Admin-instellingen veranderen

vbimport

Bij mij op ut werk heeft een extern bedrijf alle pc’s aangepast zodat we nu zijn voorzien van een eigen screensaver en eigen wallpaper. Deze zijn natuurlijk van het bedrijf en ziet er nie uit! :stuck_out_tongue:

De wallpaper kan je overigens wel gewoon veranderen alleen als je opnieuw inlogt (dus ook bij reboot… duh!) dan staat dat lelijke groene achtergrondje er weer! :frowning:
De scr start al na 1 min en moet persé met een wachtwoord unlocked worden. De tijd waarna hij start is te veranderen en de scr zelf ook wel, maar ook hier is het weer zo dat na opnieuw inloggen de oude instellingen weer geladen worden! :frowning:

De vraag spreekt natuurlijk voor zich; is er een manier hoe ik dit toch kan veranderen?! Ben nie in ut bezit van admin rechten dus makkelijk zal ut wel nie gaan worden! :bah:

De workstations draaien allemaal WinNT4.0 met laatste SP. Wat die server bij ons draait weet ik nie!

Iemand die mij kan helpen hiermee?!
Bij voorbaat dank!

Dacht het niet …

Misschien als je het vriendelijk vraagt of je een andere screensaver mag.

Weet je wat het is, de sysbeheerder hier die heeft het nie zelf gedaan. Ze hebben een bedrijf ingehuurd die dit geflikt heeft!
Die admin bij ons komt d’r zelf ook nie uit, maar nu is dat nie de slimste! :wink:

Oh , voor dat soort dingen heb ik een leuk diskettetje

NT Password change utilty…

Het boot in linux , bekijkt de partities en
verandert gewoon het wachtwoord van de admin.

Let wel : de admin op de PC ! Dus als dit de server is , dan pakt hij het hele netwerk , en als het een client is , alleen de admin van de client.

Als iemand een goed programma heeft om van diskette naar archief te gaan (zodat hij dus ook alle programma’s en systeembestanden op de GOEDE plek neerzet) wil je hem wel mailen.

Ik heb wel een proggie dat werkt o.a. op alle univ’s en hbo’s in Nederland daar kun je de policies op de pc zelf mee aanpassen!

Ik zal hem je zo wel mailen! Maar ik weet niet of het bij jou ook werkt!

Originally posted by Wookie
[B]
De workstations draaien allemaal WinNT4.0 met laatste SP. Wat die server bij ons draait weet ik nie!

[/B]

Als je dat nou eens uitvindt kan ik je wel helpen! Als ze onder Novel Netware draaien is het helemaal een eitje!
Onder Linux heb ik ook wel het een en ander voor je!

Waar werk je eigenlijk misschien kan ik er wel achter komen?

Zit nu op cursus dus kan daar pas over een paar weekjes achter komen! :frowning:

Maar wat ik gehoord heb is dat die gasten d’r zelf ook nu uit kwamen!
Na elke reboot starte de pc gewoon weer op met verdomme die kut wallpaper en kut screensaver! :frowning:

Waarschijnlijk worden je instellingen en registry van een server geladen i.p.v. dat ze op je hd staan!
Als de server zo’n blije restore functie heeft die aan staat dan wordt elke nacht de instellingen gereset.

[B]Bij mij op ut werk heeft een extern bedrijf alle pc’s aangepast zodat we nu zijn voorzien van een eigen screensaver en eigen wallpaper. Deze zijn natuurlijk van het bedrijf en ziet er nie uit! :stuck_out_tongue:

De wallpaper kan je overigens wel gewoon veranderen alleen als je opnieuw inlogt (dus ook bij reboot… duh!) dan staat dat lelijke groene achtergrondje er weer! :frowning:
De scr start al na 1 min en moet persé met een wachtwoord unlocked worden. De tijd waarna hij start is te veranderen en de scr zelf ook wel, maar ook hier is het weer zo dat na opnieuw inloggen de oude instellingen weer geladen worden! :frowning:

De vraag spreekt natuurlijk voor zich; is er een manier hoe ik dit toch kan veranderen?! Ben nie in ut bezit van admin rechten dus makkelijk zal ut wel nie gaan worden! :bah:

Iemand die mij kan helpen hiermee?!
Bij voorbaat dank! [/B]

De Server zal hoogst waarschijnlijk op Windows NT 4 Server draaien.
Ze hebben op iedere computer bij jullie de Systeembeleids-Editor geïnstalleerd (Policy Editor).
Met dit programma kun je elke computer zodanig instellen dat je hem helemaal kan configureren in jou geval aanmelden met wacht woord, screensaver en achtergrond.Ik ga altijd nog een stapje verder en vink erbij aan onderdeel Netwerk in het configuratie scherm beperken, onderdeel Beveiliging in het configuratie scherm beperken, onderdeel Systeem in het configuratie scherm beperken en zo ga ik dan door alle opties zodat ze met deze computer alles kunnen doen wat ze MOETEN doen.Als je ooit Systeem beheerder wordt zul je zien dat je me dan gelijk geeft want afgezien van een paar die verstand van computers hebben (zoals jij)lopen er veel rond die denken dat als ze een Word document kunnen typen ze er dan HEEL veel verstand van hebben.En zo kun je als Systeem beheerder meteen een hoop fouten uitsluiten.Dit hele gebeuren wordt opgeslagen in de directory Netlogon op de PDC(Nt4 Server) als config.pol en deze config.pol wordt automatisch bij opstarten geladen.Op deze config.pol heb jij alleen maar de Read-machtiging anders zou je deze instellingen kunnen manipuleren.Als je nu het Administrator wachtwoord weet haal je de vinkjes via Policy-Editor weg en het probleem is opgelost.

Originally posted by Night Hawk
[B]

De Server zal hoogst waarschijnlijk op Windows NT 4 Sever draaien.
Ze hebben op iedere computer bij jullie de Systeembeleids-Editor geïnstalleerd (Policy Editor).
Met dit programma kun je elke computer zodanig instellen dat je hem helemaal kan configureren in jou geval aanmelden met wacht woord, screensaver en achtergrond.Ik ga altijd nog een stapje verder en vink erbij aan onderdeel Netwerk in het configuratie scherm beperken, onderdeel Beveiliging in het configuratie scherm beperken, onderdeel Systeem in het configuratie scherm beperken en zo ga ik dan door alle opties zodat ze met deze computer alles kunnen doen wat ze MOETEN doen.Als je ooit Systeem beheerder wordt zul je zien dat je me dan gelijk geeft want afgezien van een paar die verstand van computers hebben (zoals jij)lopen er veel rond die denken dat als ze een Word document kunnen typen ze er dan HEEL veel verstand van hebben.En zo kun je als Systeem beheerder meteen een hoop fouten uitsluiten.Dit hele gebeuren wordt opgeslagen in de directory Netlogon op de PDC(Nt4 Server) als config.pol en deze config.pol wordt automatisch bij opstarten geladen.Op deze config.pol heb jij alleen maar de Read-machtiging anders zou je deze instellingen kunnen manipuleren.Als je nu het Administrator wachtwoord weet haal je de vinkjes via Policy-Editor weg en het probleem is opgelost. [/B]

Yo, Wookie dat policies filetje van mij maakt dus al deze crap ongedaan!

Originally posted by Sorcerer
[B]

Yo, Wookie dat policies filetje van mij maakt dus al deze crap ongedaan! [/B]

Dit deed jij dan bij mij maar 1 keer;) dan kon je opeens niks meer installeren en geen toegang meer tot diskette-station of cdrom.:slight_smile:
Jullie moeten niet vergeten dat de server log bestanden opslaat waar bij een systeembeheerder kan zien wie er ingelogd heeft en wie wat veranderd heeft.Ik kan zelfs zien wanneer iemand iets installeert (bijv Napster) verwijderd of wat dan ook doet in het hele netwerk.
Dus ben gewaarschuwd.

:slight_smile:

[B]
Jullie moeten niet vergeten dat de server log bestanden opslaat waar bij een systeembeheerder kan zien wie er ingelogd heeft en wie wat veranderd heeft.Ik kan zelfs zien wanneer iemand iets installeert (bijv Napster) verwijderd of wat dan ook doet in het hele netwerk.
Dus ben gewaarschuwd.

:slight_smile: [/B]

Nou, hier ben ik dus ook enorm beperkt! Er staan bijna geen icoontjes in me control panel! :frowning:

Maar als ik ga kutten doe ik dat toch via iemand anders z’n login; weet ze toch van al me collega’s! :wink:
Achteraf gezien maakt dat ook geen ruk uit want ze weten toch gelijk dat ik dat dan gedaan had, want de rest snapt geen ruk van computers (digibeten)! :stuck_out_tongue:

Ach ja, ik zie wel weer als ik weer moet werken! Nu eerst nog 2 weken cursus (halve dagen cursus, hele dagen betaald!). En daarna nog weekje vrij! (behalve maandag; tentamen)

[B]

Maar als ik ga kutten doe ik dat toch via iemand anders z’n login; weet ze toch van al me collega’s! :wink:

Nu eerst nog 2 weken cursus (halve dagen cursus, hele dagen betaald!). En daarna nog weekje vrij! (behalve maandag; tentamen) [/B]

Lekker geregeld bij jullie op het werk wat wachtwoord polici betreft.
En nu ben ik toch nieuwsgierig geworden wat het voor een cursus is.

[B]

Dit deed jij dan bij mij maar 1 keer;) dan kon je opeens niks meer installeren en geen toegang meer tot diskette-station of cdrom.:slight_smile:
Dus ben gewaarschuwd.

:slight_smile: [/B]

Het leuke van deze patch is is dat het ook meteen stopt met loggen als op de server staat ingesteld dat admin use niet hoeft gelogd te worden! Dit is vaak het geval in kleine bedrijven met maar 1 systeembeheerder.

Maar als ik eenmaal binnen ben, hoe kan ik dan mijn default veranderen?! Kan dat gewoon op de normale manier?! Lijkt mij nie, want ik kan immers na opstarten (normaal) wel gewoon wallpaper en scr veranderen alleen bij reboot staat het er weer vrolijk; dat is dus hetgene wat ik moet aanpassen! Maar waar…? :confused:

Met een batch bestandje in je startup dir die alles bij de start voor je veranderd!

Originally posted by Sorcerer
Met een batch bestandje in je startup dir die alles bij de start voor je veranderd!

Ja, had dat al van je gehoord. Maar iemand die weet hoe ik dit batchfiletje kan maken? Wat er dus in moet komen te staan om bij opstarten pc:

[ul]- m’n wallpaper te veranderen in gewenste

• m’n scr veranderen in gewenste
  • pass intikken na scr uitzetten NIET nodig[/ul]

Is dat mogelijk?

Maak ff een reg file aan en set daar de goede waardes in.

Dit gaat op de volgende manier:

[ul]
[li]Stel eerst je walpaper en screensaver in.
[/li][li]Ga dan naar regedit en walk door de registry naar: [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop] en daar zie scrnsave.exe staan. Kijk of je desbetreffende screensaver daar staat en kijk ook ff bij de wallpaper.
[/li][li]Export de key Desktop ff naar een reg file en set deze in je startup / opstarten folder. :slight_smile:
[/li][/ul]
Na het opnieuw opstarten zal hij iedere keer de opstart folder afratelen met je reg filetje. Zorg ervoor dat je je reg file ergens anders bewaard. Want als het niet lukt met dat opstart verhaal hoef je alleen maar ff te dubbelklikken op je reg filetje! Tenzij ze natuurlijk ook een policy hebben dat je geen regfiles mag uitvoeren. Maar daar kom je gauw genoeg achter.

En…klaar is Klara :wink:

Originally posted by King Dingeling
[B] Tenzij ze natuurlijk ook een policy hebben dat je geen regfiles mag uitvoeren. Maar daar kom je gauw genoeg achter.

[/B]

En die voeren ze! Ik kan nie eens het register inkomen! :frowning:
Maar als van die key het pad klopt zoals jij zegt (tis overigens een NT4 machine) dan zou ik dat gewoon kunnen aannemen en em gewoon hierzo maken en dan wat editen, toch?

Hier heb je je instellingen in NT4

[b]REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
“ScreenSaveTimeOut”=“900”
“ScreenSaveActive”=“1”
“SCRNSAVE.EXE”=“D:\WINNT\KANAAL~1.SCR”
“ScreenSaverIsSecure”=“0”
“Wallpaper”=“D:\WINNT\winnt256.bmp”
“TileWallpaper”=“0”[/b]

Al je deze gegevens ff saved in een reg file…Dan komt alles goed. Vul dan ff bij SCRNSAVE.exe en Wallpaper ff de file in die je wil hebben.

L8r :wink: