Aldi begint prijzenoorlog

Uit www.nu.nl :

De Duitse supermarktketen Aldi heeft met het aanbieden van een spotgoedkope computer een prijzenslag ontketent.

Computerketen Dixons zou vanaf volgende week computers aanbieden voor een nog lagere prijs. Ook een concurrerende supermarktketen bezint zich naar verluidt op een vergelijkbare aanbieding.

Voor iedereen die het nog niet wist , afgelopen woensdag had de Aldi een mooi systeempje in de verkoop. De Aldi’s van Belgie , Spanje en Luxemburg hebben hem overigens nog steeds in de folder staan :slight_smile:

Ik heb de SKY computer van Dixons gezien en ik denk eerlijk gezegd niet dat het beestje kan tippen aan die van de Aldi , maar we zullen zien hoe lang de bedrijven dit vol kunnen houden.

Wel goed voor de consument natuurlijk , een mooi schermpje of systeem voor redelijk weinig geld. EN misschien ook nog verhaalbaar op het Pc-Prive project van de werkgever, helemaal handig :slight_smile:

Vraag me toch af wat die twieker boys van dit systeempje vinden.
Zouden ze hem daar gaan testen ?

Systeempje is al getest… was niet perfect maar een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding!

Ik ben echter niet al te blij met de prijzenoorlog van Aldi en Lidl… het is al regelmatig voorgekomen dat bepaalde hardware (zoals een GF4 Ti4600 chip) nog nauwelijks te koop is, omdat Medion zowat alle voorraaden opkoopt…

Idd de hardware info test gelezen. Komt er goed uit. Wellciht toch andere mobo. Helaas ivm pcpriveproj nog 2 jaar w88.

Waar gaat deze oorlog eindigen.
Pc bij een pak ariel ???

prijzen oorlog: biologische pc’s op irak

lol :slight_smile:
de pc van Aldi rulez wel, maar waar moet je heen voor service? Mensen die een pc bij de Aldi kopen zijn; of erg goed met computers, dit koopje pakken ze graag mee; problemen kunnen ze toch zelf wel oplossen. Of mensen, die nix van computers weten en dat ding zelfs bij de aldi halen. Na het eerste virus doet de pc het niet meer en wordt ie truggestuurd. Na 4 weken komt ie trug :slight_smile: ?

Waar moet het heen met de wereld? Overal is oorlog!

Hmm, de ervaring die ik heb met Aldi pc en support is heel goed (wel bij vrienden, zelf steek k mn eigen systeempje wel in mekaar). Vraag me niet hoe ze het doen, een goeie pc en ook nog eens support leveren, maar ze doen het. (Wschl negerslaven of iets dergelijks, hehe) :slight_smile:

Originally posted by dansmug
Hmm, de ervaring die ik heb met Aldi pc en support is heel goed (wel bij vrienden, zelf steek k mn eigen systeempje wel in mekaar). Vraag me niet hoe ze het doen, een goeie pc en ook nog eens support leveren, maar ze doen het. (Wschl negerslaven of iets dergelijks, hehe) :slight_smile:

Hmmz ja negerslaven ja :slight_smile:

Ik denk dat Aldi met zulke prijzen kan stunten omdat ze in grote hoeveelheden inkopen, waarschijnlijk op contractuele basis.

Aangezien wellicht een klein percentage van de klanten bij de verschillende service-diensten van Aldi/Medion, zal de capaciteit hiervoor niet al hoog hoeven te zijn. Wellicht hebben ze het uitbesteedt, of met andere bedrijven (Vobis?) samen een supportkantoor hebben…?!

Ik zou mn boodschappen niet eens doen bij zon low budget volksbuurt-toko dus m`n pc haal ik er zeker niet…

Als die pc echt bevalt kun hier es kijken. Voor de aldi diehards.

Originally posted by Leetje
Als die pc echt bevalt kun hier es kijken. Voor de aldi diehards.

mwa…kvoel me meer thuis op deze website :slight_smile:

Beste landgenoten, :wink:

Vorige week zaterdag (22-11-2003) heb ik een desktop van de Aldi aangeschaft.
Als systeembeheer heb ik de nodige kennis over desktops (en ook laptops) en ook de mogelijkheid om bij winkels (Bijv. Dixons) uitgebreid systemen te testen.

Het systeem van de Aldi kon bijna niet beter, a real fucking fast machine!
Die van de Dixons kreeg ik bij het opstarten al dunne schijt van!
Duurde veels te lang en maakte veel te veel herrie.

Die van de Aldi maakt twee seconden geluid omdat de harddisk wordt terug gespinned en de ventilators aan springen.
Daarna valt het geluid van de desktop weg en is hij mooi stil.
Die hell machine van de Dixons bleef maar herrie maken, er stond buiten zelfs hooligans te schreeuwen dat ze er niet boven uit kwamen :wink:

Al met al zal ik de Dixons maar in zijn waarde laten, maar als systeembeheerder is mijn advies om een computer van de Aldi aan te schaffen als het tijd is voor een nieuwe computer.
Ook is de prijs kwaliteit verhouwding beter bij de Aldi (Stukken beter)
Er zit een DVD brander in van zeker 200 euro winkel waarden, beter processor (Pentium 4 3 ghz in plaats van die goedkope AMD troep) de videokaart is beter en het moederbord is stabieler wat veel storingen en problemen in de toekomst zal tegen gaan.

KOPEN DAT KRENG DUS EN SPELEN, DOWNLOADEN EN SURFEN TOT JE ER BIJ NEER VALT!!!

P.s. De eerste die ik mee kreeg was een fabrieks fout, nu zal je denken dat het mijn hele verhaal dat ik zojuist afgestoken heb voor niks is geweest, mooi niet dus.
Vroeger heb ik bij Ingram gewerkt als kleine jongen, zij maakte de Compaq presario serie en een deel van de Deskpro collectie.
Daar kwam 45% van terug, bij Medion (Aldi bevoorrader) zijn er 30000 in omloop gebracht en is pas melding gedaan van 10%.

Toen ik bij de Aldi stond had ik verwacht dat ik twee ur moest zeiken en mieren voor een nieuwe desktop (Gewenning door andere leveranciers) maar toen ik bij de kassa kwam mocht ik gelijk een nieuwe comptuer pakken en kon binnen een half uurtje met de computer doen wat ik wou omdat ik geen programma meer hoefde te installeren.
TOP SERVICE DUS! Alle vooroordelen over de Aldi zijn wat mij betreft teniet gedaan.

Goh, blijkbaar moet je er toch maar geluk mee hebben. Twee maten hebben zo’n aldi-pc gekocht, beide uit een andere reeks. De ene had SD-RAM bij z’n P4, wat ronduit suckt en de andere kreeg een moederbord met een Sis-chipset die niks dan problemen geeft. Hij kan veel games gewoon niet spelen en zelfs Xvid afspelen lukt niet. Nogal gek voor een P4 2,6Ghz denk ik dan.

Originally posted by Wannez
Goh, blijkbaar moet je er toch maar geluk mee hebben. Twee maten hebben zo’n aldi-pc gekocht, beide uit een andere reeks. De ene had SD-RAM bij z’n P4, wat ronduit suckt en de andere kreeg een moederbord met een Sis-chipset die niks dan problemen geeft. Hij kan veel games gewoon niet spelen en zelfs Xvid afspelen lukt niet. Nogal gek voor een P4 2,6Ghz denk ik dan.

Tja ik heb ondertussentijd ook al enkele ALdi PC’s hier gehad… sommige mensen zijn er erg tevreden mee, maar veel klagen steen en been. Gelukkig helpt het soms om de standaard installatie te verwijderen en een verse XP met de nieuwste drivers etc etc te installeren…

Tsja , je betaalt niet voor support , dus je moet niet vreemd opkijken vind ik dan.

Collega heeft er net 1 gekocht en is er lyrisch over…

Werkt perfect, en hij kent zijn zaakjes…

Zat hij dus bij de 90%.

Grappig blijft dat er eengroot aantal mensen zijn die ze kopen en niet weten wat ze er allemaal wel niet mee kunnen doen.

“Ach als ik maar kan meelen en kan internetten (pr0n dus).”

Maar het is goed voor de prijs dus kopen maar…

als je het niet erg vind om voor een nieuwe pc even de grens over te steken. dan zou je eens in duitsland kunnen gaan kijken bij winkelketens als Saturn. nog net even iets (best veel) goedkoper dan aldi.

ik heb zelf een aldi pc. ben er best tevreden mee. alleen de koeling hadden ze beter moeten doen. goede prijs kwaliteit verhouding verder.