Achteraf outlook backuppen

vbimport

Toch altijd weer moeilijk om een vraag samen te vatten in een titel. Gelukkig mag ik hieronder nog wat uitleg geven…

Enkele weken geleden is de pc van een huisgenoot wat vreemd gaan doen [xp pro + sp2]. Besturingssysteem was niet meer op te starten. Systeemherstel via windows-cd gaf, evenals enkele andere pogingen, geen uitkomst. Harde schijf uiteindelijk maar even als tweede schijf in mijn eigen pc gehangen om zo toch alle data even veilig te stellen. Het enigste (enige?) waar ik geen backup van heb kunnen maken is de data van outlook [office xp pro]. Wel heb ik de complete map “Documents and Settings” nog hier op de schijf staan. Is hier achteraf nog het adressenbestand ed uit te filteren?

Je moet op zoek gaan naar het bestand Outlook.pst, deze kan je vinden op de locatie C:\Documents and Settings[B]Naam[/B]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Waar het adresboek en de mail opgeslagen wordt, is afhankelijk van hoe dit in Outlook is ingesteld. Je komt er echter makkelijk achter. Voor de zekerheid, stel in Windows in dat verborgen bestanden en mappen weergegeven worden. Daarna kun je simpelweg met de Windows zoek functie te werk gaan. Indien je zoekt op bestanden met de extensie “pab” (dus zoeken op *.pab) dan zul je eventueel aanwezige adresboeken vinden. Zoek je op de extensie “pst” dan zul je eventueel aanwezige emailbestanden vinden.
Blijken deze aanwezig te zijn, dan kun je met de standaard importmogelijkheden van outlook deze weer in gebruik nemen.

Zojuist ff gezocht. Zowel .pab als .pst komt niet voor. Andere suggesties…? Heb nog wel een oud .pst bestand gevonden (backup welke ik half jaar geleden gemaakt heb). Anders die er maar op. Is dan iig iets.

\Documents and Settings[b]user[/b]\Application Data\Microsoft\Address Book\

daar staat een wab bestand en dat is het adresboek bij mij iig. Succes ermee

Dit is idd je adresboek wanneer je gebruik maakt van Outloek express! Outlouk express maakt gebruik van het Windows adresboek (deze is met de tool wab.exe te beheren), Outlook maakt gebruik van een eigen adresboek (met veel meer mogelijkheden).

Nou wee’k niet meer hoe je het schrijft hoor… :confused:

Het gaat hier iig om Microsoft Outlook. Heb die mappenbende nog eens doorgespit, maar kan niet echt veel vinden. Kan me herinneren van eerdere eigen backups dat ie ze wegschreef naar een locatie met oa een {} met een aantal leters en/of cijfers. Ikzelf heb nu Moz Thunderbird, dus kan het niet checken.

Anders hou ik het gewoon op dikke pech. Schone windowsinstallatie terug, inclusief tip om eens wat te backuppen.

Bedankt voor de reacties iig.

C:\Documents and Settings\NetworkService\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Daar maakt Microsoft Outlook standaard zijn backups geloof ik.

mzzl Dúnedain