Als beloofd, nl moppen :)

Hoe lest een Hollander zijn dorst ? Hij gaat voor een bakkerij staan en wacht tot het water in zijn mond loopt !

Wanneer weet men of een Belg werkelijk dood is ? Als hij zijn pak fritten uit zijn hand laat vallen. Wanneer weet men of een Nederlander werkelijk dood is? Als hij zijn vrekkenkrant uit zijn hand laat vallen.

Waarom worden Nederlanders kwaad als je zegt dat ze zo ontzettend gierig zijn ? De Waarheid doet zeer !!

Waarom vertellen Nederlanders zo graag Belgenmoppen?
Omdat ze zo goedkoop zijn!

Weet je waarom ze in Nederland een lege fles cola in de koelkast bewaren? Voor de gasten die niets hoeven!

Een Hollander, een Belg en een Duitser gingen samen op café. Na een paar pintjes zei de Belg:Ik trakteer!
Zei de Duitser:Nein nein, ich traktiere!
Zei de Hollander: Nee nee ik trakteer!
Oei sorry die mop klopt niet. Een Hollander zegt dat nooit!!!

Welk was het verschil tussen OUDE Belgen en OUDE Nederlanders (in de tijd van de Gallische oorlogen)?
-De OUDE Belgen leefden van de oorlog en dronken bier.
-De OUDE Nederlanders leefden van de krijg en dronken mede

Een Hollandse lifter tot de Belgische chauffeur :
H: “Beste dank voor de lift mijnheer ! Hoeveel is mijn schuld ?”
B: “Helemaal niets, beste vriend ! Ik vond het leuk je mee te nemen !”
H: “Mag ik u dan toch een verfrissing aanbieden ?”
B: “Dat mag altijd !”
… en de Hollander draait het raampje open !

Weet je hoe het Hollandse kookboek begint? Leen een ei !

Hoe komt dat een Hollander zo weinig praat? Ze hebben van kindsaf geleerd zuinig te zijn

Hoe herken je van ver een Hollands schip in volle zee ? Er vliegen geen meeuwen achter !

Waarom staan de strepen op de Hollandse vlag horizontaal ?
Dan kan je ze verslijten tot aan de vlaggestok!

Wie was de eerste Schot? Een Hollander die de Noordzee overgezwommen had.

Hoe viert een Hollander oudejaarsavond?
Hij loopt rond de tafel tot hij dronken is en hij gaat naar bed.

Wie vond de koperdraad uit ?
Twee Hollanders. Ze vonden samen een halve frank…

Wat betekent “NL” in Italië op een auto ?
Niente lire…

Hoe drijft de Hollandse politie een betoging uiteen ?
Ze schudden met een collectebus.

Waarom staat een Nederlander in de winter 's morgens met een ei naast de weg ???
Hij wacht tot de strooiwagen langskomt

Hoe braadt een Nederlander zijn vlees?
In Dreft, dan krimpt het niet!

Einde deel a)

Een Hollander is verdwaald in de woestijn en roept: “Help, help.” Plotseling ziet hij in de verte een andere man lopen. Hij gaat er naar toe. Het blijkt nog een Hollander te zijn, die ook verdwaald is. Ook hij loopt te roepen: “Help, help.” De ene Hollander krijgt een idee: “Zullen we dan eens samen gaan roepen?” “Da’s een goed plan,” zegt de ander. En ze gaan roepen:
“Samen, samen…”

Twee Hollanders lopen langs de Belgische grens en zijn op weg terug naar Breda. Ze moeten nog een heel eind lopen. Als ze bij een bus-remise aankomen, zegt de ene Hollander: “Als we nou een bus jatten, kunnen we naar Breda rijden.” “Ja,” zegt de andere Hollander, “maar durf jij zo’n bus te jatten?” “Ikke wel,” zegt de ene Hollander weer: “als jij hier op de uitkijk blijft staan, dan ga ik die loods in.”
De Hollander die buiten staat, hoort binnen een hoop gestommel en kabaal. En het duurt maar, en het duurt maar. Eindelijk, na anderhalf uur, komt die Hollander met een bus naar buiten rijden. “Waar bleef je nou zo lang?” vraagt zijn maat. “Nondeju,” zegt de Hollander, “de bus naar Breda stond helemaal achterin.”

Een Nederlander komt een café binnen en vraagt: “Waar is het toilet?” De ober zegt: “Dat is verstopt”. De Nederlander weer: “Dat geeft niet, dan zoek ik hem wel”.

Een Belg, een Duitser en een Nederlander worden opgeroepen op een leugendetector uit te testen. De Belg zegt: "Ik denk dat ik 20 flesjes bier op kan. TOEOEOET, roept de leugendetector. “Ok”, zegt de Belg, “10 flesjes”. Het apparaat blijft stil. De Duitser zegt: "Ik denk dat ik 15 braadworsten op kan. TOEOEOET, roept de leugendetector. “Ok, 8 braadworsten”. Het apparaat blijft stil. De Nederlander zegt: “Ik denk…”, TOEOEOET roept het apparaat.

Een Belg en een Nederlander zitten samen in de trein, de Belg leest een boek over logica.
Logica, vraagt de Nederlander, wat is logica?
Wel, zegt de Belg, heb je goudvissen?
Ja,
Wel, dan houd je van dieren,
Ja, dat klopt,
Wel, als je van dieren houd, houd je ook van mensen’
Ja, dat klopt ook,
En als je van mensen houd, dan houd je ook van kinderen,
Ja, ik houd van kinderen,
Wel, en als je van kinderen houd, heb je natuurlijk ook kinderen,
Ja, dat klopt,
Wel, en als je kinderen hebt, ben je getrouwd,
Ja, dat klopt ook,
Wel, als je getrouwd bent, ben je geen homo
Nee, zegt de Nederlander, ik ben geen homo!
Wel zegt de Belg, dat is logica.
Stapt de Belg uit en komt er een andere Nederlander tegenover de erste zitten.
Nou, zegt Nederlander 1, er was net een Belg, en die las een boek over logica, kei interessant!
Logica, vraagt Nederlander 2, wat is dat ?
Nou, heb je goudvissen?
Nee,
Dan ben je een homo.

Wat is de kortste Ollandersmop ? Er was eens een slimme Ollander !

Ze hebben in Nederland de auto’s een halve meter korter gemaakt. Dan zijn de files niet meer zo lang.

De Fokker vliegtuigfabriek heeft voor een ware revolutie gezorgd in de ontwikkeling van een milieu-vriendelijk vliegtuig: een electrische jumbo jet !!!
Men gaat nu verder met het ontwikkelen van een haspel welke groot genoeg is voor het oprollen van het snoer.

Chirurgen die zich met hersentransplantatie bezig houden, betalen het meest voor hersenen van Nederlanders, want deze zijn nog nooit gebruikt.

Waarom fietst een Nederlander 's avonds rond de tafel ? Om licht te hebben.

Het is zwart en hangt aan twee draadjes ? Een Nederlandse elektricien !

Ze hebben in Nederland een nieuw verkeersbord. Weet je welke?
EINDE FILE

In Nederland is tegenwoordig de alpinopet verplicht op de bromfiets. Ze hebben namelijk een test gedaan met een helm en zo’n pet. Beide werden van een flatgebouw geworpen…De helm viel daarbij stuk op de grond. Het alpinopetje was nog heel !

Hoe noem je, in informaticatermen, een Hollander met een zak zagemeel op z’n rug ? Eentje met extern geheugen.

Aan wat kan een automobilist in Duitsland zien dat een blinde voetganger de straat oversteekt?: De voetganger draagt een gele armband met zwarte stippen.
Aan wat kan een voetganger in Duitsland zien dat een blinde automobilist nadert?: De automobilist rijdt met gele nummerplaten met zwarte letters.

Een hééééél slimme Belg is het beu dat hij steeds alles weet en wil van zijn hoog IQ vanaf en gaat naar de dokter. De dokter zegt dat hij hiervoor wel pillen heeft en zijn IQ kan verminderen tot 140, maar dat vindt de Belg nog steeds te hoog. Dan haalt de dokter andere pillen boven die zijn IQ kunnen terugbrengen naar 90 maar ook dit vindt de Belg te hoog. “Dan zal ik de zwaarste pillen moeten geven want dan krijg je een IQ van 60 à 70” zegt de dokter. “Maar” zegt de dokter, de kans bestaat dan wel dat je Hollands gaat praten"

Wat gebeurt er in België met iemand die 3 maal is gezakt in het rijexamen ? Hij (Zij) krijgt een gele nummerplaat met zwarte letters en cijfers !

Wat gebeurt er als een Hollander een vlieg inslikt? Dan heeft hij meer hersenen in zijn maag dan in zijn hoofd.

Waarom loopt een Nederlander op maandagochtend naast zijn fiets?
Het weekend zit erop.

Waarom gaat in Holland iedereen vrijdags door de achterdeur naar binnen?
Het weekeind staat voor de deur!

Komt er een Nederlander bij Breda aan de grens met 2 fietsen. Vraagt de douane: waar moet dat heen?
De Nederlander zegt: Ik moet naar Hulst, maar ze hebben gezegd dat ik in Sint Niklaas moet overstappen.

‘Een kilo melk graag’ zegt een Hollander tegen de kaasboer.
‘Melk wordt niet gewogen maar gemeten.’ zegt de kaasboer.
‘Maar allee…’ zegt de Hollander: ‘Geef me dan maar een meter melk.’

Waarom neemt een Hollander een vork mee in de auto?
Om de bocht mee af te snijden.
Dan neemt ie toch een mes mee?
Kan een Hollander toch niet weten !

Er staat een Hollander voor een koffie-automaat. De Hollander gooit er een kwartje in, er komt een bekertje uit, bekertje loopt vol, Hollander haalt bekertje eruit en zet hem boven op de automaat. De Hollander gooit er nog een kwartje in, er komt een bekertje uit, bekertje loopt vol, Hollander haalt bekertje eruit en zet hem boven op de automaat. En zo gaat dat nog een tijdje door. Ondertussen heeft er zich een enorme rij achter hem gevormd. Op een gegeven moment zegt de man achter hem: “Krijgen wij ook nog koffie?” Zegt de Hollander: “Zo lang ik prijs heb, ga ik door!”

Wat zijn de drie moeilijkste jaren voor een Nederlander ?
Het eerste studiejaar

Er staat een Nederlander met zijn vrachtwagen met zijn vier knipperlichten aan voor een brug in de ongelooflijk mooie Belgische Ardennen. Komt er een Belg aangereden: Wat is er aan de hand, vriend? Nou, mijn vrachtauto is net een paar centimeter te hoog, hij kan niet onder deze brug door. Wat nou gedaan? Maar dat is toch geen probleem zegt die Belg: Laat toch gewoon wat lucht uit de banden van je vrachtwagen, zodat je wel onder deze brug kan. Zegt die Hollander: Nou, zeg, domme Belg! Het is langs de BOVENKANT dat hij er niet onder kan!

Weet je waarom de Belgische moppen zo simpel zijn ??? Anders verstaan die Hollanders ze toch niet !!!

Einde deel b)

Waarschuwing !
Deel c) is alleen geschikt voor Nederlanders, die tegen een stootje kunnen

Hoe weet men dat er een Nederlander in Antwerpen is geweest ?
De katedraal stinkt na pis en de vuilnisbakken zijn leeg.

Sinds maanden is het erg rustig in Antwerpen omdat je er bijna geen Hollanders meer ziet . Weet je waarom ? Er mogen geen varkens meer uitgevoerd worden vanuit Nederland naar Belgie !

Waarom vliegen de meeuwen op hun rug boven Nederland?
Om de ellende beneden niet te zien.

Wat voor tijd is: “Ik redde een Nederlander uit het water?”
Verloren tijd !

Een Amerikaan komt bij de kanibalen in een restaurant.Hij vraagt de spijskaart en leest: broodje Canadees vijf dollar, broodje Belg vijf dollar en broodje Ollander twintig dollar. Hij zegt tegen de ober: breng me maar een broodje Ollander maar waarom is dat zo duur? Zegt de ober “ga jij maar eens een Ollander schoonmaken voor vijf dollar”

Hoe kan je het beste zien dat zelfs God niet perfect is?
Hij heeft de Hollanders geschapen!

Een ooievaar brengt een baby op aarde. Hij vliegt er al een hele tijd mee rond maar de baby kan maar niet beslissen waar hij wil geboren worden. Tenslotte hakt de ooievaar de knoop door en zegt:“ofwel zet ik je hier af, ofwel vreet ik je op.” Vraagt de baby: “waar zijn we nu?” “Boven Nederland” “Vreet me dan maar op”

Twee Hollanders, een dikke en een magere, springen samen van een 100 meter hoge toren. Welke van de twee is eerst beneden ?
Heeft hoegenaamd geen belang. Als ze maar springen !

Waarom zitten de Afrikanen met malaria, en waarom hebben de Belgen de Nederlanders als ‘buur’ ? Antw.: de Afrikanen mochten eerst kiezen.

Waarom spelen Nederlanders nooit verstoppertje ?
Wie gaat er nu een Nederlander zoeken ?

Waarom kan een Hollander zich niet in de kop schieten met een revolver ? Hij mikt altijd te hoog, midden in zijn meerderwaardigheidscomplex !

Waarom zijn er op de wegen in België meer verlichtingspalen dan in Holland ? De Hollanders denken zelf een groot licht te zijn !

Hoe knal je het best een Hollander neer? 2 meter boven zijn hoofd mikken, dan raak je hem recht in zijn pretentie !

Waarom staat Manneke Pis in Belgie en niet in Holland.
Omdat ze in Holland al zeikers genoeg hebben.

Loopt er een Nederlander met een varken op zijn rug, komt hij een Belg tegen. Vraagt de Belg “Hé, heb je die gewonnen op de kermis ?”
“Ja”, zegt het varken.

Hoe word je rijk ?
Je koopt een Hollander voor wat hij waard is, en je verkoopt hem voor wat hij denkt waard te zijn.

Waarom heeft een Belg een mes in de koffer liggen?
Omdat de Nederlanders anders geen mopjes meer te vertellen hebben.
en deze vertellen ze wel 10 keer.

Waarom begraven de nederlanders hun doden met hun achterwerk naar boven?
Omdat ze dan meteen een fietsenstalling hebben.

Wat gebeurt er als een Limburger van België naar Nederland verhuist?
Het gemiddeld I.Q. in België en in Nederland stijgt!

en tenslotte: een advies voor iedereen die deze moppen leest: er is niks racistisch aan het moppen maken over elkaar; alleen geven zij een extra piment* aan de verscheidenheid en dat kan alleen maar een verrijking betekenen voor alle mensen onder en boven de moerdijk.

1. . Een Hollaner gaat in Belgie een wapenwinkel binnen en

vraagt aan de verkoper: “Hebben jullie vuurwapens?”.

Hoewel de muur achter hem er vol van hangt, antwoordt deze: “Nee!”.

“Nou moe?”, denkt de Hollander en vraagt verder: “Iets automatisch dan?”.

“Nee!” (De muur links hangt vol machinegeweren.)

“Tenminste een mes of zo?”.

“NEE!” (De muur rechts hangt vol messen.)

Uiteindelijk vraagt de ondertussen gestresste Hollander: “Zeg eens, hebben jullie iets tegen Hollanders?”

Het antwoord: “Ja, hier achter mij bijvoorbeeld… of >> > hier rechts, of links…”.

1. Hoe kan je een Hollands schip herkennen op de oceaan?

~>Er vliegen geen meeuwen achter.

1. Waarom lopen de Hollanders met zwemvliezen in het park rond?

~> Om sneller dan de eendjes bij het brood te zijn.

1. Een Belg op vakantie in Nederland kwam langs een viaduct waar een vrachtwagen vastgeklemd zat.

Zegt hij tegen de Nederlandse chauffeur: ik geloof dat ik je kan helpen. Als je nu een beetje lucht uit de banden laat kan je misschien net passeren.

Zegt die chaufeur: die Belgen toch, ik zit niet onderen vast maar van boven.

1. Waarom hebben Nederlanders van die grote neusgaten?

~> Lucht is gratis.

1. “Mijn Hollandse nonkel heeft me gisteren foto’s in de brievenbus gestoken”.

“En zijn ze goed uitgevallen?”

“Dat weet ik niet. Het rolletje moet nog ontwikkeld en afgedrukt worden.”

1. Waarom hebben Nederlanders van die hoge fietsen?

~>Om beter in de vuilbakken te kunnen kijken.

1. Op de les E.H.B.O.

Zegt de instructeur: “Ja mannen, wie weet er hoe je een Hollander van de verdrinkingsdood moet redden?”

Niemand weet het antwoord.

Zegt de instructeur: “Houden zo!”

1. Drie mannen, een Belg, een Hollander en een neger, zitten gespannen te wachten in de kraamkliniek.

Plots komt de dokter binnen: "proficiat, alle drie een jongen!

Er is echter een probleem, door de drukte hebben we de baby’s verward en ik denk dat jullie best kunnen zeggen wie je kleine is".

Bij de drie baby’s neemt de Belg onmiddellijk het kleine negertje.

Zegt de dokter: "Maar meneer dat kan toch niet die van jou zijn?

En de Belg: “Ik weet het, maar het is de enige manier om zeker te zijn dat ik met geen Hollanderke naar huis ga”.

1. Waar moet men mikken om een Hollander dood te schieten?

~>Een meter boven zijn hoofd, recht in zijn pretentie.

1. Een Hollander doet mee aan de lotto.

Vraag aan hem: “wat doe je als je de honderdduizend wint?”

“Natellen”, zegt de man.

1. Toen de Ark van Noach op de berg Ararat was vastgelopen mochten de dieren uit de Ark.

Noach vroeg aan elk van de dieren waar ze naar toe gingen.

Als eerste kwam Noach bij de kameel…

Noach: “Zeg kameel, waar ga jij eigenlijk naar toe?”

Kameel: “Ik ga naar Egypte.”

Noach: “Naar Egypte? Maar waarom dan?”

Kameel: "Mijn vader kon goed tegen de droogte, ik kan goed tegen de droogte en mijn kinderen zullen ook wel goed tegen de droogte kunnen.

" Noach:"Nou dan heb je de juiste keuze gemaakt.

En jij geit waar ga jij naar toe?"

Geit: “Ik ga naar Zwitserland.”

Noach: “Naar Zwitserland? Wat moet je in dat koude, bergachtige land?”

Geit: "Mijn vader kon goed klimmen, ik kan goed klimmen en mijn kinderen zullen ook goed kunnen klimmen.

" Noach: "Dan spreekt het voor zich dat je naar Zwitserland gaat.

Noach: En jij Nijlpaard waar ga jij heen?"

Nijlpaard: “Ik ga naar Nederland!”

Noach: “Naar Nederland, wat moet jij nou in dat kikkerlandje?”

Nijlpaard: “Mijn vader had een grote bek, ik heb een grote bek en mijn kinderen zullen ook een grote bek hebben!”

1. Wat betekent “NL” in Italie op een auto?

~>Niente lire.

14.Een Belgische chauffeur neemt een Hollandse lifter mee. Plots zegt de Hollander: “Magiku een ferfrissing aanpiete?”

Daarop draait hij het raampje open.

15.Twee Belgen en een Hollander zitten op de trein.

Nadat het gesprek op gang gekomen is, zegt een van de Belgen: “Weet je, wij reizen voor de helft van de prijs met de trein.” De Hollander spitst zijn oren en vraagt hoe dat mogelijk is.

“Tja”, zegt de Belg, “mijn vriend en ik gaan allebei naar dezelfde WC als de conducteur komt.” Wanneer deze ziet dat het toilet bezet is, klopt hij discreet op de deur, en vraagt: “Kaartjes a.u.b.”, waarop wij een kaartje onder de deur schuiven.

“Slim,” denkt de Hollander.

De volgende dag zitten de Belg, de Hollander en een van zijn vrienden op de trein.

Omdat er maar een Belg is, vraagt de Hollander wat er met de andere gebeurd is, en waarom ze geen gebruik maken van hun truukje.

De Belg antwoordt dat hij nu helemaal gratis reist.

“Wat!” vraagt de Hollander.

“Tja”, zegt de Belg, “wanneer de conducteur komt, gaan jullie naar de WC, en dan kom ik en klop op de deur en zeg: ‘Kaartjes a.u.b.’”.

16… Hoe drijft de Hollandse politie een betoging uiteen?

~>Ze schudden met een collectebus.

1. Een Nederlands man en zijn zoontje staan op het vliegveld. Ze zien een piloot van een stuntvliegtuig.

“Jullie mogen een tochtje maken voor 100 gulden”, zegt de man.

“Maar wij zijn heel arm. Voor 10 cent!” zegt de Nederlander.

De man denkt: “Tegen die Nederlander kan ik toch niet op!” En hij zegt: "Jullie mogen allebei gratis mee als jullie geen kik geven, anders betalen jullie ALLEBEI 100 gulden!

“Okee,” zegt de Nederlander en ze gaan in het vliegtuig zitten. De piloot maakt loopings, salto’s en allerlei andere rare dingen. De man en zijn zoon zeggen niks. Dan geeft de piloot het op en landt. “Het is je gelukt,” zegt hij tegen de Nederlander: “Maar was het niet moeilijk?”

“Nou,” zegt de Nederlander: “Het moeilijkste moment was toch toen mijn zoontje naar beneden viel!”

1. Waarom staat een Nederlander in de winter 's morgens met een ei naast de weg?

~>Hij wacht tot de strooiwagen langskomt.

1. Welk zijn de drie eerste woorden uit een Hollands kookboek?

“Leen een ei.”

Deze zin wordt gevolgd door: "Schep een beetje water uit de beek,

doe het ei erbij en plaats het in de zon."

1. Waarom krijgen wij binnen 20 jaar oorlog met de Hollanders ?

Dan beginnen ze onze moppen te begrijpen…

Er staan twee Hollanders voor het stoplicht. Zegt de ene “groen”, zegt de andere “een kikker”.

V: Wat is het verschil tussen een emmer stront en een Hollander?
A: De emmer.

V: Wat is het verschil tussen een Hollander en een foto?
A: Een foto is ontwikkeld.

A: Waarom gaat een Hollander voor her raam staan als het bliksemt?
V: Hij denkt dat hij dan op de foto komt.

V: Wat doet een Hollander als hij een verkeerslicht ziet?
A: Hij stopt voor het rode licht, bewondert daarna oranje en groen en rijdt daarna bij het rode weer door, want dat had hij al gezien.

V: Het pist, het scheit en het slaapt in de wei.
Wat is het?
A: Een Nederlander op vakantie in het buitenland.

Een Hollander, een Vlaming en een Engelsman houden een weddenschap wie van hen het langst bij een stinkdier in een schuur kan blijven. De Vlaming kwam na een half uur naar buiten en valt bewusteloos neer. De Engelsman gaat naar binnen en blijft een uur binnen. Dan komt hij buiten, en ook hij valt bewusteloos neer. De Hollander ging naar binnen en meteen komt het stinkdier naar buiten en valt bewusteloos neer.

V: Hoe kan men een Hollander voor een lange tijd bezig houden?
A: Geef hem een briefje met aan beide zeiden “z.o.z.”.

Een discussie over schoon ondergoed tussen een Hollander, een Vlaming en een Engelsman. “Ik heb 7 stukken ondergoed”, zegt de Engelsman, “voor elke dag van de week een.” “Ik heb 8 stukken ondergoed”, zegt de Vlaming, “voor elk dag van de week een en een reserve.” “Ik heb 12 stukken ondergoed”, zegt de Hollander, “een voor elke maand.”

V: Wat staat er in Nederland op de onderkant van een Cola-flesje?
A: “Openmaken aan de andere kant”.

Een Hollander bestelt een echte Belgische pint aan de toog. Hij drinkt de pint leeg en begint vervolgens het bierkaartje op te eten. Hij bestelt opnieuw een pint, drinkt deze leeg en begint opnieuw aan het bierkaartje te eten. Enkele pinten verder begint de cafebaas zich toch af te vragen wat er aan de hand is en bij de volgende bestelling van de hollander serveert de baas hem een pint zonder een bierkaartje. Zegt de Hollander : “Waar is m’n koekje.”

V: Wat doet een Hollander als hij in de woestijn gevolgd wordt?
A: Hij steekt zijn linker hand uit en slaat stiekem rechts af!

Hoe vangt een Hollander een konijn?
Hij verschuilt zich achter een boom en doet het geluid van een wortel na.

V: Waarom is Christus niet in Holland geboren?
A: Omdat ze geen 3 wijzen konden vinden.

Er waren eens drie konijntjes die door het bos huppelden. Een Hollands, een Vlaams en een Engels konijn. Op een bepaald moment komen ze alle drie in een klem terecht. Na een tijdje vastgezeten te hebben zegt het Vlaams konijn:“Ik ben niet van plan om hier vast te blijven zitten,” het knabbelt een pootje af en huppelt weg. Het Engels konijn vindt dat nog niet zo’n slecht idee en volgt het Vlaams konijn. Nadat een tijdje echter vragen ze zich af waar dat stom Hollands konijn toch blijft, dus besluiten ze terug te gaan. “Wel,” zegt dat Hollands konijn,“nu heb ik al drie poten afgeknabbeld en nu zit ik nog vast!!!”

V: Hoe begraven de Hollandse soldaten een landmijn?
A: Ze graven een gat, leggen onder doodse stilte de mijn erin, gooien heel voorzichtig het gat terug dicht en stampen het goed aan.

Nogal veel herhalingen , maar er zaten wel aardige tussen.

He,

Volgens mij heb je stiekum de woorden hollander en belg omgewisseld!

Grtz

lmao, niet echt nee, daar ga ik me nu’s niet mee bezighouden lol

ik weet niet hoor TechMastex maar deze mop:

Waarom lopen de Hollanders met zwemvliezen in het park rond?

vertellen wij over turken dus ik weet niet hoor er zijn wel meer van die vage moppen 50 % is zo uit je duim gezogen

bij ons gaat die mop namelijk zo

waarom heeft een turk een speedboot ?

moppen zijn gewoon ctrl+c en dan ctrl+v gedaan hoor :stuck_out_tongue:

sommige zijn wel leuk. maar bij andere zijn gewoon Belg door Hollander vervangen of Turk door Hollander.

Die moppen over gierigheid zijn wel aaridg. Maar over logica of domheid zijn gewoon de nationaliteiten omgedraaid.

mja zo zal er altijd wel heibel zijn , met die “eigenwijze” hollanders :stuck_out_tongue:

He,

En het zal wel een tijdje duren ( 20 jaar of zo ) voordat de " niet zo slimme " belgen het doorhebben:bigsmile: :o

Grtz

das dus een voorbeeld van een omgedraaide mop :stuck_out_tongue:

http://home.wanadoo.nl/phoogeveen/moppen/

Murph kijkt belvedere aan je hebt gelijk…'t is een rage :bow:

Het verschil tussen de Nederlander- en Belgenmoppen is dat de Belgenmoppen gebaseerd zijn op de waarheid…

Als ik zie dat niet-Nederlanders vreemd opkijken als iedereen geld bij elkaar legt voor een avondje stappen, om daarvan de hele avond gezamenlijk drank te kopen (ook diegenen die iets minder drinken), dan kan ik dat niet gierig noemen.

Terwijl als ik in het nieuws lees wat die Belgen dagelijks uitvreten, dan kan ik dat toch zeker niet slim noemen :wink:
(Daarmee niet gezegd dat alle Belgen dom zijn…er zijn genoeg slimme Belgen…alleen niet zoveel als in Nederland :bigsmile: )

Originally posted by Smart@$$
…er zijn genoeg slimme Belgen…alleen niet zoveel als in Nederland :bigsmile: )

Nee, het is inderdaad zo dat de meeste slimme Belgen in Belgie wonen en dus niet in Nederland… :wink:

Originally posted by Dee-ehn
Nee, het is inderdaad zo dat de meeste slimme Belgen in Belgie wonen en dus niet in Nederland… :wink:

Hij wil zeggen dat die 100 in nederland wonende belgen samen meer verstand hebben dan die paar miljoen in belgie. Zal wel door de door ons gegeven ‘ontwikkelingshulp’ komen. :stuck_out_tongue: