AAAAH..M'n nieuwe E-Tech modem wil nie :(

vbimport

Heb ik hem eindelijk in huis, de E-Tech PCI56RWM, doet ie het niet, altans niet veel.
Het begon er al mee dat er perse een telefoondraad met 2 draadjes in moet (weet ik veel hoe je zo iets noemt) ipv 4, anders gaat de lijn “dood” je hoort dan niets meer, ook als de modem uitstaat en los uit de kast.

Nou had ik dus de snoer die er bij zat aangesloten, doet ie het nog niet

Als ie verbinding wil maken hoor je 2 tikken (van de komma’s die in het nummer staan). Maar hoor hem voor de rest geen geluid maken, je kan ook btw w88 tot je een ons weeg want hij blijft maar bezig met “verbinding maken”, als ik dan op anuleren druk dan crasht de inbel verbinding en kan ik rebooten.

Alle pci sloten geprobeerd, alle COM poorten maar niets helpt .

Heb m’n oude modem er in gedaan en ja hoor die deed het gewoon.

Iemand idee wat er aan de hand is??
Bij modem vragen ziet er alles normaal uit.

Wat is er aan de hand??? Plz help me!

Ik zou zo snel niet weten wat er aan de hand is als je alle sloten hebt geprobeerd…je zou met strings kunnen proberen, maar das ook niet altijd alles…

kijk anders ff op deze pagina ! :slight_smile:

Ik heb ooit ook eens zoiets gehad met een (vaag) Winmodem, die geplaatst had i.p.v. een nog ouder kreng…(ook winmodem)

Ik kreeg er geen leven in, echt ook alles gechecked… Stop ik’m in een ander systeem waar nog geen modem in had gezeten, TADAAH! werkte direct!

Terug in die ander PC, format C:, setup.exe, drivers van de modem en TADAAH! Werkte perfect!

Oorzaak? Ik zou niet durven zeggen wat 't nou precies is. Ik heb wel vermoedens, maarja… (daar schiet je nix mee op!):wink:

goodluck!

p.s. welk model was 't ook al weer, “E-Tech PCI56_DOA”?:stuck_out_tongue:

E-Tech PCI56RWM

Heb dus al geformateerd maar nog steeds het zelfde probleem:

• Win2k driver volgens manual geinstalleerd, duurt al lang maar wel ok.
  • snoer is getest met een andere modem en is ok.
  • Modem vragen = ok
  • snoer zit in goede poort

Wat dus niet goed is:

• Ik ga verbinding maken en luister bij de telefoon of ie daad werkelijk inbelt en dat doet ie niet.
  • Hij maakt geen geluid met inbellen, speaker staat wel aan. (alleen een 2 zachte tikjes).
  • pc gaat hangen als je op anuleren klikt wanneer ie aan het inbellen is. Daarna kan ik ook niet meer re-connecten omdat de poort open blijft staan.

Originally posted by The MAzTER
[B]E-Tech PCI56RWM

Heb dus al geformateerd maar nog steeds het zelfde probleem:

• Win2k driver volgens manual geinstalleerd, duurt al lang maar wel ok.
  • snoer is getest met een andere modem en is ok.
  • Modem vragen = ok
  • snoer zit in goede poort

Wat dus niet goed is:

• Ik ga verbinding maken en luister bij de telefoon of ie daad werkelijk inbelt en dat doet ie niet.
  • Hij maakt geen geluid met inbellen, speaker staat wel aan. (alleen een 2 zachte tikjes).
  • pc gaat hangen als je op anuleren klikt wanneer ie aan het inbellen is. Daarna kan ik ook niet meer re-connecten omdat de poort open blijft staan. [/B]

Heb je die pagina nog gesjekt? het zou best kunnen dat er probs zijn die simpel op te lossen zijn! Install anders een keer niet de software die je bij je modem hebt gehad, maar installeer em als standaardmodem onder windows!
wil soms ook wel eens helpen! :stuck_out_tongue:

Ja, daar word je niet erg happy van…

• Heb je al veel ervaring met Win2K? Ifso, heb je gecheckt of bij het booten alle noodzakelijke tasks gestart worden?

• Probeer de laatste drivers (Als je op de homepage kan komen, die site can E-tech laat nogal eens een steekje vallen…)

• Bijna alle stand. v.90 modems op basis van Conexant/ Rockwell chipset, zouden moeten werken… Alleen moet je wel ff kijken naar je chipset ID anders werkt je DSP niet (hoor je ook nix) En kijk eens of je dan een dialtoon krijgt… heb je software waarmee je AT codes kun geven in W2K?

• Dat andere modem die je gebruikt hebt op de lijn te testen, isie in of extern?

• Zijn die de org. drivers die je nu gebruikt?

goodluck!

Originally posted by Marsz-=FX
[B]Ja, daar word je niet erg happy van…

• Heb je al veel ervaring met Win2K? Ifso, heb je gecheckt of bij het booten alle noodzakelijke tasks gestart worden?
    Volgens mij werkt alles goed

• Probeer de laatste drivers (Als je op de homepage kan komen, die site can E-tech laat nogal eens een steekje vallen…)
    Zelfde driver als op cd :frowning:

• Bijna alle stand. v.90 modems op basis van Conexant/ Rockwell chipset, zouden moeten werken… Alleen moet je wel ff kijken naar je chipset ID anders werkt je DSP niet (hoor je ook nix) En kijk eens of je dan een dialtoon krijgt… heb je software waarmee je AT codes kun geven in W2K?
    zou ik thuis moeten controleren

• Dat andere modem die je gebruikt hebt op de lijn te testen, isie in of extern?
    internt

• Zijn die de org. drivers die je nu gebruikt?
    ja
    goodluck!
    ThanX

[/B]

Explain plz.
met id bedoel jij daar hardware id mee?? (zit op zelfde plek als waar je de “modem kan vragen”.

En waar zit DSP???

En zit er niet iets fout met de land instellingen?

want die kan ik namelijk nergens opgeven.

[BExplain plz.
met id bedoel jij daar hardware id mee?? (zit op zelfde plek als waar je de “modem kan vragen”.

In totaal zijn er 3 verschillende versie’s van dezelfde Chip-Set in omloop, elke versie heeft zijn eigen ID code. Vaak staat dat op het modem zelf (op sticker of chip) Wellicht dat je het ook uit de software kan halen… ik weet dat niet zeker!

En waar zit DSP???
DSP (Digital Signal Processor) is gewoon een Chip die op je modem zit, de chip zelf is niet echt relevant. Maar als hij niet werkt hoor je verder ook niets. Deze chip zorgt voor o.a. de Voice optie van je modem en hij route geluid naar je piezospeaker of externe output (video conf. enzo).

En zit er niet iets fout met de land instellingen?
Lijkt me sterk, ooit nog eens 'n illegale US Robottics Courier gehad uit de States, werkte gelijk prima hier… Plus dat je drivers geschikt zijn voor div. landen… (vergeten maar… denk ik)

Overigs moet je dat in Win2000 gewoon in kunnen stellen, dacht ik zo…

[/B]
Kijk eens hier… (word je wel wijzer van denk ik…)

succes…:wink:

Voor je chipset en landcode:

Freeware) Conexant [Rockwell] HCF, HSF & PC-Tel HSP chipsets. Examine & change many (all?) aspects of these modem’s setup, including the Country setting.
(link is super traag en werkt niet altijd)

Hebbie al gechecked of je geen IRQ conflicten hebt?!

Originally posted by Wookie
Hebbie al gechecked of je geen IRQ conflicten hebt?!

Wat denk je?

en btw:

[B]

Alle pci sloten geprobeerd, alle COM poorten maar niets helpt .

[/B]

Je zei dat je em in alle pci sloten had geprobeerd. Maar als je audiokaart (bv) een irq bezet houdt die je nodig hebt, dan zou je ook je audiokaart moeten gaan wisselen om een juiste config te krijgen! Daar had ik je nog nie over gehoord, dus gaf de suggestie. :wink:

Originally posted by Wookie
Je zei dat je em in alle pci sloten had geprobeerd. Maar als je audiokaart (bv) een irq bezet houdt die je nodig hebt…

Yep, de “Trail and Error” techniek werkt het besten in een zo kaal mogelijk systeem! En dan nog zijn er dingen waar stuk op kan lopen… B.V. Diamond Video kaarten of bep. S3 video adap. gebruiken IRQ 9, zonder dat het systeem dat aangeeft… De mogelijkheid dat je soundcard IRQ of andere Res. weg snoept is nog kansrijker… (vooral bij een vol systeem!) Disable b.v. ook eens je USB…

Maargoed, ik denk dat je dit allemaal al doorlopen hebt, is n.l. altijd het eerste wat fout zit! Anders mag je Wookie zeker bedanken!..

Mazzl

p.s. Ik vind een geluidskaart overigens helemaal niet thuis horen in een Win2000 systeem! ('n speelgoed optie dus…) Maarja, die mening zal niet iedereen delen denk ik…:stuck_out_tongue:

Hoe komt het eigenlijk dat IRQ 9 (en 11 ook wel) toch altijd zo geliefd zijn?! Ik heb altijd een hele rij apparaten die em willen! :rolleyes:

Aangezien http://www.e-tech.nu alleen op kantoor uren te berijken was had ik kon ik 's avonds dus nooit de driver dld-en en had het dus vandaag gedaan op mijn werk (http://www.e-tech.com.tw had geen driver voor deze modem :frowning: ), moet zeggen dat ie het perfect doet, alleen een paar vreemde dingen:

dit is type 1085 (CXT1085 - HCF PCI Modem) ipv 1035 :confused: wat normaal dus 1035 had moeten zijn.

bij hardware id staat ook 1035

E-tech modem detector kon de modem niet vinden.

verder staat er ook in de config van de 1085 de land codes.

E-Tech wrote:
Waarom wordt mijn PCI56MO (Motorola) of PCI56RWM (Conexant / Rockwell Monopack) als ‘Cirrus’ geïnstalleerd?

Oplossing: Bij enkele modems is een onjuiste CD-ROM bijgeleverd. In dat geval wordt het modem onjuist geinstalleerd als ‘Cirrus’-modem. Download de juiste driver voor uw modem van onze modem downloads-pagina, dan werkt het modem correct. Onze welgemeende excuses voor het eventuele ongemak.

Maar ja… bij de 1035 stond er duidelijk GEEN Cirrus.

Dus mocht iemand probs hebben met deze modem dan ff driver downloaden, zal hem ook ergens anders op een site zetten want die e-tech site is echt shit.

… want die e-tech site is echt shit.

Vind ik ook! (heb een isdn adapter van hun.)