80Gig disk in XBOX special edition

Potdomme zeg ,

Heb ik net een xbox gemod voor een kennis , kom ik er achter dat de originele harddisk gewoon een 80 Gigabyte disk is. Da’s niet verkeerd voor zo’n special edition (crystal white) xbox. Terwijl mijn xboxje gewoon een prut seagate harddisk van 10 gig had.

Nog meer mensen die niet een 10 gig disk in hun xbox vonden ?

mmzz, ik heb er nog nooit van gehoord, maar dat zou wel heeel mooi zijn! Kun je een foto maken van de sticker op de harde schijf, wie weet komen we dan nog wat interessants tegen :slight_smile:

De 80gig disk

Western Digital
Wd Protege
Enhanced IDE Harddrive
Model : WD80EB-28CGH2
DCM : TPMSTRVM

Mijn disk

Seagate
Model ST310014ACE
Configuration level : DSWU1
Configuration code : ZAV01
Firmware : 3.09

Na checken op de diverse fabrikanten websites kom ik tot de conclusie dat die WD protege vooral erg goed zijn tegen schokken en trillen. Die seagate wordt zogenaamd " speciaal " voor Oem’ers gemaakt.

iemand nog meer van dit type harde schijf in zijn Xbox zitten? Kan dit trouwens niet gewoon een foutje zijn van MS? 80GB hardeschijven zijn volgens mij veel duurder dan een schijf van 10 gb :slight_smile:

Dat zou ik niet al te hard zeggen. 80Gb schijven worden nog in massa geproduceerd, 10Gb niet. Het zou dus wel eens kunnen zijn dat de 80Gb modellen ongeveer het gelijke kosten (en daarmee fiks goedkoper zijn).

Ik heb gisteravond weer een Crystal edition gemod en jawel hoor. Precies hetzelfde. Een WD Protegé 80 Gig , een erg slechte philips dvd speler en een v1.1 moederbord.

Al met al kan ik de Crystal edition geen mens aanraden die ook backups en/of andere media op deze xbox wil spelen. Alhoewel je een 80 gig disk krijgt , krijg je ook een van de slechtste dvd drives die er zijn. Mijn Midnight Club II origineel ( en vol krassen) bleek in de Crystal edition bijna niet te spelen en liet de xbox regelmatig hangen. Thuis op mijn domme zwarte xbox is er geen enkel probleem (samsung dvd drive).

Hoe kan je de Philips de schuld geven van het niet goed spelen van een DVD vol met krassen? Nogal logisch als je DVD beschadigd is dat sommige spelers hem niet goed kunnen lezen toch. Of zie ik dat verkeerd? Ik heb namelijk zelf een Philips en vind hem beter dan de Samsung omdat de Philips tenminste DVD+R leest zonder het booktype te moeten aanpassen (mijn Plextor drives ondersteunen dat namelijk niet ;)). Ok, de Samsung leest beschadigde media beter maar als je, zoals mij, normaal omgaat met je media dan heb je daar geen problemen mee…

Ik heb het spel 2e-hands gekocht , dus dat er krassen opzitten is niet meer dan redelijk. Feit blijft dat ik bij beide crystal editions behoorlijke problemen had om allerhande media in te lezen. Problemen die ik bij mijn eigen zwarte xbox nog nooit ben tegengekomen. De philips dvd drives hadden zelfs problemen met Philips DVD+RW 2.4x discs. (waar geen enkel krasje op zit). De kwaliteit van een dvd speler is niet alleen in het herkennen van de media, maar ook in de foutencontrole.

Natuurlijk kan een ieder het voor zichzelf beslissen welke versie ze kopen , maar ikzelf ga de crystal edition absoluut niet aanraden.

Daar zit ook wat in inderdaad… DVD+RW is mijn Xbox ook geen ster in helaas. Alleen DVD+R en DVD-R speelt die goed.

10 gb harddisks maken ze niet meer volgens mij dus moeten ze zoiezo een grotere insteken tegenwoordig. De prijzen dalen toch constant.

Ik neem haast aan dat de kleine XBOX harddisks of speciaal voor MS gemaakt werden, of dat ze uit een aparte productielijn komen die er is voor allerhande embedded systemen waarvoor dit soort schijven gebruikt worden.

of het is nog gewoon oude voorraad geweest, die ze niet meer tegen een aanvaardbare prijs konden verkopen…

Ik heb het eea opgezocht Mr. Belvedere maar volgens mij heb je toch echt een 8 GB schijf te pakken. Er wordt verders nergens melding gemaakt van 80GB schijven. Ikzelf heb een WD80EB-28DFH2 en dat is ook een 8 GB schijf.

mzz

Ik heb zo nieuwe XBOX Crystal Edition. Deze heb ik software matig laten ombouwen. Maar ik kan nog steeds maar 1 a 2 spellen erop kwijt. De productie datum is na april dus ik heb de 1.6 versie zoals ze noemen. Is er nog wat geblocked of heb ik toch maar een 8 GB.

Mmm, dat zou kunnen. Ik heb mijn andere XBOX ook even opgengehad en daar zit ook een WD schijf is. Volgens mij worden alle Xboxen nu geleverd met een 1.6b moederbord (Xcalibur/Xbox chips op het moederbord) en een WD.
Zou ie dan toch maar 8GB zijn? Jammer.

Even een tip voor de bovenstaande poster: De disk is zowiezo gelocked, dus als je de originele disk wilt gaan gebruiken, dan raad ik je aan deze in een pc even LOW LEVEL te formatteren, zodat alle “rare” partities en checksums er helemaal af zijn. (Dan is ie dus wel helemaal leeg!!) Dan weer opnieuw formatteren. Of het nu 8 of 80gb is valt ook na te rekenen met het aantal sectoren/koppen en cilinders.

[QUOTE=Mr. Belvedere;773206]Mmm, dat zou kunnen. Ik heb mijn andere XBOX ook even opgengehad en daar zit ook een WD schijf is. Volgens mij worden alle Xboxen nu geleverd met een 1.6b moederbord (Xcalibur/Xbox chips op het moederbord) en een WD.
Zou ie dan toch maar 8GB zijn? Jammer.

Even een tip voor de bovenstaande poster: De disk is zowiezo gelocked, dus als je de originele disk wilt gaan gebruiken, dan raad ik je aan deze in een pc even LOW LEVEL te formatteren, zodat alle “rare” partities en checksums er helemaal af zijn. (Dan is ie dus wel helemaal leeg!!) Dan weer opnieuw formatteren. Of het nu 8 of 80gb is valt ook na te rekenen met het aantal sectoren/koppen en cilinders.[/QUOTE]

hoeveel van deze harde schijfjes wil je hebben

[QUOTE=forza;663494]10 gb harddisks maken ze niet meer volgens mij dus moeten ze zoiezo een grotere insteken tegenwoordig. De prijzen dalen toch constant.[/QUOTE]

ik heb er nog wel 100 liggen als je er wat mee kunt
western digital en seagate

na ruim 4 jaar?
Denk niet dat de vraag nog open staat…

daar heb ik niet naar gekeken