ADSL vraagje

vbimport

iedereen weet dat je als je via ADSL surft dat je vaste kosten per maand moet opzij houden

maar ik zit met een klein vraagje

ik ben aangesloten op een server in hasselt
ik heb ene login en passwoord gekregen om te mogen surfen

’ nu hebben we samen met een paar vrienden onze login’s doorgespeeld ( moesten we problemen krijgen met weet ik wat allemaal)

maar stel …iemand die bijvoorbeeld in west vlaanderen woont
en je krijgt daar de login en passwoord van
dan kan je ook op het net …maar gaat dit dan nog steeds via de server in hasselt ? of werk je dan via een server in west vlaanderen ?
dus stel als de server van hasselt plat ligt dan kan ik met dat ander login en passwoord op het net

of ik weet eigenlijk niet of dat je dan via een andere server werkt
iemand ervaring ??

p.s. je kan wel adsl voor de helft goedkoper krijgen per maand
'k spreek uit ondervinding :slight_smile:

sorry …ik weet dat dit niet bij deze topic hoord
maar ik wou er ook geen nieuwe topic van maken
weet iemand sites voor schitternde sms’jes te sturen ?
vriendschap, liefde , enz enz

thx

daar erger ik mij soms ook aan
dat topics van mij worden bekeken
maar ge gaat nie zeggen dat er niemand antwoord weet of een pagina weet ms sms’kes op

straks gaat er misschien nog ene cdfreaks verlaten :frowning:

Originally posted by carlo vaesen
[B]daar erger ik mij soms ook aan
dat topics van mij worden bekeken
maar ge gaat nie zeggen dat er niemand antwoord weet of een pagina weet ms sms’kes op

straks gaat er misschien nog ene cdfreaks verlaten :frowning: [/B]

Nou nou…je weet dat als er een antwoord is dan komt dat wel…ook bij jou :wink:

Enige sites die ik zo ken die SMS kunnen versturen zijn
www.mtnsms.com
en
www.quios.com

Maar dit is denk ik niet wat je zoekt (voor meer SMS sites misschien even proberen te zoeken met zoekfunctie? (geen tijd voor zelf))

Zoiets misschien http://www.gsmlinks.nl/
En hier nog een http://nokiafan.override.nl/pages/frameset.htm

Greetings :wink:

Ik dacht dat je lijn enkel werd geactiveerd voor de welbepaalde login en paswoord die je toegstuurd krijgt.

dat is dus niet waar …vul maar eens een andere login met bijhorend passwoord in…dan kan je ook surfen …!!!

www.freesms.net
www.wanadoo.be
www.skynet.be
www.planetinternet.be

maar stel …iemand die bijvoorbeeld in west vlaanderen woont
en je krijgt daar de login en passwoord van
dan kan je ook op het net …maar gaat dit dan nog steeds via de server in hasselt ? of werk je dan via een server in west vlaanderen ?
dus stel als de server van hasselt plat ligt dan kan ik met dat ander login en passwoord op het net

of ik weet eigenlijk niet of dat je dan via een andere server werkt
iemand ervaring ??

p.s. je kan wel adsl voor de helft goedkoper krijgen per maand
'k spreek uit ondervinding :slight_smile:

Dat hang er helemaal vanaf hoe het zaakje is geconfigureerd.
Normaal gesproken ga je via jouw Ip adres naar een ander Ip adres (DNSjes , de proxy en/of gateway) en vanuit daar worden jouw up en down requests geregeld. Als het netwerk zodanig is geconfigureerd dat het geen flikker uitmaakt welke proxy of gateway er is , of er is er maar 1 in heel belgie (lijkt me sterk) dan kan je overal waar maar diezelfde adsl ligt met jouw paswoord en naam inloggen. Overigens lijkt het mij niet zo handig al je wachtwoorden door te spelen , wat schiet je daar mee op ?

In principe is het bijvoorbeeld bij @Home in Maastricht anders dan de @Home’rs in de rest van Limburg. Het netwerk in Maastricht is apart. Je krijgt dan wel een IP (ik dacht nog steeds dynamisch) , maar je moet via die en die DNS werken anders lukt het je niet.

Je kunt natuurlijk even kijken of je vrienden een andere instelling hebben moeten maken om de verbinding tot stand te brengen.

Ook een leuk truukje is om te kijken of je kunt inloggen met jouw naam en dan ook een email kunt sturen op jouw naam. De meeste verschillende netwerken laten dit soort remailing niet toe (weet even het goede woord niet meer) , maar als het 1 en hetzelfde netwerk is is er geen probleem.

Waar jij en met welk computersysteem je communiceerts , Hasselt , Brussel of whatever hangt af van de routerconfiguraties.
Soms kun je naar Cisco routers telnetten , maar dan moet je wel de ip#'s weten.