ADSL ? limit in belgie of niet?

vbimport

ik zit dus met dat klote telenet :frowning:
en kan maar 8 gig / maand downloaden en 2 gig uppen :frowning:
ik heb geruchten gehoort dat er gasten zijn met adsl en die meer dan 50 gig / maand downloaden en niet eens een verwittiging krijgen of zo ?
kunnen de adsl mensen er iets over kwijt , hoe het nu echt zit ? want ik zou naar adsl over stappen maar ik moet zeker zijn van deze zaak

het schijnt dat er nu nog geen limiet is doordat ze bij belgacom da nie kunnen bijhouden hoeveel ge downt enzo

da zal nie lang meer duren vrees ik :frowning:

dan is het ook 10 gig maand ofzo geloof ik en 5 fr per mb da ge over den limiet zit ofzo :frowning:

en max snelheid van turboline is 750kbit/s ofzoiets en bij pandora is da 10mbit/s :slight_smile:

btw ik zit ook op telenet en ben nog nie zo snel van plan over te stappen, dure aansluitingskosten naar de zak anders enzo :wink:

mja :slight_smile: ik hoop gewoon dat er snel een andere lijn komt ongelimiteerd, en als de snelheid mee valt is telenet snel al zen klantjes kwijt haahahha :slight_smile:
dan zullen ze hun bek wat minder open zetten :slight_smile:
want die permiteren hun veel te veel omdat ze de enigste cable provider zijn in belgie samen met turboline :slight_smile:
en holland heeft zeker 5 ongelimiteerde lijnen :frowning:
@home chello …
en wij niets :frowning:

Originally posted by ken08
mja :slight_smile: ik hoop gewoon dat er snel een andere lijn komt ongelimiteerd, en als de snelheid mee valt is telenet snel al zen klantjes kwijt haahahha :slight_smile:
dan zullen ze hun bek wat minder open zetten :slight_smile:
want die permiteren hun veel te veel omdat ze de enigste cable provider zijn in belgie samen met turboline :slight_smile:
en holland heeft zeker 5 ongelimiteerde lijnen :frowning:
@home chello …
en wij niets :frowning:

Tja,…er is maar 1 mogelijkheid …moven to holland :slight_smile:

belgie sux lol :wink: :wink:

btw turboline is geen cable, maar dat was gewoon typo van je he :wink:

ja hehehehehe idd :slight_smile:
ik weet best wel dat turbo line gewoon een super snelle modem is die je gewoon in je telefoon lijn hoeft te steken :slight_smile:
dat wist ik best wel hoor :slight_smile:
idd :slight_smile: was gewoon een typo van me :slight_smile:
idd mick moven 2 holland is de enigste keuze

ik heb turboline adsl van Belgacom, simpele installatie, gewoon 1 USB modem, that’s all :wink: (Speedtouch ADSL USB)

er is een maandelijkse limiet van 15gig (vroeger was het 3). De datatrafic kunnen ze nog niet checken.

Das dus meer dan genoeg. Ik heb ADSL sinds juni vorig jaar (één van de eerste abonnees in Oost-Vlaanderen ;-)) en nog nooit problemen gehad.

Downstream is 125kb/s max (snel genoeg, ik download altijd 's nachts)

Upstream is ongeveer 20 kb/s, traag maar das om het gebruik van een server tegen te gaan.

[Edited by Mental Ray on 21-02-2001 at 18:41]

ik heb vanaf dit weekend ook adsl
zoals eerder vermeld kan belgacom nu niet controleren hoeveel je downt :smiley: en hebbie dus profijt.

Net zoals telenet heb je verschillende abonnementen.
Maar indien je enkel wilt downen volstaan een sateliet abonnement en kabel provider/turboline

dan gebruik je turboline voor te uppen daar mag je 10 gig downen of uppen, dat kies jezelf maar ze niet allebei! en de sateliet om te downen , abonnement kun je verkrijgen bij europe online kost een 8000 bef/jaar en kun je downen wat je wil, tegen een nog goede snelheid ook van 20 kbps/200kbps en binnen hun eigen netwerk tot 2 megabyte/seconde, en je kan hem nog altijd tweaken om er meer uit te halen!

Voor meer info raad ik je aan hun websites te raadplegen
Telenet -> http://www.telenet.be
Turboline -> http://www.turboline.be
Europe Online -> http://www.europeonline.net

euhh dank u mattel voor info :slight_smile:
ik had het al eens gehoort via hem op icq maar goed :slight_smile:
euhhh maar 1 groot probleem !
ik hoor dat satelliet aansluiting wel 40 000 fr kost ! voor u te laten aansluiten :frowning:
das nie zo fijn :frowning:

Originally posted by ken08
ik hoor dat satelliet aansluiting wel 40 000 fr kost ! voor u te laten aansluiten :frowning:
das nie zo fijn :frowning:

kwee dus nie waar da gij gaat shoppen, maar ik koop zo’n installatie voor 12000 bef exclusief abonnement
het afregelen van de sateliet doet een vriend van mij, dus zie ik het nut er niet van in da ge daar 40000 bef / aan besteed
Geef die verkoper dan maar is goed naar zijn voeten!

Originally posted by Mattel007
ik heb vanaf dit weekend ook adsl
zoals eerder vermeld kan belgacom nu niet controleren hoeveel je downt :smiley: en hebbie dus profijt

ze hebben het eigenlijk altijd al kunnen controleren, maar je moest er niet voor betalen omdat het een test was. Een paar maand geleden werd ik opgebeld door Belgacom om een vergadering bij te wonen (betaald!!) Die vergadering werd bijgewoond door ADSL technici en langdurige Turboline gebruikers. Daar vetelden we dat een 3 gig limiet niet genoeg was en dat de meesten zouden overschakelen naar Telenet. Ze zeiden dat dat waar was en dat de gemiddelde gebruiker rond de 10 gig zat. Voor de zekerheid en om klanten aan te trekken hebben ze er nog 5 gig bijgedaan opdat ze nu een hogere limiet zouden hebben dan Telenet (bij Telenet zou het 10.240 meg moeten zijn). Bij Belgacom ongeveer 15.000.

Enfin, ik zou nooit naar Telenet overstappen, de Belgacom services zijn uitstekend, kijk maar naar mijn installatie. 1 kleine ADSL modem met USB, geen netwerkkaart, geen speciale splitters, geen twinbox meer nodig, slechts 700kb installatie, werkt op elke Windows zonder enige speciale configuratie. Enternet 300 is verdwenen, noemde PPPoE, nu is het PPPoA, inloggen gaat nu nog sneller, duurt ongeveer 1 seconde, hehe.

Ik ben GEEN verkoper van Belgacom, ze verdienen gewoon een pluim van mij :wink:

Dus Mattel, dan zien we je voortaan vaker op IRC? :wink:

Chello wil in Nederland ook een datalimiet invoeren. Welke limiet dit precies zal worden is geloof ik nog niet helemaal duidelijk, ook per wanneer deze limiet effectief wordt is niet bekend.

Mij zal het niet zo heel veel uitmaken en ik zal jullie de tirade over heavy users besparen (die heb ik op een ander forum al een keer gehouden :wink: )

Ga studeren in Twente, daar schijnt het goed leven te zijn :wink:

ja allemaal goed en wel
maar 15 gig / maand is nog klote te weinig he !
zijn we niets mee hoor met 15 gig / maand
dat is binnen op 1 dagje :slight_smile:
mmmmmmm please wanneer zal er ooit een deftige lijn zijn ?

Ik ben al blij als ik ADSL heb, zelfs met een limiet van een 30gb (ongeveer)… zit er voorlopig niet in echter!

watie wel hebt is dat uit statistiekjes enzo telenet rapper is dan adsl (easynet) enzo…

als je ClickX mag geloven enzo he :slight_smile:

ja allemaal goed en wel redneck :)of telenet nu sneller is of niet ? wat maakt het uit ? telenet is slecht want je kan mor 8 gig downloaden
8 gig download je aan 2 kb/s nog in een maand hoor :slight_smile:
liever 50 kb/s en ongelimiteerd dan 500kb/s en 8 gig de maand :smiley:

Hier nog zo’n arme telenet user. Juist een vriendelijk briefje van de heren gekregen dat ze mijn snelheid (alweer)hebben verminderd omdat ik de limiet heb overschreden. Nou, dan downen we lekker verder, maar t’gaat wel traag. Weet er iemand hoe je dat opheft? Zou ergens in de registry moeten staan maar waar?

nee nee, das een mythe, het registry veranderen doet niets, de limiet ligt bij je ISP, kan je niets aan doen.

weet er iemand hoe vaak je over die klote limiet van teleslet mag gaan ?

Volgens het vriendelijke briefje dat ik ontving wordt je snelheid beperkt tot het einde van de lopende maand.
Na driemaal (in één jaar ) krijg je de keuze ; of een duurdere formule kiezen, of je contract wordt verbroken.