Afsluiten en uitschakelen

vbimport

Jongens en meiden,

ik heb weer een probleempje. Een andere pc, PII 433 celeron, schakelt zich zelf niet meer automatisch uit. Ik heb er windows2000 opgezet. Voorheen met WinME deed ie dat wel.

Waar kan dat aan liggen en hoe kan ik het oplossen???

laterz.

Wish me luck met mijn alles beslissende toetsweek,

eMiNeM

Ten eerste veel suc6 met je toetsen!

Maareuh wat ik wilde zeggen / vragen: hoe doet het probleem zich voor bij Win2k met afsluiten? Krijg je gewoon een dialoogje te zien waarin hij zegt dat je je sys kunt uitschakelen? Zoja, dan ligt dit aan de ACPI settings in je BIOS icm een registersetting (AutoShutDown geloof ik).

Of is het zo dat je computer zwart beeld krijgt en onder een voorwaarde uitgaat (alleen stekker eruit of PSU schakelaar omzetten)? Dan heb je te maken met een bug in Win2k (zit erin maar komt zelden voor, in 98 en ME is deze promiment aanwezig is)? Dit probleem heb ik al bij verschillende computers geconstateerd en daarvoor heb ik maar 1 oplossing kunnen vinden (geen goeie): ander OS erop (voor 2k wil SP1 of SP2 installeren nogal eens helpen)…

Thanx,

hij geeft een idd een schermpje met : U kunt nu de pc afsluiten…
Dan moet ik de power-knop 5 seconden ingedrukt houden en dan schakelt ie uit.

Het is dus de eerste optie die jij bedoelde. En weet je miscchien ook hoe ik het kan oplossen?

Ik zal die SP’s eens proberen.

Laterz,

Zo engelse toets over shakespeare. IEEEWWW

check je geavanceerd energie beheer is

is het wel een ATXkassie? En probeer in de bios ff te kijken…als je daar soft-off powerdown heb staan en je hebt gewoon een ATXkast+voeding dan moet ie het doen.

Originally posted by Mattel007
check je geavanceerd energie beheer is

En wat moet 'k dan veranderen. Ik heb in de BIOS ACPI ingeschakeld. Wat moet ik in windhoos nog wijzigen en evt. waar?

Het is trouwens een ABIT VA6. ATX en een ATX voeding. Voorheen deed ie het wel.

UPDATE :

Heb in windows APM ingeschakeld en nu sluit ie wel automatisch af !!

Thanx 2 iedereen die gereageerd heeft.