Adsl

vbimport

Vanaf vandaag krijg ik de mogelijkheid om adsl aansluiting te hebben Joepie alleen kan iemand mij vertellen welk soort modem en welk type de beste zijn. USB of niet .
Wat zijn de voor- of nadelen van deze modems.
Hopelijk snel antwoord want morgen wil ik online zijn via de kabel
by by 56k modem.
Als je me ook weet te vertellen of die modem ook onder unix draait of linux of win nt/xp … zou fantastich zijn.

Heb trouwens al een airodynamische outfit gekocht om zo snel te surfen

in ieder geval bedankt. Nuttige info over adsl is steeds zeer welkom.

je krijgt er een kaartje bij…USB of gewoon…maar uhh de modemkeuze is afhankelijk van het abbonnement…als je de snelste abboo neemt dan zit je zowiezo vast een een ethernetkaart dacht ik :stuck_out_tongue:

have a nice weekend…I’m off …2 SenSation!! :stuck_out_tongue:

Zoekfunctie is handig zou ik zeggen.

De vraag of USB of Ethernet aan te bevelen is is al minstens 1 keer eerder behandeld (ethernet is sneller).

Het merk zul je denk ik niet te kiezen hebben. Het type abonnement hangt af van je budget en verwacht gebruik…

Tax was eerder maar idd use da ***search…
Ethernet SCHIJNT beter te zijn (sneller, wel duurder).

ter info: had de search al gebruikt maar aangezien ik weinig of niets vond van de compatibiliteit van de modems t.o.v. verschillende Operating Systems had ik even een nieuwe thread gestart. Indien ik in mijn blijdschap hierover gekeken heb mijn excuses daarvoor.

Toch bedankt voor de info

ik heb ook getwijfeld tussen een ethernet- of USB modem.

Totdat ik de snelheden vergeleek.

USB modem:-tot 8Mbps download stream
-tot 800Kbps upload stream

ethernet modem: specificaties waren EXACT hetzelfde

Dus ik heb maar voor het gemak een USB modem genomen

Let wel, dit zijn de maximum snelheden die de modems aankunnen en belange niet de snelheden die je effectief haalt (hangt af van het abbonnement)

alcatel speedtouch usb bij planetinternet ( 1450bef per maand is het goedkoopst). Usb is gewoon beste oplossing

ik heb al ethernet besteld :frowning:

Volgens mij is ethernet beter. Sneller en minder buggie… zoals USB! :wink:

met die usb modem verloopt de installatie ook zeer vlot hoor, zowel onder win2000 als onder win me. De ene trager dan de andere? 'k Zou het niet weten, de max downsnelheid ligt iets boven de 100 kB/s als je het goedkoopste abonnement neemt.

Greetz
Scooby

heb al een ethernet modem besteld hoop dat het een beetje goed afloopt.:rolleyes:

Gebruik de functie eens. Heb zelf al meerdere keren een antwoord op deze vraag gegeven dus kijk maar ff.

suc6,

Originally posted by ^scooby2^
[B] … de max downsnelheid ligt iets boven de 100 kB/s als je het goedkoopste abonnement neemt.

Greetz
Scooby [/B]

Het goedkoopste abo is die van 512Kilobit down, dat komt overeen met 64KiloByte down. Het duurdere abo is 1024Kb down » 128KB down.
Met een ethernet modem kan je dus 100Mb halen » 12,5MB down.
USB(1.1) zit aan de 12Mb down » 1,5MB. (USB 2.0 haalt overigens 60MB!!)
Alle waardes zijn per seconde… om maar even een indicatie te geven! :wink:

Originally posted by Wookie

Het goedkoopste abo is die van 512Kilobit down, dat komt overeen met 64KiloByte down. Het duurdere abo is 1024Kb down » 128KB down.
Met een ethernet modem kan je dus 100Mb halen » 12,5MB down.
USB(1.1) zit aan de 12Mb down » 1,5MB. (USB 2.0 haalt overigens 60MB!!)
Alle waardes zijn per seconde… om maar even een indicatie te geven! :wink:

Duurste abbo is geen 1024/128 , maar 1024/256 …tenminste die van mij…jaja…uptime wordt zelfs ver4voudigd bij duurdere dus!!
Als het goed is heb ik het liggen binnen nu en 1 maand :cool:

Euh… …ten eerste heb ik geen geld voor het duurste, ten tweede zou ik wel willen weten waarom je het zo SUPERsnel moet hebben?

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Duurste abbo is geen 1024/128 , maar 1024/256 …tenminste die van mij…jaja…uptime wordt zelfs ver4voudigd bij duurdere dus!!
Als het goed is heb ik het liggen binnen nu en 1 maand :cool: [/B]

Het goedkoopste abo is 512down/64up, het duurdere is 1024down/256up. Maar in mijn post beschrijf ik alleen maar de downloadsnelheden met de berekening van wat ze in KiloBytes per seconde zijn! Ik heb het helemaal niet over de uploadsnelheid, lees nog maar eens! :stuck_out_tongue:

Euh… …ten eerste heb ik geen geld voor het duurste, ten tweede zou ik wel willen weten waarom je het zo SUPERsnel moet hebben?

Het moet toch altijd sneller?! :wink: Hoe sneller het gaat, hoe meer je kan downen in 24 uur!

Ja dat klopt wel maar ik zou niet weten wat ik allemaal zou moeten downloaden? Ik weet wel dat als ik het heb ik mijn mp3collectie VET VEEL uitbreid, met VET VEEL albums :slight_smile: Maar verder zou ik het niet weten… …lekker lang internetten :slight_smile:

ik stoor me verschrikkelijk aan de te lage snelheid van mxstream basic!
en ook ik heb geen geld voor de duurdere dus ik wacht maar een jaartje dan kan ik Cistron nemen.
ik neem aan dat Cistron sneller gaat!

Originally posted by Murphy23x
ik stoor me verschrikkelijk aan de te lage snelheid van mxstream basic!
en ook ik heb geen geld voor de duurdere dus ik wacht maar een jaartje dan kan ik Cistron nemen.
ik neem aan dat Cistron sneller gaat!

Tja, Mxstream is van KPN… (oorzaak?!)
Cistron is misschien wel sneller, maar niet sneller dat dat er max mogelijk is natuurlijk! Het ligt nie alleen aan je ISP hè, maar ook aan de server waar je vanaf downed; hoe druk het op dat moment daar is enzo!
Je hoort welis verhalen natuurlijk over welke goed is en welke minder. Wat ik gehoort heb, weet natuurlijk nie of het waar is, dat is dat MxStream vaak problemen heeft met online status en ik heb goede dingen gehoord over BabyXL. Maar zeker ben je natuurlijk nooit! :stuck_out_tongue:
Ik zelf zou wel voor het duurdere abo gaan, Dat is toch nog altijd cheaper dan dat ik nu kwijt ben met ISDN! (pff… inbellen sux!!!) :frowning:

dit zijn de abbonnementen in Belgie (in het geval niemand zag dat RaSta uit Belgie komt)

goedkoopste: 128kb upstream, 750kb downstream, 1GIG limiet, ongeveer 1500Bfr (75fl)

middenste: 128 upstream, 750 downstream, 10GIG limiet, ongeveer 1595Bfr (80fl)

duurste: 256upstream, 1Mb downstream, 15GIG limiet, ongeveer 2200Bfr (110fl)