Achtergrond website

Ik probeer voor mezelf een website in elkaar te zetten maar heb een probleem met de achtergrond.

Ik heb in illustrator ff een testontwerpje gemaakt, opgeslagen als .jpg.
Als ik deze .jpg file in frontpage in de opmaak bij achtergrond zet, zie ik mijn ontwerp in 3voud in achtergrond. Wat moet ik doen om mijn ontwerp in enkelvoud als achtergrond in frontpage te zetten??

Ik denk dat je het beste met frames kunt gaan werken.

In frames werken maakt het probleem dan alleen maar erger omdat ik dan een deel van mijn ontwerp te zien krijg

Originally posted by Danoontje291275
In frames werken maakt het probleem dan alleen maar erger omdat ik dan een deel van mijn ontwerp te zien krijg

Je kunt die frames toch zo groot of klein maken als nodig is.

Het frame moet qua formaat blijven zoals ie nu is, de achtergrond past er dan niet in, ik zie maar een klein deel van het ontwerp.

gewoon een tabel met als achtergrond dat plaatje, en dan de tabel net groot maken als dat plaatje.

Misschien gewoon het achtergrond plaatje vergroten? Een background image kun je niet uitlijnen geloof ik. Internet Explorer kopieert het plaatje zo vaak als nodig is om de gehele achtergrond te vullen. Je kunt het ook anders oplossen door met tabellen te werken (en daar dan een achtergrond aan koppelen) of met frames zoals gezegd. Met alleen Frontpage kennis gaat je dat denk ik niet lukken. Ik denk dat het beter zou zijn om je in HTML te verdiepen en te leren hoe de taal werkt: www.handleidinghtml.nl. Heb je daar iets aan?

Helaas, tabel maken is ook geen oplossing.

Het is gewoon vreemd dat de ene .jpg wel normaal als achtergrond komt en dat de ander of in 3voud komt of maar een klein gedeelte weergeeft

Originally posted by Danoontje291275
[B]Helaas, tabel maken is ook geen oplossing.

Het is gewoon vreemd dat de ene .jpg wel normaal als achtergrond komt en dat de ander of in 3voud komt of maar een klein gedeelte weergeeft [/B]

Als je bijv een plaatje van 4 bij 4 cm hebt, en je steld dit in als achtergrond, waar verwacht je dan dat dat plaatje komt te staan.

dit even proberen?

je kunt het plaatje overal hangen waar je wilt en het plaatje zal niet herhaaldelijk te zien zijn.

onder je BODY tags:

<script language=“JavaScript1.2”>
if (document.all)
document.body.style.cssText=“background:black url(verwijzing_naar_je_plaatje.jpg) no-repeat fixed center bottom”
</script>