Afbeelding opslaan als

vbimport

Als ik rechtsklik op een afbeelding om deze op te slaan , en vervolgens klik op " afbeelding opslaan als " , kan ik in het venster " Afbeelding opslaan " alleen maar .bmp als type vinden. Hoe kan ik hier ook b.v. .jpg aan toevoegen?

Opslaan als…
in:

• MS Paint
  • MS Photo Editor
  • Adobe Photoshop
  • Paintshop Pro
  • Internet Explorer

Met welk programma bedoel je??? Dan kunnen we je verder helpen.

Maar als je bijv IE bedoelt. Dan heeft die pagina alleen maar BMP’tjes in hun website (Wat bijna nooit voorkomt omdat BMP nogal al groot is). Als het plaatje een GIF is dan slaat ie het vanzelf op als gif of als bmp. Druk eens met je rechtermuisknop op een plaatje en kies dan voor eigenschappen. Dan zal je zien of het plaatje een jpeg, gif of een BMP is. Is het een JPEG dan kan je hem opslaan als JPEG of als BMP. Is het plaatje een GIF dan kan je hem opslaan als GIF of BMP. Heb je die optie er helemaal niet bij??

Bedoel inderdaad vanuit IE. Wil een cd-cover opslaan. Dat is een jpg-file. In Win98 en ME was ik niet anders gewend dan dat je in het venster “Afbeelding opslaan” kon kiezen voor jpg en dat de naam van de cover automatisch werd ingevuld. In WinXP staat bij “opslaan als type” alleen maar .bmp en wordt “naamloos” ingevuld. Je moet dan zelf de hele reut intypen als .jpg. Is het niet mogelijk om de types aan te vullen?

Is er nou echt niemand die hier een antwoord op weet?!?

Ik ben ff uit geantwoord. Weet het nu ook nie. Heb je al bij http://support.microsoft.com gekeken?

Bij mij werkt het wel namelijk. Is dat bij alle websites zo? Zeg eens even bij welke website het is?

Ja, is bij elke website hetzelfde. Het na rechtsklikken geopende venster “Afbeelding opslaan” geeft bij “opslaan als type” alleen .bmp aan , en als bestandsnaam: naamloos.

De oplossing staat misschien hier :bigsmile:

Bingo!!! Zat 'm kennelijk in de tijdelijke internetbestanden. Na verwijderen hiervan gaat 't weer als vanouds. King bedankt!

Ben blij dat daar de oplossing in zat. :bigsmile:

Recent kwam ik in dit forum terecht door problemen bij het opslaan van afbeeldingen van inetrnet met IE 6.0 (inclusief updates).

Alleen als .bmp bestand mogelijk.
Ik heb de link gevolgd die in een van de antwoorden stond vermeld.

Via EXTRA in IE bestanden gewist en probleem (leek) opgelost.
Dat was gisteren. Vandaag dat wederom geprobeerd maar het systeem volhard in de bmp extensie en de naam “naamloos”.

Ook de in de link genoemde tweede methode om bij het tabbald "geavanceerd"een vinkje uit te schakelen was reeds juist ingesteld.

Iemand nog suggesties ?

Of het ik een uniek probleem.

MVG
Frank D

Probleem opgelost.
Naast het verwijderen van "bestanden"OOK de "offline"bestanden verwijderen.
Dat heb ik inmiddels gedaan en dat lijkt de oplossing te zijn. :slight_smile:

Wat mij betreft opgelost.
Groet
Frank

Hai.

Mozilla Firefox gaan gebruiken en je bent van een hele hoop probs af… ;):iagree:
Of Opera oid.

mzzl Dúnedain

Hoi, ook ik heb sindskort dit probleem.
Echter bij mij helpt al dit bovenstaande niet.
cache is leeg en het het vinkje is uitgeschakeld.
Zelfs offline bestanden verwijderd en nog kan ik alleen maar als bmp opslaan met als bestandsnaam naamloos.
iemand nog andere suggesties, want ik wordt er gek van. :a

hahaha, moet toegeven dat Mozilla Firefox erg goed werkt, het is het proberen waard. Wie weet lost dat ook het probleem op …