99% van de CPU pleitos

Howdy,

Op een computer van een kennis van me wordt er 99% het CPU-vermogen verbruikt door een proggie genaamd “system”.
Hierdoor draait de pc uiterst sloom… ook het printen van een documentje gaat met 0,001 pagina’s per minuut.

Als ik in task manager kijk en ik wil het proggie killen dan krijg ik de foutmelding dat ik hier niet de toegang tot heb terwijl de gebruiker wel administrator-rechten heb.
Ook de prioriteit verlagen ken niet.

Als ik ga zoeken naar “system” in alle HD’s ken ik niet echt iets boeiends vinden…

Weet iemand van jullie cd-freakers hoe ik dit ken oplossen ???

Bij voorbaad dank.

Greetz,
Buba

Zie hier een screenshot van taakbeheer-venstertje:

Beetje vreemd , als het nu system idle was kon ik het begrijpen.

Ook vreemd is dat het maar een paar honderd k aan geheugen in beslag neemt.

Reboot het systeem eens in veilige modus en kijk of het daar net zoveel systeembronnen nodig heeft.

Het lijkt wel of dat er iets op de achtergrond loopt, wat er niet hoort te lopen. Je zou eens kunnen kijken met MSConfig of er wellicht iets vreemds wordt gestart.

Zou dit niet helpen, dan zou je de Registry eens kunnen proberen (met RegEdit). Vooral op de volgende locatie kun je eens rondneuzen:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Succes!

Hey daar ik heb toevallig hetzelfde probleem met een PC. Maar misschien heb ik ook de oplossing.

Ik zit zelf nog op mijn werk dus kan het nog niet testen maar, ik heb technische dienst van Compaq (ja ja die gasten en die machien is een compaq)

Dus die zeiden als er een NIC (netwerkkaart dus) in zit knikker die er is uit of disable em is in je apparaatbeheer dat zou het moeten oplossen.

Greetz.

Leuke oplossing. Zet je je pc uit dan heb je er ook geen last van. En dan? Moet je er een andere nic indoen? :wink:

Hoppa en geen internet!!!

Hadden ze beter kunnen zeggen haal de Processor er eens uit. Dan heb je ook geen 100% meer. :bigsmile:

Grmbl helaas de NIC wassut ook dus niet maar goed ik gaat weer verder puzzelen

Ok Ok we zijn er uit :smiley:

Na wat te hebben zitten rommelen met zoveel mogelijk processen te beeindigen behalve explorer offcourse kwam er op het scherm dat we moesten rebooten en een norton schermpje van “hartelijk gefeliciteerd U heeft het blaster virus” (wat ik vaag vind aangezien ik die patch al had geinstalleerd) Maar goed na een reboot en na een herinstallatie van die patch VOILA het probleem is opgelost.

er zijn nieuwe varianten uit . . . . dus dat verbaast me niks.

toevallig e-mail van microsoft gehad. . met een update, dit is er ook een. NIET OPENEN .

maar daar zijn die gasten hier waarschijnlijk slim genoeg voor en hebben mij daar niet voor nodig. . :bigsmile:

dus, de volgende keer even virus scannen. :bigsmile:

well,

see yah . . . .
:wink:

BTW, blaster patch gedraaid :confused:
deze haalt het niet weg dicht alleen het lek :wink: