Again een vaag probleem

Ik heb voor mijn schoonvader (kuch) zijn pc omgebouwd in een andere kast.

Nu doet het volgende zich voor alles werkt goed…behalve de geluidskaart (SB PCI128).

Windows zeurt dat er iets met de codec is en dattie het geluid niet kan afspelen dus.

Als tip (ahum) komt windows met dat je de codecs opnieuw kan installen via configuratiescherm en software, maar daar kan ik absoluut niets vinden wat met de codecs te maken heeft of er ook maar aan gerelateerd is.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd.

1. De geluidskaart die overigens in appraatbeheer correct staat geinstalleerd en alsmede de codecs verwijderd en opnieuw geinstalleerd dmv de windows cd dus windows drivers.

2. De geluidskaart opnieuw geinstalleerd met behulp van de originele soundblaster cd.

3. De geluidskaart opnieuw geinstalleerd met behulp van de nieuwe drivers van soundblaster.com

4. De audiocodecs opnieuw geinstalled dmv de download op microsoft.com

5. DirectX opnieuw geinstalled.

En het tering ding wil nog steeds niet doen.

Wie o Wie heeft er nog suggesties.

Windows opnieuw installuh is voorlopig nog geen optie staan gegevens op die er niet af mogen.

OK, probeer dit eens:

1. verwijder alle software die maar iets met je SB te maken heeft (ook drivers uninstallen etc!)
  2. sloop die SB uit de computer
  3. start de computer opnieuw op en sluit af
  4. stop de SB er weer in, maar deze keer in een ander PCI slot
  5. installeer de hele klimbam opnieuw

Zal ut vanavond nog ff tryen more tonight dus.

He,

Heb je tijdens het ombouwen de geluidskaart misschien in een ander pci slot gedaan en in de bios een irq gereserveerd voor het oude slot? Dat probleem had ik dus een jaartje geleden en het heeft lang geduurd voor ik er achter was.

Grtz

nee ik heb hem in exact hetzelfde slot gezet en ben niet in de bios geweest

Tis trouwens gelukt ff gedaan wat dee-ehn zei. Kaart eruit pc booten dan afsluiten kaart erin en dan weer booten en voila het functioneert.