Afsluit problemen met win 98

vbimport

yeeeep,

wanneer ik afsluit, dan blijft mijn pc hangen op het afsluitscherm. ik moet dus elke keer reset drukken.
stuursysteem is win 98 2²editie, ik heb er al een patch voor gedowned maar deze werkt niet.

kan iemand helpen???

alvast bedankt

druk 1 x op ctrl + alt + del

er verschijnt dan een scherm, vermeld hier dan welke actieve prog er allemaal nog meedraaien.

heb ik geprobeert, doet niks.

Bij deze nieuwe pc (p3 700) zat ook zon patch, ik had geen last van een vastlopende PC, maar ik kan het je wel sturen, dan kun je zien of het werkt!

Greetz,
RMX
rmx@home.nl
69835101

een oplossing wat bij mij heeft gewerkt is.
zorg dat je videokaart een vast irg krijgt in je bios meestal is dat 9 of 11

toch het proggie bommameter niet aan het draaien ? daar had ik de problemen mee,proggie verwijdert en alles terug ok.

Hi,
ik zat kort geleden met hetzelfde probleem!
Dus ik alles over nieuw installeren.
Nu wordt mijn computer netjes uitgezet , maar bij computer opnieuw opstarten loopt hij vast!
ik heb ook win98 2nd edition!

weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Cu

zeg niet dat we het allen niet geweten hebben,zelfs op de voorstelling van win98 kreeg oncle bill blue screens .win95 proberen wel wat passe’ maar draait stabieler.

staat snel uitschakelen aangevinkt ???

ga naar sart \ uitvoeren
type in MSCONFIG ga naar geanvanceerd
klik op snel afsluiten uitschakelen

Ik heb hetzelfde probleem gehad, bleek door Norton Antivirus te komen. Deze uitgeschakeld, en daarna geen problemen meer !

Zelfde probleem al een paar maal voorgehad

1x Norton Antivirus (op via chipset )
1x 2é ide poort in bios uitgeschakeld, na terug inschakelen O.K.
1x geen interupt toegekend in bios aan USB

In geen van de gevallen hielp de update van Microsoft.

Dit had ik na een nieuwe installatie van win98se ook. Mijn moederbord heeft een VIA chipset. Na het installeren van de 4in1 drivers was het probleem opgelost.

Conclusie:
Je pc niet afsluiten… of geen Windhoos starten. Want, wat je niet start, hoef je ook niet af te sluiten

Het is bewezen dat het energiebeheer van Windhoos 98 Sucky Edition nog erger stinkt dan die van 98…

Gigantische problemen met afsluiten, dan wel niet opnieuw opstarten. Soms doet ie 't wel, soms duurt 't een kwartier, of hij blijft gewoon hangen.
Wat de grap is, je reset 'em, en de pc start gewoon netjes. Niet van scheitdisk en Windhoos is niet goed afgesloten.
Maar goed, Windhoos 98 Fucky Edition werkt beter dan Sucky Edition in 't geval met energiebeheer en afsluiten.

Uhm… the point is…

Niet echt nuttig, want ‘k heb er geen oplossin’ voor.

btw. Proggie’s afsluiten via 't taakbeheer heeft geen zin. Windhoos sluit alles netjes af, anders zou je geen afsluitscherm krijgen.
Probeer eens via je windhoos configuratie je load powerprofile uit te zetten. Staat in je register bij Windows/run.

Succes

http://viper-server.com
“UNIX is like Lego - you can build anything with it.
Windows is like Duplo, it looks nice, but for all practical
purposes, it is f*cking useless!”

[This message has been edited by Viper_74 (edited 15 June 2000).]

[This message has been edited by Viper_74 (edited 15 June 2000).]