Adware/Spyware Bazooka

vbimport

ff vraagje. Ik heb laatst bij een vriend een adware/spyware scanner gezien (en uiteraard gedownload was toch freeware) het heet Bazooka. Nu vraag ik me wat af eigenlijk. Het is een leuk tooltje en zow daar niet van maar het is me een beetje te snel. Rare opmerking dat weet ik, maar als ik het vergelijk met tools als AdAware en Spybot …die scannen een hele tijd en Bazooka is in een mum van een tijd klaar en geeft dan online de oplossing. Heeft er iemand nog meer ervaring met dit tool of kan iemand me uitleggen waarom Bazooka zo snel en toch best wel grondig is???

mzzl Dunedaïn

Ik ken het progje zelf niet. Ik zou zeggen laat Bazooka scannen en daarna AdAware en/of Spybot ook nog en als die 2 dan nog veel vinden dan mag je zelf oordelen hoeveel waarde je aan Bazooka moet hechten.
Je kunt ook eerst die andere 2 laten gaan en daarna Bazooka. Als er dan nog wat gevonden wordt dan weet je wat die andere 2 hebben laten liggen.

Hai,

Ff update-je op dit topic. Het ‘vervelende’ is dat ik geen spyware meer heb :bow: (en ik gaat het er ook niet opzetten expres :rolleyes: ) maar na hier en daar wat navraag te doen blijkt dat (wat ik kan concluderen uit wat me vertelt is) dat Bazooka niet je hele schijf scant. Maar hij scant of alleen het register of hij scant het register een een aantal mappen op de C-schijf Windows, Mijn documenten etc.

mzzl Dunedaïn