Advies nieuwe PC samenstellen

vbimport

Ik wil een nieuwe PC gaan kopen. Waarschijnlijk bij www.partsandbytes.nl

Graag enig advies tav de volgende onderdelen
moederbord: Asus MSI Abit
Welke processor Intel P4 vs AMD Athlon XP, wel of geen RIMM( P4).
Wat is de beste keuze qua videokaart.

Eventueel andere sites...

Asus
AMD
DIMM
GeForce 3

maak er maar iets leuks van

P.S. : Volgende keer uitleggen WAARVOOR je het systeem gaat gebruiken , WAT er op komt te zitten aan soft- / hardware , HOE LANG het systeem mee moet , WAT het mag kosten , WAT je eigen gedachtes zijn … dan kan ik ook iets beter in detail treden en motivaties er bij zetten.

MSI mobo nemen, beetje stabieler, stukje goedkoper :slight_smile:

Bedankt voor de snelle respons en sorry voor de gebrekkige info.

Ga dit gebruiken voor veel eisende GAMEZ, werk (helaas), internet etc.
Systeem moet ca 3 jaar mee kunnen.
Maximaal 2270 euro ivm pc prive project.
Ik dacht aangezien die Intel P4T-E met RIMM op de ASUS 't nieuwste is dat dit waarschijnlijk ook 't beste zou zijn.
Gezien de replies niet dus.

nmiet rimm iig, weet er niet oz heel veel van maar het is mij verteld dat rimm een beetje uit is??? zou hier ook wel wat meer info over willen

nee joh

gewoon een athlon xp erin doen… moet je maar ff kijken welke in je prijsklasse zit.

met DDR geheugen natuurlijk…
en gewoon op een asus, of wat DN zo geweldig vind een MSI boardje…moet ook heelgoed zijn.of je een boardje met raid controller nodig hebt moet je zelf maar ff kijken… als je veel aan video bewerking enzo doet kan het wel goed van pas komen… maar geloof niet dat het zo gek veel duurder is met een raid dus kijk maar…

als video kaart als het in je budget past gewoon een geforce 3.
of de ati variant, waarvan ik de naam ff kwijt ben.
groetjes

Ik ben idd een die-hard MSI fan (neej ze betalen me er niet voor) :). Dit omdat ik al een par mobo’s van ze heb gehad en er ook heel wat aan anderen heb verkocht en ze eigenlijk extreem betrouwbaar en goedkoop zijn. Nu zeg ik niet dat anderen niet goed zijn.
Epox schijnt het de laatste tijd ook nogal goed te doen!

Dan ff over die alternatieve VGA kaart: Ati Radeon 7500 en 8500 :slight_smile:

En Dee-ehn: Wat dacht je van die leuke bortjes van ECS (Elitegroup) Ikzelf heb ook al div. bordjes van hun verkocht en heb de K7S5A (o.a. Sdram geheugen én DDR geheugen kun je erin doen…) al gehad retestabiel zonder allerlei tierrelateintjes en heb nu net hun nieuwste bordje (net een week uit) in m’n pc zitten: de K7S6A waarmee de CPU kunt overklokken. Zelf heb ik een Athlon 1500+ overgeklokt naar 1700+ en werkt uitstekend!
Echt geen probleem mee gehad tot nu toe! Zelf heb ik de CPU op 36 graden zitten. Niet gek lijkt me…

De nieuwste bordje zit op zo’n 110 á 120 euro.

Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met ECS bordjes?

MSI heeft inderdaad goede naam maar men betaald er ook voor…
Asus bordjes kent ook zijn problemen…

vin eigenlijk de msi boardjes bhoorlijk meevallen in prijs
volgende mobo dat ik koop wordt dan ook een msi , mede dankzei DN’s zijn reclame campagne,

maar anyway, van 1500 naar 1700 en 36 graden???
shit… ligt ie in de koelkast ofzo.

ennuh, wat zijn die probz van asus waar je het zo over hebt dan,behalve dat ze wel is verkeerde temperatuur waardes willen aangeven :wink:

heb er nooit echt problemen meegehad, en me nieuwe asus boardje loopt echt rete stabiel :D:D:D

mja ik ben weg.

ECS heb ik zelf nog niet mogen/kunnen testen.

Ik heb echter wel verschillende tests gelezen. Mijn conclusie: ECS is goedkoop, stabiel, maar heeft net ietsjes minder performance dan vele anderen…

The Shadow: Ik heb de kast nog wel openstaan… Maar een goede cooler is nooit weg… Ik heb de Spire Cooler 5T208B1H3T SuperRock 1800+ voor € 22,- en die bevalt mij uitstekend… Maar ik zal de temp eens van de week wanneer ik zin heb om de kap erop te doen eens meten! Nu moet ik wel zeggen dat hij wel wat lawaai maakt althans die cooler maar ik heb er dan ook een dikke kast omheen zitten met dikke wanden zodat het geluid goed gedemd wordt.