ADSL in Nederland

vbimport

Ik zag afgelopen woensdagavond iets in Nova over ADSL, het schijnt dat het binnenkort van start gaat in “de drie grote steden”. 1200 gulden per jaar voor een 512 kBit-connectie, en je kon ook nog kiezen voor 1024 kBit.
Nu waren mijn vragen:

• Is Utrecht één van de 3 “grote steden” of is dat R’dam, A’dam en DH?
  • Betaal je met ADSL alleen een maandelijks bedrag of ook nog per tik?
  • Moet je ook nog een apart internetabonnement nemen of is dat inclusief?

Wat de steden betreft kan ik je niet helpen. Maar met ADSL moet je ook nog gewoon per tik betalen, aangezien het gewoon via de telefoonlijn gaat(KPN heeft alleen even wat nieuwe servers neergezet, teringlijers, de technoglogie is niks nieuws, maar ze willen gewoon ISDN even uitbuiten).
Naast deze tikken betaal je ook nog eens voor een apart internetabonnement. Het wordt dus een duur grapje om ADSL te nemen.

Djewst

Ik heb ergens gelezen(weet niet waar) dat het in r’dam, a’dam en utrecht komt!

Das dus mooi voor jou. Je kan in ongeveer midden maart adsl verwachten denk ik

En voor ADSL betaal je geen telefoonkosten(nee ik ben niet van de KPN!).

Ik heb namelijk contacten bij planet internet en die hebben mij erover verteld.

ben van zelfde mening als djewst! Zou me echt verbazen moest het zonder tik te zijn…
1200fl/jaar ? daar doet iedereen het toch voor? Ik denk toch dat je ietsjes meer gaat kosten

voor zover ik weet is ADSL ook ZONDER tikken… dus flat rate

Ik weet niet of dit helpt maar dit zijn de prijzen in Belgie voor ADSL

1)50fl/maand voor een snelheid van 300Kb/sec en een max. download van 3Gig/maand

2)80fl/maand voor een snelheid van 1Mb/sec en een max. download van 3Gig/maand

3)180fl/maand voor een snelheid van 1Mb/sec en een max. download van 10Gig/maand

Enkel bij de derde formule mag je zoveel computers in netwerk hebben als je wilt voor dezelfde prijs en voor elke formule is er een eenmalige aansluiting van 500fl.

In alle formules zit alles inbegrepen dus ook de telefoonkosten.

Ik hoop dat dit helpt
cul8er

/me weet echt zeker.

Ik ken iemand die bij planet internet werkt(deze gasten gaan ook adsl geven), en die vertelde mij dat het geen telkosten zijn.

EN de steden kloppen ook wel, http://www.mxstream.nl ofzo check dat maar eens

Beschikbaarheid

Mxstream wordt gefaseerd geïntroduceerd. Daarom hangt de beschikbaarheid af van de plaats waar u woont of uw bedrijf is gevestigd.

Indien u gevestigd bent in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht kunt u, afhankelijk van de wijk waarin u woont of uw bedrijf gevestigd is, vanaf maart 2000 gebruik maken van Mxstream.

Bent u buiten deze steden gevestigd, dan kunt u medio 2000 Mxstream in bepaalde gebieden van onderstaande steden verwachten: Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Apeldoorn, Arnhem, Bergen op Zoom, Delft, Den Haag, Dordrecht, Drachten, Gouda, Groningen, Haarlem, Hilversum, Leiden, Maassluis, Middelburg, Purmerend, Tilburg, Zaandam, Zoetermeer, Zwolle

For more check http://www.mxstream.nl

Laterz…

Als er echt geen tikken zijn dan wordt het wel interessant ja, ik vraag me alleen af wanneer het beschikbaar zal zijn in een klein dorpje zoals waar ik woon, in 2002 misschien? Als je in een van de drie bovengenoemde steden woont is het zeker aantrekkelijk.

Djewst

adsl, gaat via een stuk koper draad van je huis naar het netwerk van kpn, DUS geen telefoontikken, omdat het niet via de telefoonlijn gaat.

Bij world online kan gaat het volgens mij
fl 99,00 per maand kosten.

Het grootste voordeel van adsl is dat het dus niet via de telefoonlijn gaat wat tevens betekent dat je geen last van drukte hebt, dus een 512 kBit-connectie verbinding hebt.

Als het echt zonder tikken is is het netwerk binnenkort overbelast, dan zit iedereen echt 24 uur per dag online. En zo’n 10 Gig limiet haal je ook zo met zulke snelheden denk ik. Even een paar films downloaden en je zit er al aan…

djewst

Ik neem aan dat binnen 1 of 1,5 jaar heel nederland wel voorzien is van adsl.

Uit m’n hoofd weet ik dat xs4all en planet/wxs adsl gaan hosten.

En zon 10 gig restrictie is best wel zwaar klote ja.

Cya wannabe

Best klote ja zo’n restrictie, maar het is beter dan casema hier, hier mag je officieel maar 1gig downloaden.
Nou ik zing het voorlopig nog wel even uit met de kabel, en als ADSL er eenmaal is en betaalbaar, wat het naar het schiijnt gaat zijn, dan stap ik dan wel weer over.

Djewst

Modems, ISDN, Kabel, ASDL, etc. Het zal niet erg lang meegaan. ASDL komt eraan en zal voor 2002 in bijna heel Nederland in gebruik kunnen zijn. In Amerika zijn ze al veel verder, daar wordt ISDN uitgekotst als “langzame connectie” (wat ook geldt voor kabel) en is het daar echt iets voor kneusjes met langzame PC’s. Hier is men al bezig met informatie te transporteren via de stroomkabel. Met snelheden van 1GB per seconde kan dit de toekomst zijn. Maar het is allemaal net als met de DVD geen lange toekomst beschroren. Volgende stap…who knows? Internetten via de waterleiding?

Hoe stel jij je dat voor? “Ik ga even naar de wc want ik moet m’n email bekijken” Of “Wil die gene die aan het douchen is daar mee ophouden, moet ik weer opnieuw beginnen met downloaden…”

Wow… 1gig/s

als je dan ook nog een paar ftp/iso accountjes hebt

ik wil even reageren op hoitinga!!!

Ik weet niet zeker dat je voor adsl telefoonkosten moet betalen, maar 1 ding weet ik wel dat de telefoonlijnen in Nederland ook van koper zijn zo ook de lijnen die uit het huis komen!!!
dus dat betekend dat adsl wel over de telefoonlijn gaat. Er is gewoon een of andere knappe knakker die data transport over koper lijnen heeft versnelt met een progje of zo. En dat is adsl. THAT’S ALL!!!

nog ff iets ze zijn er niet helemaal uit of er aan adsl telefoon kosten verbonden zijn. maar in ieder geval als dat zo is zal de lijn niet de hele tijd open staan zoals nu het geval is met een 56k modem, maar zou die automatisch open gaan als er data verkeer is en als die er niet is gaat de lijn weer gewoon dicht… dat scheelt aanzienlijk in telefoonkosten…!!!