ADSL vs. Wanadoo Cable?

vbimport

Ola mede freakers,

In mijn woonplaats is eindelijk ook een redelijke internet-verbinding beschikbaar maar nu hebben we er ineens zelfs twee! Ik kan kiezen uit ADSL van KNP/Planet of uit Wanadoo Cable Broadband… Mijn probleem is nu: welke is het beste??? Ik heb mij al geabonneerd op ADSL maar ik krijg net een e-mail dat het technisch toch niet mogelijk is om ADSL aan te bieden, maar kreeg later ook een brief dat ze binnenkort langskomen voor een meting :confused: Nu weet ik dus nog niets. Daarnaast heb ik mij nu per ongeluk ook geabonneerd op Wanadoo Cable omdat ik dus dacht dat ADSL niet doorging (had de brief nog niet gelezen vandaar)…

Als het dus wel mogelijk is om ADSL te nemen wat moet ik dan nemen?

Ik neem wel het Wanadoo Broadband Premium (dus niet Basic!) abonnement wat volgens de specificaties evensnel moet zijn als ADSL (512 down / 128 up). De kosten zijn ongeveer gelijk (100,- per maand) dus daar kan ik ook al geen keuze uit maken. Daarnaast zijn de aansluitkosten van Wanadoo geloof ik wel iets duurder (fl. 150,- plus zelf ethernet kaart kopen) dan ADSL maar dat is maar eenmalig en dus ook geen reden om voor ADSL te kiezen.

Alvast bedankt :slight_smile:
G@M3FR3@K

Ik zou voor de adsl gaan want met wannadoo zit je ook aan een kleiner limiet(geloof 2gig per maand of zo)en met adsl is het 30gig
en met kabel deel je je verbinding met de rest van je staat(en)dus als iedereen tegelijk online gaat,gaat ook je snelheid omlaag en met adsl heb je daar geen last van…

Zelf heb ik ook adsl nu,heb 2 jaar casema(nu wannadoo)gehad en kan je zeggen ik had niks anders dan ellende hing bijna iedere dag aan de telefoon ben er nu een jaar van verlost en ik wil niks anders meer dan me adsl(tenzij er nog sneller uitkomt voor de consument),

Originally posted by RDJ
[B]Ik zou voor de adsl gaan want met wannadoo zit je ook aan een kleiner limiet(geloof 2gig per maand of zo)en met adsl is het 30gig
en met kabel deel je je verbinding met de rest van je staat(en)dus als iedereen tegelijk online gaat,gaat ook je snelheid omlaag en met adsl heb je daar geen last van…

Zelf heb ik ook adsl nu,heb 2 jaar casema(nu wannadoo)gehad en kan je zeggen ik had niks anders dan ellende hing bijna iedere dag aan de telefoon ben er nu een jaar van verlost en ik wil niks anders meer dan me adsl(tenzij er nog sneller uitkomt voor de consument), [/B]

Ow zit er een limiet op ADSLabbootje? Bij Tiscali niet hoor… gewoon FUP! :stuck_out_tongue:

Na ruim een jaar kabelinternet (slownera) gehad te hebben, kon ik 3 maanden terug God en de KPN bedanken toen ik op ADSL aangesloten werd.
Wat mij betreft kunnen ze die kabels wel uit de straat halen.
En alle (ex-)werknemers van slownera tegen de muur zetten.

Kortom:

Neem maar ADSL.

Originally posted by iammadaboutwarez
[B]Na ruim een jaar kabelinternet (slownera) gehad te hebben, kon ik 3 maanden terug God en de KPN bedanken toen ik op ADSL aangesloten werd.
Wat mij betreft kunnen ze die kabels wel uit de straat halen.
En alle (ex-)werknemers van slownera tegen de muur zetten.

Kortom:

Neem maar ADSL. [/B]

wheheheh ROFLMAOPIMP…met kabel heb je meestal een limiet ook nog en ADSL de meeste NOG niet…dus down-all-you-can-policy :wink:

hi G@M3FR3@K

take adsl heb het nu 5 maanden 512 werkt goedt

ook met een lan haal je op je client nog 50 kb per sec

download

server 24 per dag aan wordt er bijna nooit uit gegooit

als je moet kiezen tussen usb en ehternet modem

take een ehternet modem

spreek je nog wel op je eigen forum

GRT MIL@MIL

Denk Hard en je zal overwinnen

dat wanadoo heeft een 2gig data limiet is troep

die adsl + planet heeft alleen een fair user policy = geen echte limiet

ga voor de adsl
zeker weten

Ok bedankt voor de antwoorden. Het lijkt me wel duidelijk dat ADSL de winnaar is… Alleen nu nog hopen dat het technisch mogelijk is. Fingers crossed! :slight_smile:

Originally posted by G@M3FR3@K
Ok bedankt voor de antwoorden. Het lijkt me wel duidelijk dat ADSL de winnaar is… Alleen nu nog hopen dat het technisch mogelijk is. Fingers crossed! :slight_smile:

yup zodra je brieven toegestuurd krijgt met…we zijn het aant sjekken…dan zit je meestal toch wel goed hoor :slight_smile: