ADSL "fair use policy"

vbimport

Omdat er binnenkort eindelijk ADSL in mijn buurt beschikbaar komt (eindelijk van dat slome ISDN af!!!), zat ik even te kijken op de site van KPN over mxstream (hun versie van ADSL). Bij alle providers die er staan hebben ze het over: datalimiet aan de hand van een “fair use policy” ( http://www.mxstream.nl/info/info01_p.html ). Maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Als ik bijvoorbeeld 10 DivX’en in een maand download (bij elkaar dus iets van 7 Gb) gaan ze dan moeilijk doen? Zo ja, dan kan ik het misschien beter niet doen (ADSL nemen dus)…
Heeft iemand al ervaring met (overtreding van) de “fair use policy”?

(hmm, misschien had ik deze beter in Serious Q&A kunnen starten…)

ik zal hem ff moven :wink:

persoonlijk zou’k zeggen, niet te veel van aantrekken, dat is namelijk bij iedere internet provider, toch?

niet?

Ik heb dus sinds kort een abonnement op Planet ADSL via MxStream in Nederland. Ik heb ook over de fair use policy geinformeerd. Mijn vragen waren:
-hoe hoog is de limit
-is dit een harde limiet
-hoe streng wordt de limiet gehanteerd

De antwoorden waren:
-30GB
-nee helemaal niet, als je 40 of 50GB in een maand trekt boeit dat ons niet echt
-niet zo streng, als je er vele maanden veel boven zit sturen wij wellicht een waarschuwingsbrief dat u moet minderen

Dat allemaal in acht genomen moet ik zeggen dat ik daar best mee kan leven… Een 40Gb per maand trekken zonder telefoontikken is alijd beter dan 500mb per maand en nog eens 400 piek aan tikken… niet? :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
[B]Ik heb dus sinds kort een abonnement op Planet ADSL via MxStream in Nederland. Ik heb ook over de fair use policy geinformeerd. Mijn vragen waren:
-hoe hoog is de limit
-is dit een harde limiet
-hoe streng wordt de limiet gehanteerd

De antwoorden waren:
-30GB
-nee helemaal niet, als je 40 of 50GB in een maand trekt boeit dat ons niet echt
-niet zo streng, als je er vele maanden veel boven zit sturen wij wellicht een waarschuwingsbrief dat u moet minderen

Dat allemaal in acht genomen moet ik zeggen dat ik daar best mee kan leven… Een 40Gb per maand trekken zonder telefoontikken is alijd beter dan 500mb per maand en nog eens 400 piek aan tikken… niet? :slight_smile: [/B]

Daar ben ik het helemaal mee eens nu maar hopen dat ADSL of kabel als er niets beters is in heel nederland een keer beschikbaar wordt :mad:

Hoe dan ook, zou ik gelijk ADSL nemen, altijd beter dan inbellen!
:frowning: … ikke dus ook nog! :frowning:

Dit is fijn … binnenkort heb ik op mijn werk waarschijnlijk ook MXstream. Dat kan nog leuk worden :smiley: . Kan je bij MXstream ook ergens checken hoeveel data je verplaatst hebt per maand. Ik hoop het niet alleszins. Er zit namelijk zo’n muggezifter bij ons op kantoor die nu ook checkt hoelang er ingebeld wordt. Dat is op zich makkelijk te omzeilen door me aan te melden bij zo’n gratis provider …

greetz

Er zijn van die progjes die je kan laten draaien die je verkeer bijhouden!

Gewoon DU gebruiken (DU oftwel DownloadMeter)

staat gewoon op tucows of download…

stil man … ik moet niet weten hoeveel ik afhaal. Ik wil gewoon weten of die miet bij ons er niet achter kan komen via de site van kpn of zo … zoals ik al zei, controleert ie nu hoeveel en hoelang we inbellen op internet. Das echt niet om te leven. En als we dan zo’n ADSL lijn krijgen zou ik niet graag hebben dat mijn downloadpret wordt bedorven door die eikel.

Sorry voor het taalgebruik, maar ik kan die kerel echt niet uitstaan.

greetz

waarschijnlijk valt dit ook wel te controleren online ergens op de site van je provider

Originally posted by vipken
Kan je bij MXstream ook ergens checken hoeveel data je verplaatst hebt per maand

Op http://start.mxstream.nl moet je inloggen en dan ga je naar de link boven aan de pagina: MEGAMETER. Daar zie je dan hoeveel je gedownload hebt.

Je hebt toch een vaste verbinding!? Wat kan die gast het dan nog schelen hoeveel deze verbinding gebruikt wordt?! Toch geen belkosten; die ie nu waarschijnlijk in de gaten moet houden! :stuck_out_tongue:

Nou hoemeer je net hoe minder je werkt dat zal de baas waarschijnlijk wel intresseren…

adsl abo is de goetkoopste 99 piek 59 voor kpn en 40 voor provider ofzo dan krijg je 512kb/s download en 64kb/s upload dus bits maar als je dat om rekent in bytes… maximaal 64 k’b/s upload en maximaal 8kb/s upload ik heb nu kabel voor 60 piek per maand en heb precies de zelfde snelheid heb nooit minder als 60 kb/s en soms kom ik wel eens rond de 80 dus als je adsl kiest moet je de snelste nemen is bij de meeste providers 175 piek dan heb je maximaal 1024kb/s download en 256kb/s upload ongeveer das dus 128 download en 32 upload Maar mxtream sucks eigenlijk het beste is om voor cistron te kiezen dat is nog veel sneller en ook rond de 175 gulden maar het is bijna nergens te krijgen

Nou ik ben toch verrekte blij als ik MxStream heb hoor… vergeet niet dat het voor telefoonlijners verdomde mooi is om alleen al eens geen tikken meer te hebben… :slight_smile: