Ads(hel)l

vbimport

Ik was benieuwd of er nog meer mensen zijn die ADSL hebben van de KPN en steeds gezeik hebben, omdat er dan weer een server uit ligt of de centrale weer eens kapot is. :frowning:

Van de 30 dagen dat ik nu kan internetten via MXstream werkte het 9 dagen helemaal niet, 4 avonden gevuld met storingen en rete trage verbindingenā€¦ Je zou bijna gaan dromen van UPC en kabelmodem zucht :rolleyes:

MXstream: Supersnel internettenā€¦als het ooit gaat werken tenminste! :mad:

Ben maar blij dat je het al hebt ik betaal me groen geel en blauw aan foonkosten en het lijkt er niet op dat dat voorlopig gaat veranderen :frowning:

Ik moet dus nu, als ik het internet op wil, naast de Fl. 169,- p.m. ook nog eens mā€™n telefoonkosten gaan betalen voor het inbellen via mā€™n modemā€¦ Misschien eens overwegen om aandelen KPN te kopen, want op deze manier moeten ze miljoenen extra verdienen en krijg ik tenminste nog wat van mā€™n geld terug. :wink:

Tja als je maar genoeg aandelen hebt dan haal je zelfs je foontikken eruitā€¦

Maarueh ff vraagje over dat ADSL van je: hoe zit dat nu met die downloadlimiet in de vorm van een Fair use policy?

Ik vind het niet meer dan fair om mijn verbinding zo goed als mogelijk te gebruiken :slight_smile: maar ik denk dat de meeste providers het daar niet mee eens zijnā€¦ of ben ik ā€œwrongā€ ?

Zelf zit ik bij XS4ALL en daar was Fair Use eerst zoā€™n 10GB per maand, maar ik toen ik melde dat ik MXstream o.a. ook voor mijn werk had genomen (ICT) werd mij vertelt dat ze er niet zo nauw naar kijken. Als je echt extreem veel bandbreedte gebruikt, dan kan je een waarschuwing krijgen. Ik ben al ruim over de gestelde limiet heen, maar nog niets vernomen van XS4ALL of de KPN. Fair Use is gewoon een term, net als ā€œnette kleding verplichtā€ bij een discotheek. Zo hebben ze tenminste een rede achter de hand om je te weigeren of te schoppenā€¦ :wink:

Hmmmmmmmmmmmmmm 10GB is een beetje heeeeeeeeeeel erg weinig he? Ok het is beter dan mijn ISDN lijntje maar ik weet nog dat ik Superweb onbeperkt had en zelfs toen trok ik wel meer dan 10GB per maand binnen over de tellijn :slight_smile:

Maargoed ik hoorde zelfs onlangs iets van 30Gb maar welke provider dit was durf ik je niet te zeggenā€¦
Met die 10Gb wordt ik niet vetā€¦ vooral op zoā€™n downloadsnelheden!

Fair Use Policy wordt alleen ingeschakeld als het echt teveel wordt, het is meer een richtlijn dan een keiharde limiet.

Persoonlijk vind ik het niet meer dan fair ( :wink: ), maar daar sta ik hier geloof ik alleen in :wink:

Cistron had geloof ik wel ruime ā€˜richtlijnenā€™, maar ja, dat is niet overal beschikbaarā€¦

ik heb adsl
in begin paar probleempkes
nu alles pikobello
alles ok dus

ik zit dus wel via belgacom skynet

Tja, Cistronā€¦ Kon ik daar maar terecht :frowning:
2MB verbinding waarvan 512KB gegarandeerd, je hoeft geen ethernetmodem aan te schaffen, goedkoper bellen, etc. We blijven dromenā€¦ :stuck_out_tongue:

Is dat wel wat dan dat Mxstream ? In Amsterdam danā€¦
Mā€™n vriendin heeft namelijk chello en heeft ze af en toe gezeik mee dat niet werkt enzoā€¦ Dus ik d8 maybe is dat mxstream wel wat maar heeft iemand er ervaring mee hoe dat is dat mxstream in A-dam z-o ?

Voor het prijsverschil van 10 piek hoef je het niet te laten maar als de verbinding van mxstream ook kut is dan heeft het geen zin om meer te dokken :slight_smile:

ok even over de fair user policy

bij mij is die vastgesteld op 30 gig per maand (planet internet), maar zoals da_taxman al zij, tis een richtlijn
gig of 10 erboven dan zullen ze je misschien een mailtje gaan sturen

30gig zou ik misschien net mee kunnen leven maar egg veel is het niet he?

HAAAAAAAD ik maar MXstream dan had ik tenminste nog wat
ik heb nu wish net voor 70 piek per maand plus nog 100 piek tel kosten per maand voor de overige uren.