Adobe Premiere vindt geen jpg's meer

Het probleem zit zo:

Ik heb een tijdje geleden met Adobe Premiere 6.0 een videomontage gemaakt met een boel fragmentjes, geluidssporen en af en toe stilstaande beelden (jpg’s en bmp’s). Nadien heb ik Adobe 6.5 geinstalleerd en daarin kon ik het project ook zonder problemen volledig laden.
Nu heb ik pas een cleane win2000setup gedaan op een aparte partitie en dacht ik weer verder te werken aan het project. Adobe 6.5 laadt het project, maar bij het zoeken naar de jpg’s loopt het deze keer mis. Alle andere verwijzingen naar losse bestanden volgt ie moeiteloos, maar de jpg’s niet. Er komt een explorerkadertje op het scherm dat al in de juiste directory zit, maar hij “ziet” de jpg’s niet.
Wanneer ik in windows explorer naar de bewuste directory ga, dan staan de jpg’s er wél, met de juiste bestandsnaam enzo. De bmp’s vindt ie ook zonder problemen.

Iemand een idee of een oplossing?

Op zich is het geen ramp, want ik kan ze in principe wel terug manueel invoeren in het project (een heel karwei).

Dit zou wel eens kunnen komen door settings die je in 6.0 hebt gemaakt en bij de upgrade naar 6.5 zijn meegenomen. Nu je meteen 6.5 hebt geinstalleerd zijn die settings niet meegenomen!
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de default settings van 6.0 en 6.5 verschillen…

Misschien is er wel een workaround te bedenken. Verwijder Premiere 6.5 eens van je systeem. Installeer daarna 6. Open het project. Het werkt? Installeer er nu 6.5 bovenop en kijk of het dan weer werkt…

Ik denk dat je gelijk hebt (alweer ;)). Er moet iets misgegaan zijn met een of andere plugin, want ik kan zelfs geen nieuwe jpg’s meer invoeren; hij ondersteunt het formaat gewoonweg niet.

Het zou kunnen dat ik die bij de installatie vergeten ben, dus dat ga ik eerst een nakijken. Als dat niets oplevert, probeer ik het eens via Adobe6.0.
En anders converteer ik de jpg’s naar tiff en als ik dan de projectfile open in wordpad, kan ik met de vervangfunctie “jgp” omzetten naar “tiff” en dan zou ie ze wel moeten kunnen openen :slight_smile:

Dee-ehn: Als je een mooi meisje was, zou ik je een geweldige zoen geven :slight_smile: Maar ik ken je al genoeg om te weten dat ik het bij een stevige handdruk ga laten :wink: HET WERKT! Bedankt!! :bow:

Blij dat ik van dienst kon zijn :wink: