Aankomend netwerk

vbimport

Over een paar weekjes komen ze bij mij thuis kabel aanleggen en aangezien er meerdere pc’s in huis op inet willen ga ik een servertje neerzetten waarvandaan alle pc’s hun inet krijgen.
De kabel komt dus binnen op het servertje en verdeelt dan via een switch het inet.
Nou is mijn vraag of ik nog een specifiek programma erbij moeten installeren om het inet te routen?
Wat een vereiste is is dat ik achteraf wil kunnen zien wat er aan verkeer is geweest tussen de verschillende pc’s. Vooral wil ik weten hoeveel er gedownt is met de verschillende pc’s!! Dit omdat er een limiet aan me down- en upload verbonden is. Nie dat ik bang ben gekickt te worden, maar ik wil wel weten wanneer ik het overschrijdt! :wink:

Op de server wordt WinXP Adv. Server geïnstalleerd. Ik weet nie of ik met dit OS zowieso al verkeer kan laten loggen?! :confused:

Draai daarna ISA en je hebt nog een Firewall ook. Deze is by Mickeysoft te downen. Hehehe…of af te halen bij mij!!! :wink:

ISA is een losse applicatie?

HIj bedoelt MicroSoft ISA server Wookie…

Gr33tz

Madmaxy

Is dat wat dan?! Iemand die me wat meer over dat ISA server kan uitleggen?!

Je moet je server 2 netwerkkaarten geven.

1e kaart op internet + internet contection sharing aanvinken

2e kaart verbinden met hub/switch. Andere PC’s ook op deze hub zetten

Op bijde PC’s Network connection wizard laten lopen. Op de 1e kies je dat je PC gegevens van internet doogeeft. Op de 2e PC kies je dat je op het internet kan via LAN. Alle TPC/IP gegevens op automatic zetten. Indien je een proxy gebruiken moet, is het mogelijk dat je deze gegevens in de browsers van alle PC’s moet bekend maken. Om de download te monitreren kan je voldoende shareware programma’s downloaden op sites zoals tucows.com!

Veel plezier…

Originally posted by Wim001
[b]Je moet je server 2 netwerkkaarten geven.

1e kaart op internet + internet contection sharing aanvinken

2e kaart verbinden met hub/switch. Andere PC’s ook op deze hub zetten

Op bijde PC’s Network connection wizard laten lopen. Op de 1e kies je dat je PC gegevens van internet doogeeft. Op de 2e PC kies je dat je op het internet kan via LAN. Alle TPC/IP gegevens op automatic zetten. Indien je een proxy gebruiken moet, is het mogelijk dat je deze gegevens in de browsers van alle PC’s moet bekend maken. Om de download te monitreren kan je voldoende shareware programma’s downloaden op sites zoals tucows.com!

Veel plezier…[/b]
en je hebt alles open staan…:eek:

Dat willen we dus niet. Ik zal ff kort uitleggen wat ISA in houdt.
Internet Security and Acceleration Server
Microsoft Internet Security and Acceleration (ISA) Server 2000 biedt veilige, snelle en beheerbare Internet-connectiviteit. ISA Server integreert een uitbreidbare, meerlagige firewall en een schaalbare webcache voor hoge prestaties en bouwt voort op Windows 2000-beveiliging en -directory voor op beleid gebaseerde beveiliging, versnelling en beheer.

Oké? :wink: Info is van de Mickeysoft website gehaald hoor!!!:stuck_out_tongue:

En jij had em liggen hè?
Fik em ff voor me dan… thx! Kan je em vanavond gelijk meenemen! :wink:

Gewoon onder Win2k installen lijkt mij? Of kan ie ook onder XP adv. server?

Nah…net een stukkie getikt is het weg!!!:mad:

Komt ie nog een keer. Installer hem maar op Windows 2000 want je weet…die XP advanced is nog in Beta of RC1 status. Anders mail ik hem wel ff? Is bij elkaar 15 Mb…Hehehe:p

Internet connection sharing is veilig in combinatie met 1 goede firewall (bv NetIce). Als je dan denkt dat je het beter kan, mag je altijd eens proberen mijn LAN te hacken! -Good Luck-

Waarom het moeilijk maken, als het makkelijk ook werkt!

leuk en vooral good progietje om internet te delen all aboard kijk ff hier en hier voor de crack

Originally posted Wim001
[b]Internet connection sharing is veilig in combinatie met 1 goede firewall (bv NetIce). Als je dan denkt dat je het beter kan, mag je altijd eens proberen mijn LAN te hacken! -Good Luck-

Waarom het moeilijk maken, als het makkelijk ook werkt![/b]
NetIce??? Dat zei je in je vorige post niet. Maar dan is het okè. :wink: Nu hebben we meer info en ik maak het niet moeilijk.:stuck_out_tongue:

Ik zeg maar 1 ding: lang leve Clarkconnect, Freesco en E-smith!