Advies nodig: keuze AVR + TV, max 2000€

Advies nodig: keuze AVR + TV, max 2000€.

Na verschillende dagen surfen en zoeken kom ik uiteindelijk terug hier terecht (oost west thuis best? :slight_smile: ).

Doel: m’n 4 “losse” systemen combineren tot 1 harmonieus geheel.

Huidige situatie:

• 2 PC’s met recente grafische kaarten: 4 DVI-uitgangen aangesloten op 1x22" scherm (gaming) en 2x19" schermen (internet/muziek…) en 1 (oude, 800 lumen) projector (voor Dvix).
  • Een Soundblaster Fatality X-fi (incl front panel) in één v/d PC’s verbonden via 3x3,5mm jacks met een Logitech Z-5300 5.1 surround (ben best wel tevreden over klank & volume v/d Logitech, alleen mis ik mid-tonen).
  • Een (oude) HiFi-keten met oa Akai versterker (4x25W rms), 2xRealistic boxen (60W, 2-weg), 2xTamon boxen (45W, 3-weg), platendraaier, cd-speler…
  • Een (oude) Panasonic CRT-TV (27") met gewone kabel-TV, Liteon DVD-recorder en Xbox. (dus momenteel geen Blue-ray, geen HD of HDMI).
    nota: ben van plan om binnenkort over te schakelen op Telenet Digital (of TV Vlaanderen, ben er nog niet uit).
  • en heb nog een oude eindversterker van Soundcraftsmen (2x250W) op 2 zelfgemaakte 15" boxen (2-weg) staan die’k gebruik voor tuinfeestjes :slight_smile:

Aangezien alles “appart” staat ben ik momenteel meer bezig met kabels te hersteken en alles telkens te configureren dan te genieten van een goeie film of voetbal-match.
En gezien m’n beperkt buget (max 2000€) zou ik zoveel als mogelijk de “oude” componenten willen integreren een centraal systeem.

De meest logische oplossing lijkt me om alles centraliseren op een degelijke AV-Receiver en een nieuwe TV (+/-42", lcd of plasma?)
Ik zou dan enkel de 22" lcd behouden en het merendeel van de speakers verdelen over de 7.1 van de AVR.

Voor de AVR heb ik tot nog toe de volgende modelen uitgezocht (meeste prijzen via online verdelers in NL):

• Marantz SR5003 (+/- 500€) (nadeel: geen phono-ingang!)
  • Onkyo TX-SR706 (+/- 600€)
  • Sony STR-DA3400ES (+/- 680€)
  • Denon AVR2809 (+/- 900€)
  • Yamaha RX-V1900 (+/- 1050€)

Moest m’n budget het toelaten zou 'k voor de Arcam AVR350 gaan: staat momenteel aan 1800€ bij Polectro.nl :slight_smile: ,
maar ik denk dat de Onkyo TX-SR706 de meeste “bang for buck” geeft en in mijn geval al “overkill” is :-).

Voor de TV heb ik nog geen idee. Volgens wat ik las zou een Panasonic Plasma (42" tot 50") de aangewezen keus zijn.
Gezien ik toch nog regelmatig game (World of Warcraft, Lotro, CounterStrike…) ben ik bijna verplicht om Full HD te gaan voor de resolutie, maar dit zou problemen kunnen geven met gewone kabel-TV???
Ter info: kijkafstand is +/-3,5 meter.
Kwaliteit van geluid is voor mij minder belangrijk. Het moet wel zuiver zijn maar wegens een probleem met m’n gehoor kan ik spijtig genoeg toch geen stereo horen, laat staan 5.1 of 7.1 :frowning: .

M’n grootste zorg is echter connectiviteit tussen PC en AVR. Ik heb honderden dvix-films en duizenden mp3’s staan op PC en geen van de opgenoemde AVR modellen bezitten Ethernet aansluiting,
Ik kan natuurlijk altijd een Media Center aanschaffen zoals de LaCie LaCinema Classic 1TB voor 165€.

Alle suggesties zijn welkom.
Sorry voor de lange post!
Groeten,
Frank.