A.A.A: Cool Edit Pro cercasi

vbimport

Cerco il suddetto programma completo di medicina.
Tnx. :slight_smile:

Se dovessi optare per il CoolEdit 2000 e tutti i suoi plug-in (riduzione ed eliminazione disturbi + studio di reg.) posso aiutarti.

Il PRO ormai è vecchio di tre anni…

(Ricordati che il 2000 include tutte le funzioni per la gestione degli mp3, il PRO lo fa solo con l’installazione di un plug-in esterno, proprio perchè è un prog vecchio)

Ciao
Venerdi

Uhm, sei sicuro che sia così vecchio?
Nel sito http://www.cooledit.com lo decantano ancora. :slight_smile:
Comunque non mi serve per gli mp3, ma per l’editing avanzato di alcuni files .WAV: dici che il 2000 regge il peso? :rolleyes:

Io c’è l’ho!!
Leggi questo POST.

http://forum.cdfreaks.com//showthread.php?threadid=30408

C’è dove scaricaricarlo… insieme ad altri prog…!!

Che ti devo dire?
Li ho provati entrambi e per un uso tranquillo il 2000 va benissimo…

Penso che tu le abbia già viste… le differenze sostanziali sono 6:

1. Cool Edit Pro offers 64-track mixing, with Record/Solo/Mute controls, Amp/Pan envelopes, and other similar multitrack features. Cool Edit 2000 does not come standard with multitrack mixing, although the optional $49 Studio Plug-In adds 4-track mixing capability.
  2. Cool Edit Pro’s multitrack capabilities include support for multiple input/output devices, so if you have a multitrack audio interface or more than one sound card, you can use all of your devices in Cool Edit Pro. Cool Edit 2000’s optional Studio Plug-In only addresses a single input/output pair for recording and playback.
  3. Cool Edit 2000 comes standard with MP3 import/export. Cool Edit Pro does not offer this as a standard feature, but the optional $29 MP3 plug-in adds it.
  4. Cool Edit Pro comes standard with more than 40 DSP effects, whereas Cool Edit 2000 has about 20. Effects in Cool Edit Pro that are not standard in Cool Edit 2000 include Chorus, Click/Pop Reduction, Hiss Reduction, Clip Restoration, Convolution, 10/20/30-band Graphic EQ, Parametric EQ, Multitap Delay, a Vocoder, an Envelope Follower, a Pan/Expander, and Sweeping Phaser, and Hard Limiting. (Note: The optional $49 Audio Cleanup Plug-In adds Click/Pop Reduction, Hiss Reduction, and Clip Restoration to Cool Edit 2000.)
  5. Cool Edit Pro can be slaved to MIDI time code for syncing to a MIDI sequencer, or other recording device. Cool Edit Pro can also be triggered through external MIDI commands. Cool Edit 2000 does not have these features.
  6. Cool Edit Pro is a packaged retail product that ships on a CD with an online manual, 50 free sound effects and 12 music beds from Sound Ideas, several sample multitrack sessions, and demonstration software from other manufacturers. Cool Edit 2000 is currently only available online.

Se pensi che siano importanti per te… comunque io ho trovato il 2000 più “adatto” .
Sicuramente è una questione di esigenze e gusti.

Ciao
V

OK grazie Venerdi, proverò allora con Cool Edit 2000 preso da Deejay_Pico (grazie!). :slight_smile: