Die brander van HP is waarschijnlijk dan een bare drive die ze afgenomen hebben bij HP, want HP doet geen zaken met Nero…Dus dan is het maar de vraag of het allemaal gaat werken (als het aan Nero ligt wel, maar ja dat is niet de enige factor die meespeelt)
Harde schijf is zeker weten een 5400 toeren schijf
Moederbord is zoals al gezegd, een uitgekleed bord met waarschijnlijk onboard modem en onboard sound, 3 PCI sloten is niet veel, 2 netwerkkaarten voor thuisnetwerk en dan maar hopen dat die derde ook nog bruikbaar is, want het zou me niets verbazen als de fysieke ruimte van de kast het niet toelaat om de derde kaart in te bouwen.
Nu de GeForce3 uit is zakken de prijzen van de hele GeForce2 lijn, van de MX tot en met de Ultra, maar ik vraag me af van welke fabrikant (nvidia chipset ja, dat snap ik), want de Creative Geforce2MX was nou niet echt denderend vergeleken met de overige GeForce 2 MX kaarten van bijvoorbeeld CardExpert, WinFast of ASUS.
MS Wheelmouse is leuk, maar zal ook wel weer speciale OEM uitvoering zijn, mag je blij zijn als er drivers bij zitten.
De boxen zijn echt bagger natuurlijk, echt zoiets dat er op het laatste moment nog bijgegooid is van “Oh ja, dat moeten we niet vergeten, ik heb er hier nog wel een paar liggen die ik kwijt moet”
Software, tsja wat moet je daarvan zeggen. Voor de freaker natuurlijk overbodig. Daarbij is het een oud pakket van Microsoft of verkeerd weergegeven (het is Workssuite 2000 of Works for ME).
Ik zou graag benchmarks zien van deze PC, want eerdere ervaringen leren dat Aldi PC’s mooie specificaties kunnen hebben, maar de daadwerkelijke performance niet om over naar huis te schrijven zijn.
Dit is een aardig pakket voor iemand die geen PC heeft en alles in een keer wil hebben, maar je moet absoluut geen advies of technische ondersteuning verwachten van de Aldi. Uitbreidingen zul je zelf moeten doen of elders tegen bijbetaling, voor zover uitbreidingen mogelijk zijn. Aanpassingen zijn ook niet mogelijk, je hebt het zo te nemen als het aangeboden wordt. Dan zou ik nog eerder naar een Vobis gaan, daar kun je het in ieder geval nog laten aanpassen, ook al ben je dan duurder uit, maar dan kun je in ieder geval fatsoenlijke boxen nemen, fatsoenlijk moederbord, snellere harde schijf (7200 rpm Maxtor/IBM), fatsoenlijke brander met Burn Proof, Pioneer DVD speler en zo nog wel wat aanpassingen.