream en deze verbinding is snel genoeg voor deze kleine data pakketjes.

Tel je de beide abonnementen bij elkaar op dan kom je uit op ongeveer FL. 68,- per maand.
EON abonnement kost FL. 32,36 per maand (bij het aan gaan van een jaarabonnement) en het abonnement op Superweb kost FL. 35,- en dat maakt samen FL. 67,36.
En dit houdt in dat je geen verdere telefoon kosten meer hebt, dus misschien voor jou toch de beste keus!!

Wie heeft er een goed alternatief voor de kabel?

ISDN heeft geen zin, want dan moet je zoveel telefoonkosten betalen.
Een vast bedrag per maand voor ISDN is misschien wat, maar dat gaat waarschijnlijk nog wel langzamer dan de kabel.

ADSL komt hier pas in 2003 ofzo, dus dat is ook niet iets om naar uit te kijken.

De kabel is hier supertraag, dus daar wordt je ook niet vrolijk van.

Dan dacht ik aan internet via de satelliet alleen betaal je dan ook nog telefoonkosten en daar heb ik ook geen zin in.

Ik had ook al www.webgate.nl gezien, alleen hier heb je maar een bepaald aantal uur dat je mag surfen, dus dat is ook niks!

Iemand goede tips? Alvast Bedankt!

je hebt ongeveer alle mogelijkheden al genoemd en afgekraakt

maar ja… www.uunet.nl
kun je leech lijntjes huren als je financieel goed bij bent
heb je geen telefoonkosten

Hey REDCAT,

Probeer je die jongen een " provider te nemen aangezien die zo snel is als dikke stront in een dunne trechter,"(i liked that).

Maar goed, heb je ooit eens gehoord van een foutcorrectie, Die is nodig om alle gegevens goed door te laten komen, zelfs met een volwaardige provider is dit een probleem (instal maar eens du meter/progje op downstream/upstream te meten) op zijn positiefst haal je 1 op 20, stel dat je bij superweb 1 K upstean haalt dan komt er op je satelite wel geteld 20K binnen (HMMM NOG NIET SLECHT)

Maar goed dat wou ik even kwijt.

HermeS

TheDuke: Ik denk dat je ook niet anders kan dan afkraken, moet jij maar eens 100 piek per maand gaan betalen voor kabel en dan zien dat de pages sloom laden en je kan downloaden met 10k per sec (als je geluk hebt dan), dat is namelijk de enige echte kabelprovider Tebenet (nu alweer overgenomen door UPC, wij worden dus ook Chello - ole ole - en dan denk je nog wel dat het niet slechter kan worden :< ).
En dan hebben ze ook nog een lowspeed abo :>

Een leech lijntje wordt me toch echt iets te duur :>

Ik zat er ook al aan te denken om internet via de satelliet te nemen, maar het grote probleem is dan de upstream, nou Superweb ga ik nooit kiezen, daar verpest je je satelliet verbinding mee :>

Toch nog andere alternatieven? Ik hoor het graag, voor nu thanks voor de reacties!

Er is nog een manier om goedkoop te internetten hoor… studeer informatica, word NT administrator in een bedrijf en zet voor je account de call back mogelijkheid aan. Liefst wel een bedrijf met een internetlink uiteraard Werkt prima

ik betaal maandelijks 75fl(1400bfr)/maand en haal snelheden tussen de 100 en 140k/sec
(Pandora/Telenet-Belgie)
MAAAR! ja wij klagen ook, dan wel niet over de snelheden…maar wij hebben wel een 2GIG/Week restrictie! Dus al bij al, is het overal wel iets, maar als ik hoor 10k/sec dan toch maar een download limiet )

Haal met die 2gig wel een Iso of 4/week af, en geef zelf eerlijk toe, wie speelt er nu meer dan 4 nieuwe spellen per week? Of werkt hier nu echt niemand meer

Wou ik effe kwijt!
mazzel

When the Slingblade come, better be gone :wink: