Aldi pc

vbimport

Ik heb hier net een aanbieding van de Aldi onder mijn neus geschoven gekregen. En dat bakkie ziet er wel goed uit … deze promotie gaat in vanaf 28 maart.

ziehier de specificaties :

[ul]
[li]Pentium III processor 1000 MHz
[/li][li]ASUS moederbord 3xPCI en AGP 4x
[/li][li]4 USB poorten
[/li][li]Siemens 128 MB PC133 SDRAM
[/li][li]Seagate 40 GB harde schijf Ultra ATA66 interface
[/li][li]Liteon 12x DVD-ROM incl. Cyberlink-power DVD
[/li][li]HP CD-Rewriter 8x4x32
[/li][li]Geforce 2GTS 32MB DDR met TV
[/li]
[li]Ander hardware : 56K V.90 modem, MS Wheelmouse, Soundblaster 128, Luidsprekers 2x50W
[/li]
[li]Software : MS Worksuite 2001 (Word2001 SR/1, Works 6.0, Autoroute 2001, Encarta 2001 Wereldatlas, Picture It! 2001), Windows ME, Nero 5, PowerDVD
[/li][/ul]

Een aardig systeempje … alleen jammer dat ik net mijn geld in mijn komend wintersportweekje heb geïnvesteerd :smiley:

greetz

meestal is goedkoop duurkoop :frowning:
als je erzelf iets van afweet, kun je zo veel geld in je zakken laten steken. Maar als er iets ana scheelt ofzo, dan moet ie via een postorder bedrijf au place de destination Dan kun je wel 3 weken w8 op een vervangtoestel ne maat van mij had het is aan de hand gehad

vipken wat mag dat kosten?

en die hp die daar inzitten zijn geen echte hp
als je de doos openmaakt merk je dat er op het frontpaneel staat, hp, maar de cdrdrive is van lite-on.
Je vindt ook geen drivers op de site van hp voor die “zogezegde” burner.

Als dat geen misleidende reclame is :frowning:

Duhhh, ja leuk. fl.2699,00

En da’s dus zonder monitor, en daar kun je ook uit kiezen :
*Lifetec 17" blabla fl.429,00
*Lifetec 19" blabla fl.699,00

Da’s toch wel een leuke cent hoor, maar die systemen wat ze daar verkopen zijn op zich wel " aardig" :).

Maar ik zelf zou het NIET doen.

mrDJ
PSX-HOME
psxhome@privacyx.com

zo gek goedkoop is dat niet…
voor dat geld bouw je zelf ook een leuke pc
die vast en zeker beter werkt dan een aldi pc…

nie kopen !
zijn steeds brol pcs en te duur :slight_smile:
www.starcomputers.nu
vergelijk prijzen ies ff !
en die nutteloze software hebde nie nodig :slight_smile:

Originally posted by xian
zo gek goedkoop is dat niet…
voor dat geld bouw je zelf ook een leuke pc
die vast en zeker beter werkt dan een aldi pc…

Dat bedoel ik :slight_smile: Zo is ut maar net

mrDJ

Mijne kameraad zijn vriendin had bij de vorige PC-actie ene pc gekocht in de Aldi.
Die heeft die writer nog altijd niet aan het werken.
(Ik ben nog niet daar geweest. Hij zal wel schrik hebben voor zijn vriendin, dat hij me niet vraagt :):):):):slight_smile:

Ik heb me ook laten vertellen dat die pc’s raar in één zijn gestoken (ken daar zelf niets van). Moeilijk uitbreidbaar naar het schijnt.

Pentium III processor 1000 MHz
–> leuk, maar intel is voor mij verleden tijd (te weinig prestaties voor te veel geld)

ASUS moederbord 3xPCI en AGP 4x
–>3x PCI -> vet uitgekleed bord… egg zo’n compaq achtig ding zonder veel uitbreidingsopties

4 USB poorten
–>aardig

Siemens 128 MB PC133 SDRAM
–>beetje weinig voor een ghz pc

Seagate 40 GB harde schijf Ultra ATA66 interface
–>seagate is tegenwoordig neit al te goed, en is het wel 7200 rpm? ook ata66 is niet meer 100% up to date

Liteon 12x DVD-ROM incl. Cyberlink-power DVD
–> goedkope DVD, doet het wel maar dat is het dan ook

HP CD-Rewriter 8x4x32
–> echte HP is niet al te goed, deze al helamaal niet

Geforce 2GTS 32MB DDR met TV
–> mooi :slight_smile:

56K V.90 modem
–> winmodem, dus alleen onder win te gebruiken (waarschijnlijk)
MS Wheelmouse
–> persoonlijk haat ik MS muizen… maar dat is een kwestie van smaak
Soundblaster 128
–> past niet echt bij een game pc vooral als je dat met de vga vergelijkt
luidsprekers 2x50W
–> zielig

Software : MS Worksuite 2001 (Word2001 SR/1, Works 6.0, Autoroute 2001, Encarta 2001 Wereldatlas, Picture It! 2001), Windows ME, Nero 5, PowerDVD
-> ach… software >:)

Al met al: niet kopen… als je dat ding kapot hebt dan ben je hem gelijk 2 maanden kwijt en ik vind ze brak (ken wel wat mensen die een aldi pc hebben)…

en ze zijn idd te duur… ik bouw meer voor minder geld!

Kennis van me had idd ook problemen met de vorige Aldi PC: brander werkte niet… kreeg na veel zeuren een 8x HP ipv die 4x HP… blijft een kloteding

ook een beetje achtehaald die 8x dingen zonder BP ofzow!

Persoonlijk zou ik hem ook niet kopen want ik bepaal liever zelf wat ik in mijn pc’tje wil. De hardware wordt enerzijds bepaald door CloneCD :smiley: , maar ook door de gamez die ik wil spelen.

En de writers van HP zijn helemaal niet zo slecht … hoewel plextor beter is.

greetz

Wie koopt er nou een PC bij de Aldi!? Bij de AH hebben ze ook al zo’n ding staan!! De ouders van me girl zeiden dat ie er mooi uit zag! :rolleyes:
Straks kopen ze dat ding nog en zit ik de problemen die volgen straks op te lossen!!! :mad:

Die brander van HP is waarschijnlijk dan een bare drive die ze afgenomen hebben bij HP, want HP doet geen zaken met Nero…Dus dan is het maar de vraag of het allemaal gaat werken (als het aan Nero ligt wel, maar ja dat is niet de enige factor die meespeelt)

Harde schijf is zeker weten een 5400 toeren schijf

Moederbord is zoals al gezegd, een uitgekleed bord met waarschijnlijk onboard modem en onboard sound, 3 PCI sloten is niet veel, 2 netwerkkaarten voor thuisnetwerk en dan maar hopen dat die derde ook nog bruikbaar is, want het zou me niets verbazen als de fysieke ruimte van de kast het niet toelaat om de derde kaart in te bouwen.

Nu de GeForce3 uit is zakken de prijzen van de hele GeForce2 lijn, van de MX tot en met de Ultra, maar ik vraag me af van welke fabrikant (nvidia chipset ja, dat snap ik), want de Creative Geforce2MX was nou niet echt denderend vergeleken met de overige GeForce 2 MX kaarten van bijvoorbeeld CardExpert, WinFast of ASUS.

MS Wheelmouse is leuk, maar zal ook wel weer speciale OEM uitvoering zijn, mag je blij zijn als er drivers bij zitten.

De boxen zijn echt bagger natuurlijk, echt zoiets dat er op het laatste moment nog bijgegooid is van “Oh ja, dat moeten we niet vergeten, ik heb er hier nog wel een paar liggen die ik kwijt moet”

Software, tsja wat moet je daarvan zeggen. Voor de freaker natuurlijk overbodig. Daarbij is het een oud pakket van Microsoft of verkeerd weergegeven (het is Workssuite 2000 of Works for ME).

Ik zou graag benchmarks zien van deze PC, want eerdere ervaringen leren dat Aldi PC’s mooie specificaties kunnen hebben, maar de daadwerkelijke performance niet om over naar huis te schrijven zijn.

Dit is een aardig pakket voor iemand die geen PC heeft en alles in een keer wil hebben, maar je moet absoluut geen advies of technische ondersteuning verwachten van de Aldi. Uitbreidingen zul je zelf moeten doen of elders tegen bijbetaling, voor zover uitbreidingen mogelijk zijn. Aanpassingen zijn ook niet mogelijk, je hebt het zo te nemen als het aangeboden wordt. Dan zou ik nog eerder naar een Vobis gaan, daar kun je het in ieder geval nog laten aanpassen, ook al ben je dan duurder uit, maar dan kun je in ieder geval fatsoenlijke boxen nemen, fatsoenlijk moederbord, snellere harde schijf (7200 rpm Maxtor/IBM), fatsoenlijke brander met Burn Proof, Pioneer DVD speler en zo nog wel wat aanpassingen.

Kijk, het hangt af van wat je verwacht. Het lijkt mij best een aardig dingetje, al is hij niet zo gek goedkoop geloof ik…bij dixons ofzo hebben ze ook leuke dingen in dezelfde prijsklasse.

Misschien heeft iemand het al gezegd maar ik vraag me af wie deze pc in elkaar heeft gezet? Is dat een medewerker die een a4-tje met prijzen en onderdelen heeft en de opdracht heeft om ‘ten minste’ dit en dat voor ‘maximaal’ die prijs te maken? Of is het gedaan door een ‘echt’ bedrijf dat de hardware ook afstemt op elkaar?

Wat betreft de videokaart: bij de vorige ALDI aanbiedingen was dit steeds naar mijn weten een geïntegreerde videokaart op het moederbord (alsook de soundcard) en denk dat dit bij deze ook het geval is.

Voor starters is dit inderdaad een ideale pc, zij hebben niet direct nood aan vele uitbreidingssloten en aan een kwalitatief hoogstaande brander om allerlei beveiligingen mee te omzeilen.

Het enige wat ze er zeker nog mochten ingestopt hebben is een netwerkkaartje.

een maat van me heeft, niet na mij luisterend, de vorige aldi aanbieding gekocht (was toen een P800 of 900)
Het ding heeft lange tijd niet goed gewerkt, ook de helpdesk hielp niet (het enigste wat ze daar zeiden was om de schijf maar te formatteren, i.p.v het probleem te verhelpen)

Ben er een dagje mee bezig geweest en nu draait ie eindelijk een beetje fatsoenlijk, maar ik zou het dus noooooooooit doen.
Dan kun je nog beter zelf een pc in elkaar zetten.

is wel een leuke pc. En daar is ook alles mee gezegd.

maak er liever zelf een en dat ik niet met die shit garantie zit. Je gaat toch ook niet naar een computerwinkel voor een broodje?

maar whatever,

hij is leuk voor een beginner. Wel wat duur, maar ok.

ik sluit me aan bij de meeste
dat je dien pc niet moet gaan kopen
aldi pc is brol

in bild computer magzine van gisteren 27032001

staat deze pc als beste tegen over andere pc’s

voor die prijs is het een aantrekkelijke pc

zeker voor iemand die er niks van afweet
en de service in belgie is stukken beter dan
nederland.