Ajax-hooligans bestormen familievak FC Twente

vbimport

ENSCHEDE, 9 SEPT. Naar schatting vijftig Ajax-supporters hebben zaterdagavond tijdens de wedstrijd FC Twente - Ajax het familievak van de thuisclub bestormd na twee hekken te hebben ontzet. Volgens een politiewoordvoerder moesten tientallen kinderen en hun ouders een goed heenkomen zoeken.

,Er was sprake van een enorme paniek. Vreselijk wat dit soort lieden aanricht", zegt de voorlichter. Bij de bestorming zijn vijf mensen licht gewond geraakt. De politie heeft drie aanhoudingen verricht. Aan de hand van videobeelden worden er meer aanhoudingen verwacht.

De politie Twente heeft al geruime tijd geleden aangedrongen op extra voorzieningen tussen het supportersvak van de bezoekende club en de Twente-aanhang. ,Vorig jaar hebben Ajax-fans ook al geprobeerd uit te breken. We hebben FC Twente toen voorgesteld om een extra buffer tussen de twee vakken te maken. De directie zegt wel te willen, maar niet te kunnen. Het vak van FC Twente is helemaal bezet met seizoenkaarthouders, het vak van de tegenpartij moet voldoen aan een minimale capaciteit.’’

De leiding van FC Twente evalueert maandag het veiligheidsbeleid in het voetbalstadion. Stadionmanager G. Tenniglo is het niet eens met de kritiek van de politie dat er onvoldoende bufferruimte is tussen het vak van de bezoekende club en het familievak. De hooligans forceerden twee hekken waarna de tribune werd bestormd. ,Uit veiligheidsoogpunt moeten de hekken onder een bepaalde druk bezwijken. Daar kunnen wij niets aan veranderen’’, zegt Tenniglo.

Vorig jaar probeerden Ajax-fans ook al uit het vak te breken. Om die reden werden er extra stewards ingezet en kreeg Ajax geen 1060 kaartjes, maar honderd minder.

Ajax won de wedstrijd met 2-0.

:frowning: :frowning: :frowning: hooligans:( :frowning: :frowning:

Je maakt zo wel je club ten schande maar goed ik zal denk nooit de hoeligans snappen wat is er nu cool aan beetje iemand anders zijn kop inslaan omdat hij van een andere voetbal club houd nou in mijn ogen ben je dan echt de diepte gezonken

Originally posted by flits
[B]

bla bla bla…en kreeg Ajax geen 1060 kaartjes, maar honderd minder.

[/B]

Dat zal ze leren !!! :rolleyes:

Nah, Ik vind het eigenlijk erg zwak. Kijk, dat je andere hooligans gaat bestormen dat is tot daar aan toe. Maar om het familievak te bestormen is gewoon te erg voor woorden.

En ik vind alle hooligan-acties te gek voor woorden, onafhankelijk van het feit wie ze bestormen om welke reden dan ook…

Maar ja dit zijn dingen die elk rationeel wezen op deze aardkloot weet maar breng dat die hooligans maar eens aan hun verstand

achja, ik kijk al tijden geen voetbal meer, ben een heuze tennis liefhebber, gisteren (of liever vandaag) heb ik de dames finale van US open gezien, dat was ffies genieten :slight_smile:

Onder de toeschouwers waren o.a. : Diana Ross, Robert Redford, Spike Lee, Puff Daddy, Brandy, Bill Murray, Boris Becker, Ellen Hut. Volgens mij ben ik niemand vergeten :stuck_out_tongue:

Finale van US-Open was al een apart verhaal want voor het eerst in de geschiedenis stonden 2 zuster in de finale van een Grandslam event.

Wat die holligans doen, is idd niet tof. Op TV ziet het er wel ruw uit allemaal. Maar als je daar met je zoontje zit om te genieten van het voetballen, is het andere koek.

Mij lijkt het dan ook geschikt om een betonnen bak te creeren. Waar iedereen mag doen en laten wat ie wil… vechten,dealen,gebruiken. Alles. Je kunt echter niet bij de smeris komen janken dat je een blauw oog hebt opgelopen. Want het is echt je eigen stomme schuld als je daar naar binnen gaat.
Een mooie locatie lijkt me vlak bij de ArenA. kweet niet waarom. Maar dat komt zo in mij op :wink:

En anders is er rondom Beverwijk wel een grasveldje :wink:

Zelf zou ik daar iig nooit naar binnen gaan.

De meeste hooligans zijn mensen met een routine beroep: arbeider, bediende,… die in de week weinig spanning ervaren. Vroeger ging men op jacht, nu natuurlijk niet meer maar de adrenaline opstoot die ontstaat tijdens het jagen ervaart men ook als hooligan. Vermits een mens nood heeft aan adrenaline opstoten (pretparken, voetbal,…) leven de meeste hooligans zich 's zondags helemaal uit om weer een (saaie) werkweek te starten.

Dit is wetenschappelijk bewezen.

Allemaal tegen de muur en executeren! :frowning:

AJAX Ruled!! :smiley:

er is geen excuus voor holiganerij! :mad:

Originally posted by SoulShower
[B]achja, ik kijk al tijden geen voetbal meer, ben een heuze tennis liefhebber, gisteren (of liever vandaag) heb ik de dames finale van US open gezien, dat was ffies genieten :slight_smile:

Onder de toeschouwers waren o.a. : Diana Ross, Robert Redford, Spike Lee, Puff Daddy, Brandy, Bill Murray, Boris Becker, Ellen Hut. Volgens mij ben ik niemand vergeten :stuck_out_tongue:

Finale van US-Open was al een apart verhaal want voor het eerst in de geschiedenis stonden 2 zuster in de finale van een Grandslam event. [/B]

wát vond je precies genieten?

Door dit soort berichten schaam ik me om een Ajax supporter te zijn.
Stelletje trieste sukkelaars, allemaal het IQ van een pinda die niet denken aan de ravage en droefheid die ze veroorzaken.

In ‘The Gladiator’ wordt gezegd:“The life of a soldier must be an easy life, only to follow orders”.

Niet dus, had ze beter kunnen veranderen in :“The life of a hooligan is an easy life, never being able to think and just rush in on everything”
:(:(:frowning:
Diep diep diep triest.

Daarom hou ik niet van voetbal.

Voetbal betekent (tegenwoordig) dat je moet vechten.
ik snap niet waarom het niet normaal kan.
ze beginnen met dat gedrag al als die voetbal ukkies nog in hun luiers lopen.

dit gedrag is diep triest :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

The Observer

Originally posted by Observer
[B]Daarom hou ik niet van voetbal.

Voetbal betekent (tegenwoordig) dat je moet vechten.
ik snap niet waarom het niet normaal kan.
ze beginnen met dat gedrag al als die voetbal ukkies nog in hun luiers lopen.

dit gedrag is diep triest :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

The Observer [/B]

Het probleem is dat de ukjes het na apen van de ouderen. Ook worden ze langs de lijn aangemoedigd door hun ouders, hier een paar termen waar mijn haren overeind gaan staan, Schop ze voor hun klote, haalt hem onderuit, geef hem een doodschop enz dan hebben we het over ukjes van een jaar of 5, zijn dit dan de ouders die het voorbeeld moeten geven? Dus het is niet vreemd dat die ukjes het overnemen en na gaan doen. Men is er nog steeds niet van doordrongen dat over een aantal jaren waarschijnlijk alleen nog in het hogere voetbal nog een scheidsrechter loopt te fluiten, de ander zijn allemaal gestopt door de agressie op en rond het veld. Of ze zijn gestorven aan al die enge ziektes die ze naar het hoofd worden geslingerd en misschien wel een voodoo uitwerking heeft, wie weet? Ik hoop dat bij dat soort mensen de ogen eens open gaan en zich positiever gaan opstellen. Voetbal is aantrekkelijk voor veel mensen, maar als het zo door gaat zie ik er nog van komen dat Blankenstein weer moet gaan fluiten.
:frowning:

Originally posted by Azrael
Allemaal tegen de muur en executeren! :frowning:

jeps mee eens…
of na de wedstrijd de hooligans van 2 clubs gewoon ergens legaal in een soort arena tegen elkaar laten vechten…zo ruimen ze zichzelf op en valt er voor de niet hooligans ook nog wat te beleven…

Net Gladiator!!!:stuck_out_tongue: