Advies nodig ivm aanschaf processor & board

vbimport

Ik wil mijn PIII 500 met Abit BE6 board upgraden.
Wat raden jullie aan? (gaarne alleen goede argumenten)

Ik wil kopen of :

een AMD Athlon TB 1,0 (of 1,1 1,2)

of een Pentium 1000 Mhz 133.

Welke is nu echt de snelste (en beste) ?

Tevens denk ik aan een Asus board (Mijn BE6 is verre van stabiel) ik denk aan:

Asus CUSL2. (indien ik Pentium koop)
Asus A7V (indien AMD).

Iemand ervaringen met deze boarden?

Ik hoor gaarne jullie mening.

ik zou voor de p3 gaan, veel stabieler voor evt overclockingen en nog niet alle hardware draait volledig 100% onder amd, verders zou ik toch voor een abit moederboard gaan met intel bx chipset voor de stabiliteit enz.

GRTZ

ik zou de TB nemen! En dat doet ik ook, zo snel mogelijk! haha! Wil em zelf ook kopen! Intel is veel te duur! (oplichters!)
Ik zit alleen te denken aan die MSI mobo! De Turbo-R(aid) wel te zeggen! Schijnt superstabiel te zijn!

Ik ga zelf ook z.s.m. upgraden en neem dan zeker een TB met msi mobo(K7T Turbo-R). Als ik jou was zou ik in ieder geval een msi of asus mobo nemen, die zijn gewoon goed. Heb nu zelf ook een abit, maar die highpoint-controllers zijn gewoon kut. Als je nou veel met grafische software werkt dan zou ik mischien nog voor de P3 gaan, maar verder is TB gemiddeld op alle fronten beter.
Mzzl

Ik heb vorige week ook een nieuwe pc aangeschaft, en ik zat met hetzelde dilemma.Uit eindelijk heb ik toch gekozen voor de 1,2 van amd, en ik heb der echt geen spijt van, want hij loopt(kan beter zeggen vliegt) als een trein(cq vliegtuig).
Heb asus a7v raid moederbord , waar ik ook zeer tevreden over ben. Dus ik kan je het echt wel aanraden.
Zelf heb ik ook nog 256mb ram geheugen en een geforce2 64mb eraan toe gevoegd om het feest helemaal compleet te maken.
LOOPT GEWOON ALS EEN TIET!!!
Dit alles is gebaseerd op de positieve ervaring die ik heb met de prestaties ervan,wil ik het al helemaal niet hebben over het prijs verschil.

Ik ga binnenkort ook upgraden en ga dan voor the Thunderbird 1,2 Ghz. Daarbij kies ik dan voor MSI K7T Turbo. En misschien als deze wat goedkoper wordt de Asus A7v133. De Asus is denk ik net zo goed als de MSI maar is op dit moment nog 80 piek duurder. Een beetje zonde voor dezelfde prestaties.

ikzelf heb een 1.3 tbird en 512 mb ram en een abit k7 raid moederbord.

En ik ben er zeer tevreden over. Zowel de asus a7v/abit k7traid en msi k7tpro 2 bieden mogelijkheden om over te klokken via jumpers te replacen op het moederbord. Hiermee kan je dus iets hogere snelheden halen door enkel de front bus speed te verhogen.
Enige probleem kan zijn, dat het een beetje warm wordt indien je een amd processor neemt, maar daaar zijn middeltjes voor :wink: en daarbij ieder amd systeem is beterkoop dan intel systeem, en amd biedt meer in mijn ogen dan intel.

Maar, de uiteindelijke keuze ligt bij jou :smiley:

Dus indien je verdere vragen hebt, vuur ze maar af. Ben altijd bereid je te helpen!

en nog niet alle hardware draait volledig 100% onder amd,

Sorry, maar dit is gewoon onzin!

AMD is minstens net zo stabiel als Intel, daar zit verder het verschil niet meer (was vroeger wel en de mythe wordt nog steeds in stand gehouden).

AMD zit met 3DNOW instructieset en Intel met SSE. VOor die programma’s waar de instructieset van Intel wordt aangesproken zal Intel beter presteren, voor de meeste andere gevallen presteert AMD beter.

Het enige waar nog wel eens problemen bij ontstaan is de VIA chipset. Dit staat verder los van AMD of Intel, maar is vaak een probleem van VIA. Door de VIA 4in1 drivers te downloaden en te installeren zijn de meeste problemen ook opgelost, USB problemen met de USB filter.

Een collega heeft enorme problemen gehad met het ABIT moederbord voor AMD en is dus helemaal afgestapt van zijn verafgoding van ABIT. Persoonlijk geloof ik nog steeds in de stabiliteit en mogelijkheden van de ASUS moederborden. Ook MSI heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als kwalitatief degelijk moederbord met hoge snelheid en veel mogelijkheden.

Er zijn altijd voor- en tegenstanders van AMD of Intel. De vraag welke beter is, is ook niet zomaar te beantwoorden, hangt voor een deel af van waar je de PC voor wilt gebruiken. Maar in hemelsnaam laten we niet verzanden in de oeverloze discussie AMD roels of Intel sux.

Persoonlijk zou ik gaan voor een AMD met een ASUS moederbord. MSI moederbord is ook erg goed en volgens mij iets goedkoper. Budgettair aspect speelt ook een rol, AMD is nu eenmaal goedkoper. Pentium 4 zou ik helemaal niet doen omdat deze op dit moment nog niet kan bieden wat ze belooft (hoewel in potentie het een goede processor is)

just my 2 cents…

en toch zou ik ook altijd een intel processor boven een amd verkiezen en ik raad je dan ook de PIII aan…

Dare to be different :wink:

En op basis van welke argumenten zou jij Intel aanraden dan Duke? Ben ik dan wel benieuwd naar

Persoonlijk ga ik voor de AMD.

Deze processor is prijstechnisch aantrekkelijk,
en deze processor is qua ontwikkeling beter (lees verder ontwikkeld) dan de PIII van Intel, die nog steed gedeeltelijk op de ontwikkeling van PII doorborduurd.

Greetz :smiley: Lathieza :smiley:

Originally posted by Da_Taxman
[B][quote] en nog niet alle hardware draait volledig 100% onder amd,

Sorry, maar dit is gewoon onzin!

AMD is minstens net zo stabiel als Intel, daar zit verder het verschil niet meer (was vroeger wel en de mythe wordt nog steeds in stand gehouden).

AMD zit met 3DNOW instructieset en Intel met SSE. VOor die programma’s waar de instructieset van Intel wordt aangesproken zal Intel beter presteren, voor de meeste andere gevallen presteert AMD beter.

Het enige waar nog wel eens problemen bij ontstaan is de VIA chipset. Dit staat verder los van AMD of Intel, maar is vaak een probleem van VIA. Door de VIA 4in1 drivers te downloaden en te installeren zijn de meeste problemen ook opgelost, USB problemen met de USB filter.

Een collega heeft enorme problemen gehad met het ABIT moederbord voor AMD en is dus helemaal afgestapt van zijn verafgoding van ABIT. Persoonlijk geloof ik nog steeds in de stabiliteit en mogelijkheden van de ASUS moederborden. Ook MSI heeft zich in de afgelopen jaren bewezen als kwalitatief degelijk moederbord met hoge snelheid en veel mogelijkheden.

Er zijn altijd voor- en tegenstanders van AMD of Intel. De vraag welke beter is, is ook niet zomaar te beantwoorden, hangt voor een deel af van waar je de PC voor wilt gebruiken. Maar in hemelsnaam laten we niet verzanden in de oeverloze discussie AMD roels of Intel sux.

Persoonlijk zou ik gaan voor een AMD met een ASUS moederbord. MSI moederbord is ook erg goed en volgens mij iets goedkoper. Budgettair aspect speelt ook een rol, AMD is nu eenmaal goedkoper. Pentium 4 zou ik helemaal niet doen omdat deze op dit moment nog niet kan bieden wat ze belooft (hoewel in potentie het een goede processor is)

just my 2 cents… [/B][/QUOTE]

Hmz, het preken nog steeds nie verleerd tax?

1 ding
amd rulezzzzzz
amd trekt pentium eruit

Originally posted by The MAzTER
Hmz, het preken nog steeds nie verleerd tax?

Vervelend he…

Misschien is dat ook wel de reden dat ik weiger mezelf op het Tweakers forum te registreren…
maar daar zal ik op General chat wel eens een topic over maken :wink:

[Edited by Da_Taxman on 21-02-2001 at 15:33]

Zelf heb ik nu een amd k7-800 met een msi k7tpro mobo werkt perfect… ding is nog nooit gecrashed dus de bull van intel werkt stabieler is ook voorbij… owja 1 tipje goed cooling is belangrijk:D

da taxman heeft weeral eens dik gelijk :slight_smile:
luister toch naar hem:) :stuck_out_tongue:
inderdaad athlon is zeker even stabiel (heb er 2 staan) en nooit probs:) en zijn goedkoop en blazen zolek zot :smiley:
keuze is zeer simpel
koop een athlon 1 gig !!!
die staan nu op een 9000 fr ! zeer goedkoop dus en zeer snel
voor games zelfs nog veel sneller en stabieler dan een stomme pentium 3 :slight_smile:

Ik heb zelf al een tijdje een AMD Athlon (Slot A) 700MHz CPU op een ASUS K7V bord. Prima setje zij het niet dat de AMD erg gevoelig is voor temperatuur! Ik had mijn PC zelf gebouwd en na een paar maanden goed gewerkt te hebben scheed die er in een keer mee uit. Ik snapte er geen zak van maar de geleidingspasta tussen de CPU en de cooler was gesmolten (!!!), dus de CPU is erg heet geworden…

Alleen nu de reden waarom: geen idee dus. De CPU was niet overgeklokt, RAM werkte gewoon op 133MHz. Niets speciaals. Ik denk zelf dat de cooler niet optimaal gekoeld heeft. Zeker een andachtspunt als je een AMD koopt, vooral niet bezuinigen op een goede koeling!

Ik heb nu een nieuwe CPU (Slot A is alweer zeldzaam) met een bijbehorende ‘boxed’ cooler. Ik merk gewoon dat deze beter is. De PC maakt minder lawaai en er komt veel minder warmte van de PC af.

Een kleine waarschuwing voor AMD is dus wel op zijn plaats. Verder niets dan lof over AMD. Werkt prima en sla de bladen er maar op na: de prestaties zijn over het algemeen hoger dan de P3 en zelfs vaak de P4 omdat deze gebruik maakt van andere instructies (geen MMX meer maar iets anders) waar software nog niet mee werkt…

Greets!

ja gamefreak:)
ik denk dat dat wel een productie fout was of zo :slight_smile:
want zoiets hebk nog nooit gehoort :slight_smile:
ik zit op men gig athlon ook maar met een gewone cooler en ga bij het zwaar gamen niet overd e 40 graden dus alles is OK met men thundervogeltje :slight_smile:
men andere 900 athlon gaat ook niet over de 42 graden dus alles lijkt OK :slight_smile: op lan partys gaat hij wel over de 45 :smiley:

Misschien ken08. De CPU is opgestuurd naar AMD voor onderzoek. Misschien krijg ik dan mijn geld terug voor de nieuwe CPU die ik heb moeten kopen (ook een Dondervogel ;)). Maar effe afwachten dus…

ja het zou wel grof zijn dat ze u geen nieuwe geven hoor maat.als ze zien dat hij degelijk gekoeld werd dan kan je er niets aan doen en zou je toch een nieuwe moeten krijgen :slight_smile: