Alt- combinaties?

vbimport

als je bijvoorbeeld ALT + 92 intikt krijg je dit " "

ik zoek nu alle mogelijk heden van alle toetsencombinaties
staan die ergens op internet ?

ik weet vroeger stonden die in de help van ms-dos 6.0 of ouder
maja wie werkt nu nog met dos

dus mijne vraag wie heeft mij de lijst
of staat de lijst misschien ergens op het ITT ?

dat staat bij windows onder start -> programma’s -> bureau accessoires -> systeemwerkset -> speciale tekens :slight_smile:

probeer maar eens alt+f4 :slight_smile:

heb laatst ontdekt dat je in windows ctrl+alt+ een willekeurige toets dat je dan ook speciale tekens krijgt…
tenminste onder win2k

is gewoon ASCII code, dus 256 combinatie mogenlijk; 128 meer dan je af toetsenbord kunt maken.

(0160) (leuk voor in MSN. Dan is je naam ‘‘nix’’
_(169)
¿(168)
-193
_487

525 (ik ging een regel naar onderen dus een soort <enter>
“0147
”0148
•0149
~0126

Ga zelf maar ff verder. Gewoon random testen. Altijd leuk.

»» Dis d’r 1-tje die ik nogal eens gebruik! ««
ctrl+alt+[ óf ]

Originally posted by xian
[B]probeer maar eens alt+f4 :slight_smile:

heb laatst ontdekt dat je in windows ctrl+alt+ een willekeurige toets dat je dan ook speciale tekens krijgt…
tenminste onder win2k
[/B]

Ligt niet zozeer aan Win2K, maar aan je landinstellingen.
Als je keyboard indeling op US101 instelt en de taal op NL, dan kun je het jezelf nog makkelijker maken.
Als je dan speciale tekens intypt en vervolgens een letter dan krijg je al de speciale tekens.

Bijvoorbeeld een " en een a levert een ä
een ~ en een n levert ñ
’ + c = ç
^ + e = ê

Vroeger (in de tijd van WP 5.1) had iedereen een hele tabel hangen naast zijn PC, speciaal voor die ASCII codes…heb deze ook gehad, maar is allang niet meer nodig. “Speciale tekens” of
“symbolen” is een functie in Word en zelfs standaard onder Windows aanwezig (onder bureauaccesoires).

eh man thanX … soms kreeg ik met MSN een é en soms gewoon een ´e ik snapt maar niet waar dat toch aan lag mar nu weet ´k het dus ThanX SuperAppelflap:)

Graag gedaan.