ADSL draadloos

vbimport

Hallo sinds kort hebben wij ook ADSL ,maar moet de hardware nog wel aan schaffen nu zou ik het graag zo willen hebben,
ik heb een desktop pc en mijn broertje een laptop en willen alle
bij gebruik maken van adsl, dus dacht ik aan draadloos wat ben ik nodig graag merk en prijs

en ik heb de search ook al gebruikt maar daar vondt ik alleen info
van 1 jaar tot 2 jaar geleden (is intussen veel veranderd)

De makkelijkste manier om (breedband) internet te delen over meerdere pc’s te verdelen is door alles op een broadband router aan te sluiten. Kastje koop je al voor 40 euro. (Zag een Edimax bij Mycom voor die prijs)
Vaak heb je dan 4 poorten die ook als 10/100 switch fungeren, dus je kan onderling ook verbinding met elkaar maken. (bestanden uitwisselen bv)

Wil je draadloos dan moet je uitkijken naar een router die ook wifi ondersteund, deze zijn wel wat duurder uiteraard. Ook moet je dan nog een pc-card kopen voor in de laptop, welke ook vaak een ‘leuk’ prijsje hebben. :wink:

Draadloze broadband routers zijn oa:

• Edimax
  • BenQ
  • Linksys
  • SMC
  • 3Com

Tevens zitten er op deze Broadbandrouters nog een 4 poort 10/100 mbit switch

Ikzelf heb een Linksys WRT54G. Ik ben hier heel tevreden mee.

Kijk eens bij Tweakers voor de prijzen. Tevens is er een review van WiFi geweest in de Computer Totaal volgens mij van deze maand.

Ik vind de ADSL uitvoering van de Vigor 2600 van Draytek wel een mooi product. Deze kost wel wat, maar je hebt je ADSL modem en je router in één apparaat zitten, samen met een WLAN access point. Kijk eens op www.draytek.com voor de specs!

Ik wou me dat ook gaan afschaffen. Mijne kameraad heeft:
DI-624 54MBit, Router + Access Point 139,90 €
DWL-G650 54MBit, PCMCIA Adapter 64,90 €
DWL-G520 54MBit, PCI Adapter 69,90 €

en die is er heel content van. Zegt hem toch.
Ik merk op dat dlink 1 van de enigste is die 54mbit draadloos heeft.

Ben er zelf nog niet zeker van wat te kopen

Originally posted by fordcapri
[B]…
Blablablaaa

Ik merk op dat dlink 1 van de enigste is die 54mbit draadloos heeft.

Ben er zelf nog niet zeker van wat te kopen [/B]
Een van de weinige? Ik dacht het niet. We hebben:

• Linksys
  • BenQ
  • Netgear
  • Cisco
  • Buffalo
  • Belkin
  • D-Link (die had je al genoemd)
  • Sitecom

Misschien nog wel meer.

Hehe, het zal wel aan België liggen zeker :slight_smile: Lopen wat achter hier :):slight_smile:
Het staat nog niet veel op PC sites hier in BE.
Is het wel de moeite? Misschien veel storing op ofzo. Gaat het wel goed door de muren heen?