99 minuten audio-ervaringen

vbimport

Ik kreeg van iemand een 99-minuten cd’tje met daarop 87 minuten muziek. Dus ik deed 'm in m’n cd-speler (Sony CDP-XB930). De cd bevatte 1 track (dit klopte volgens degene van wie ik 'm kreeg). Na 79 minuten en 59 seconden bleven de seconden doorlopen tot 79:99, daarna bleef 'ie een hele tijd op 79:99 staan, om vervolgens toch maar in de 80 verder te gaan… De cd eindigde na 87 minuten en 14 seconden (volgens mijn stopwatch) toen de teller op het display van de cd-speler 85:55 aangaf… Ik zal eens kijken of ik van iemand een digitale camera kan lenen om dit heuglijke feit vast te leggen en te delen met mijn mede-freaks :smiley:

M.a.w. 99-minuten cd’s zijn wat mij betreft OK voor muziek, ik kan ze alleen zelf niet branden.
Afspelen is geen probleem. De computers deden wat moeilijker, mijn Creative DVD-1241E DVD-Rom speler wilde er helemaal niet aan, maar mijn brander (HP 9310i) wilde 'm na enkele pogingen toch afspelen (het klonk af en toe wel een beetje haperend).
Op mijn oude pc’tje (met daarin een Toshiba XM6102B cd-rom-speler en een Philips 4/4/32 brander) wilde het echter helemaal niet lukken…
Op de laptop met daarin één of andere Compaq-huismerk CD-Rom speler wilde hij ook niet…

Van mijn Sony CD-speler had ik het ook wel verwacht, die Sony’s lezen echt alles probleemloos (90% doorzichtige cd’s, cd-rw’s, cd-r’s, cd’s met zulke diepe krassen dat geen enkele andere cd-speler ze nog wil lezen, etc.)

Nog meer mensen zulke “goede” ervaringen met 99-minuten audio?

ik heb ze nog niet geprobeerd maar dit klinkt
veelbelovend…