<advies> Beste multi-dvd burner?

vbimport

Wat is naar jou mening de beste multi-dvd ( -/- , +/+ en RAM ) burner die er te koop is?

Ik heb in Japan een multi-burner van plextor aanschaft maar die valt me in kwaliteit tegen ( voor het eerst trouwens dat een plex product me tegenvalt ) .
Mede waarschijnlijk omdat het een rebranded matsushita drive is :wink:

Zijn er mensen met gebruikers ervaring met deze burners?
Alvast bedankt!

NEC3500A, no doubt about it.

Heeft die drive de mogelijkheid om dvd-ram te branden dan ? :confused:

kick :wink:

Ik zoek dus een goede dvd-burner ( in europa verkrijgbaar als het even kan :wink: ) die +/+ , -/- en RAM kan burnen.

LG GSA-4163B of wachten op de LG GSA-4165B/4167B/4176B (is een paar keer hernoemd).

Wil je RAM, dan zit je haast aan LG branders vast. Zijn ook best aardige branders, daar niet van. Je zult je er niet mee bekocht voelen.

Heb je echter geen behoefte aan RAM media, dan is bijvoorbeeld de NEC (zoals mr Belvedere al aangaf) een zeer goede keuze. Je zult dan waarschijnlijk wel de 3540 ipv de 3500 krijgen, maar da’s alleen maar goed…

LG GSA-4163B (verkrijgbaar)
LG GSA-4165B/4167B/4176B (yet to come)
TEAC DV-W516E (yet to come)
Toshiba SD-R5372V (yet to come)
PIONEER DVR-110 (yet to come)
NEC ND-4550A (yet to come)
Panasonic SW-9585 (yet to come)

Als je nog even een paar maandjes wacht komt LG met zijn multi-multi writer die ook Blu-Ray schrijft uit.

Zou graag de panasonic kopen maar die krengen zijn amper verkrijgbaar hier :frowning:
( en dat terwijl ik er in Japan nog net niet over struikelde in Akihabara :frowning: )

Pioneer & dvd-ram ? dat zou wel shocking zijn !

Amper? Zeg maar gewoon niet. :frowning:
LG is hier wel te verkrijgen, de LG GSA-4163B is een goede writer, check de reviews maar.