Advies aankoop nieuwe PC en prof. geluidskaart aub

vbimport

Ik ga voor de drive-in show een nieuwe PC kopen, volgende opties minimaal:

• processor 750 Mhz. (atlon/pentium???)
  • 256 MB geheugen
  • 40 GB HD
  • videokaart mag klote zijn, pc is alleen voor mp3 draaien!!!
  • geen monitor, geen keyboard, speakers enz enz.

Ook moet hierin in PROFESSIONELE geluidskaart komen die minimaal 2 kanaals is, dus wie iets weet…??

Graag voorstellen waar dit te kopen is, uiteraard zo laag mogelijke prijs :slight_smile:

Misschien dat iemand laatst leuk systeempje ergens in aanbieding heb gezien :slight_smile:

Alvast bedankt !!

Geen leuk systeempje maar als je goede service en goedkope prijzen wilt zijn er een aantal zaken die je eens kunt bekijken.

www.regenboog.net
www.funprice.nl

Ben niet zo thuis in geluidskaarten, niet dit soort specifieke eisen. Maar je zou eens bij Terratec kunnen kijken, die staan bekend om hun topkwaliteit geluidskaarten tegen een scherpere prijs dan Creative…

***duron 750mhz. 149,-
***265mb gewoon a-merk, als je dat niet wilt, dan kingston. a-merk is 175,- / kingston is 300,-
***40 GB zal ik gewoon een 5400rpm nemen. Stil hoeft ie niet te zijn, ik zou een maxtor nemen;
Samsung:
SV4084H: 40,8/9 ms/5.400/512 kb/299,-
***geluidskaart: soundblaster live 5.1 (eventueel platinum, maar zijn wel duur) is 3 kanaals (uitgangen), microfoon ingang, en line in. platinum=509,-/5.1 normaal is 190,-
***video kaart: RIVA TNT2 M64/32 SD/AGP/Retail/129,-

***evt moederboard: MSI K7T TURBO voor stabiliteit: 330,-

Dit allemaal te koop, bij www.gistron.com
Een goede service, en goedkopen prijzen.

Als je geen Creative wilt is een TerraTec een goeie kaart…
Als je daar nog boven wilt gaan moet je denk ik al voor profi studio kaarten gaan van o.a. wederom Terratec, Roland, Yamaha etc… maar deze kaarten zijn stukken meer gericht op produceren dan alleen die pure zuiverheid dus wel goed, maar te duur waarvoor je ze nodig hebt!