Actualiteit (in België dan toch) -> nachtvluchten

Hoi,

Net zag’k op het nieuws dat de discussie omtrent de uitbreideing van DHL nog niet afgerond is ('t koerierbedrijf wil uitbreiden = meer jobs, maar ten koste van meer nachtvluchten, dus meer last voor de omwonenden). Ze dreigen er mee naar Duitsland te vertrekken en hier hun activiteiten af te bouwen als ze niet kunnen uitbreiden (dus minder jobs). Net op dit moment, komen een deel van die omwonenden in actie en dagen ze DHL voor de rechter, terwijl de onderhandelingen al zo moeilijk zijn.
Persoonlijk vind ik dat gewoon triest. 't Gaat om 70 gezinnen die nu klagen dat ze niet kunnen slapen en dat dit nog erger zal worden. Wie vrijwillig naast een luchthaven gaat wonen, heeft uiteraard geen idee dat je daar wel eens vliegtuigen zou kunnen horen :Z .

Nog iemand die z’n mening wil uiten? :slight_smile:

In Zwanenburg (bij Schiphol, Nederland) klagen ze ook steen en been over nachtvluchten.
Bij de bureaucratische regeltjes krijgen nummer 12 en 14 wel geluidsisolatie en nummer 13 niet.
Ik ben benieuwd hoe het in Belgie gaat :slight_smile:

Ben het wel met WANNEZ eens hier in Nederland ist het ook altijd prijs. Eerst lekker goedkoop een huis kopen omdat het bij of naast een kroeg ligt, en daarna gaan lopen zeuren dat je om 0200 uur wel eens wat last hebt van jongelui die over straat lopen.
Maar het ergste is dat dit soort lui het ook meestal voor elkaar krijgt dat die zelfde kroeg, die er meestal al jaren zit, zijn deuren kan sluiten.

D@RKNeSS

Las daarstraks in de krant dat het vooral de nieuwkomers in die buurten zijn die klagen. Dit zijn dan ook nog meestal rijkere mensen. De mensen die er al veel langer wonen zeggen juist dat de overlast vermindert is, sinds vroeger (stillere vliegtuigen enzo). Nu, ze doen maar. Wij klagen en zagen maar bij het minste, terwijl ze meer naar het Oosten blij zijn met extra jobs. Het ergste vind ik dan nog dat die verdomde Walen ons weer zitten te kloten. De Vlaming betaalt alles in dit land, maar arrogant blijven ze. Ach, komt regeringscrisis van, in november verkiezingen en het Vlaams Blok haalt netjes 30%. Bananenrepubliek!

Het gaat mijns inziens niet zozeer om de geluidsoverlast die er op dit moment is, daarvan weet je dat die er zal zijn op het moment dat je er een huis koopt. Maar als je het huis koopt met de veronderstelling (of misschien zelfs garantie) dat het aantal nachtvluchten gelijk zal blijven en die worden nu uitgebreid, dan kan ik me voorstellen dat je gaat protesteren.

Ik ben voor vooruitgang, voor economische groei, maar niet ten koste van alles. Wat mij zo verbaasd is dat 1 bedrijf de hele regering in crisis heeft…wie regeert nu wie?

Ik kan ook niet tegen dat hypocriete gedoe. Meestal is zo’n uitbreidingsplan al jaaaren van te voren bekend en hebben de groene instanties die Europa rijk zijn ook al hun meningen en protesten mogen aankaarten. Een goede vind ik bijvoorbeeld de traumahelikopter. Deze mag na een bepaald tijdstip in de avond NIET ( 9 uur 's avonds geloof ik) meer opstijgen in verband met regelgeving.

Ik hoop van harte dat ooit Paul Rosenmöller of zo precies om 21:01 een ongeluk op de A2 krijgt en daarna te horen krijgt dat de traumahelikopter niet meer mag opstijgen dankzij zijn eigen regels. Eens kijken of hij dan nog zo veel principes heeft :slight_smile:

Ik kan ook niet tegen dat hypocriete gedoe. Wil d’r niet meer over kwijt. :a

wel ik wil het zelf nog wa straffer stellen met die nachtvluchten.
die mensen wat daar nu wonen (meestal jonge gezinnen) hebben indertijd hun grond zeer goedkoop betaald vanwege de overkomende vliegtuigen. door de spreiding van de nachtvluchten zijn er nu veel gerzinnen die ineens WEL vliegtuigen over hun huis krijgen 's nachtes terwijl dat zij hun grond wel duur betaald hebben vanwege de rust die er heerste.
en de huidige regereing moet gewoon kiezen.

ofwel 140 stemmetjes meer omdat ze dhl hebben weg gejaagd
ofwel duizenden stemmen minder omdat door hun gezever dhl weg gaat uit begie en dus meer dan 1400 jobs verloren gaan!!! en dat voor die enkele zeveraars wat daar in de buurt wonen?

wel heel zielig vind ik da

Ze moesten deze discusie niet hebben vind ik, ze hadden direct moeten toestemmen ipv het zo lang te laten aanslepen dat ze nog rap alles op het laaste ogenblik moeten bespreken.

Ze hebben wel tijd om 8 tot 10 jobs tegelijk te hebben, maar ze zouden zich beter tot 1 job richten en die dan grondig doen ('t is niet dat ze er nie voor betaald worden)