Adobe premiere 6.5/avi en mpeg2 geluidprobleem

wie kan mij helpen?

1. bij het exporteren van een film (langer dan 15 minuten) naar avi-bestand krijg ik geen geluid. Audio instellingen staan goed ingesteld.

2. bij het exporteren van een film naar mpeg 2 (dvd-formaat) wordt het geluid en film apart opgeslagen. Hoe kan ik deze dan weer bij elkaar voegen om het te kunnen branden naar dvd?

Ik gebruk Ulead Movie factory om de films naar dvd te kunnen branden

bedankt:p

1. AVI is geen formaat, maar enkel een container voor meerdere videoformaten. Wellicht kies je een videoformaat zonder geluid?

2. Ik weet niet of dit bij export naar MPEG2 normaal is (ik exporteer in Premiere 6.5 ook naar MPEG2, maar dan via de Cinema Craft Encoder plugin), maar dit is makkelijk op te lossen met het programma Virtualdub.

Wellicht dat ons forumlid Wannes or C@rlo hier meer over weet? (anderen mogen natuurlijk ook reageren ;))

1. Welke settings gebruik je juist bij het exporteren van die film? (mpeg4/DivX met mp3 gaat NIET met Adobe!) Probeer ook eens alleen de audio te exporteren, dus zonder de video (zo weet je of het eventueel aan de audiocodec ligt).

2. Bij de geïntegreerde Adobe MPEG encoder moet je bij het “multiplex” Tabblad aangeven dat je audio en video als 1 stroom wil combineren.

Ja, ik kan naar mpeg 2 (dvd formaat) expoteren, alleen krijg ik twee aparte files, een file voor video en andere geluid. Hoe krijg ik die weer bij elkaar?
Ik gebruik Ulead Movie factory om mijn project te branden.

Nee, ik heb niet gekozen voor geluid of movie alleen. (had ik ook al geprobeerd.

Het lukt mij wel om alleen het geluid te expoteren als movie geluid of als wav. Dus daar ligt het niet.

Ik gebruik geen mpeg 4/mp3. Was nl toneelstukje, dus het geluid zat al in camera gecombineerd met het film.

Bedankt voor jullie reacties
Misschien weet iemand anders de oplossing?

Als je een losse audiofile hebt en een losse videofile dan zou je het volgens mij met VirtualDub (of Nandub) weer aan mekaar kunnen flanzen. Dit kan met mpeg4 in elk geval wel.

wannes,
ik heb inderdaad nu het tabblad “multiplex” veranderd en dat lukt wel om geluid en video als een geheel te expoteren. Mijn dank .

Wookie,
ik gebruik geen Virtual Dub meer, Had nl. slechte ervaringen. (vastlopende pc en crash).

Ik heb nu eindelijk (na zooo-lang) premiere aan het werk kunnen krijgen. Heb nog wel wat probleempjes.
Misschien ken iemand mij toch nog wel helpen.

Heb nog steeds probleem met geluid (vervormd) alleen in premiere. (niet nadat ik geexpoteerd heb naar scvd, dvd of vcd)
Krijg nog steeds geen geluid bij expoteren als movie bestand (o.a. avi).

Nog een andere probleem. Na branden als DVD, kan ik mijn project wel laten afspelen op PC met power DVD software, maar het kan niet in mijn losse dvd-speler. Nou weet ik dat er verschillende formatten zijn in dvd-speler (o.a. min en plus).
Zou het kunnen zijn dat ik wat instellingen moet wijzigen in premiere? Weet iemand dat. Expert… please help

Gewoon ff ter controle: de gebrande DVD heeft toch twee mapjes hé? Audio_TS en Video_TS? Moest dit niet het geval zijn, dan is dat waarsch de oorzaak dat het niet op de standalone DVD speler werkt.

Jouw probleem met audio in premiere en bij het exporteren is behoorlijk merkwaardig. Welke soundcard gebruik je?