7800GTX Presteerd slecht!

vbimport

Ik heb pas een computer upgegrade. Van een mattie Zijn systeem was:

[ul][li]Intel P4 2.4 533mhz
[/li][li]Asrock mobo agp
[/li][li]512 mb ddr400 Corshair VS
[/li][li]Geforce 5200 ultra 256mb ddr
[/li][/ul]

Wij spelen heel veel Battlefield 2 en dat liep dus natuurlijk voor geen meter…Daarom heeft hy nu een upgrade gedaan:

[ul][li]Asrock agp -=> Asus Pci-e, dual, Via (PT880 denk ik)
[/li][li]Geforce 5200 -=> Geforce 7800GTX 256mb ddr3
[/li][li] 512 mb CS VS -=> 512+512 dus 1 GiG Dual Channel
[/li][/ul]

We hebben de nieuwste drivers geinstaleerd en hy draaid echt gewoon heel erg slecht de frame rate zit de hele tijd tussen de 20 /35 twerijl het spel nog op medium staat zonder AA of AF(BF2). Ik heb zelf een 6600GT en die doet het zelf better met hetzelfde ram geheugen maar een athlon xp barton 2.4 ghz en het draaid velen mallen better dan zijn pc. Ik snap dit echt niet…?

We hebben ook de driver va de orginele cd getest maar dat help nieks.
Zou het er aan kunnen liggen dat hy zijn bios moet updaten? Of is zijn Cpu dus gewoon een te grote bottleneck. Ik heb namelijk wel eens gelezen dat er minimaal een 3.4 nodig is en ongeveer 2 gb ram om een 7800gtx te maxen. Ik weet niet of dit egt waar is maar een 3.0 zekker. Als wij games als de niewste Ghost Recon loopt alles lekker soepel met alles op het hoogst. Ik weet dat bf2 een geheuge vretende game is maar als ik het better doe met hetzelfde geheugen en met een 6600gt is er toch iets zwaar mis met zijn pc.

Hy gebruikt een voeding van 400 wat coolermaster stacker stock. Geen super voeding weten wy dus hebben we er een zwaardere voeding aan gehangen van 480 watt antec. Maar dat hielp niet met het draaien van BF2.

Ik hoop dat iemand mij een aanwijzing tip of wat dan ook kan geven zodat ik dit mischien voor m op kan lossen. Hy zit namelijk al te denken om de kaart trug te brengen. Omdat we niet achter het probleem kunnen komen

Alvast bedankt voor alle reacties.

Hoi Leroy, welkom aan boord!

Het is idd zo dat zijn CPU in feite te zwak is voor deze setup; het zal je bijlange niet lukken om het maximale uit die mooie videokaart te trekken. Desondanks zijn de prestaties wel erg mager te noemen. Alhoewel jouw Athlon XP een stuk sneller is dan die P4 op 2.4 Ghz, zouden de prestaties van het systeem met een 7800GTX toch minimaal gelijk moeten zijn en met een beetje geluk een stuk beter. Zeker zeggen durf ik het niet (omdat de P4 nou eenmaal geen geweldige CPU voor games is en omdat ik niet weet hoe sterk Battlefield nog op de CPU rust), maar ik denk niet dat de CPU voor dit probleem zorgt.

De nieuwste videodrivers heb je reeds geprobeerd. Ik zou in jouw geval de volgende zaken eens testen:

• benchmark jouw en je vriend zijn systeem eens met tools als 3D Mark en PC mark (demo/personal versies gratis te downloaden vanaf www.futuremark.com); zie je hier het beeld wat je zou verwachten, dan lijkt me er ieg niets mis te zijn met zijn hardware
  • download de laatste versie van Battlefield van de EA website (en installeer die ;))
  • bekijk de hoeveelheid geheugen wat op zijn PC vrij is; is dit vrij beperkt (door bijv achtergrondsoftware zoals virusscanners) dan kan dit wel eens de de oorzaak zijn
  • controleer of de harde schijf toevallig erg traag is (dit kun je ook met het eerder genoemde PC mark doen)

Zou dat allemaal niet helpen, laat het ons dan maar weten dan zoeken we verder! Ik wens je ieg veel succes toe!

Dee-ehn heel erg bedankt voor je reactie.
Ik zal een paar van jou punten beantworden.

• Wij spelen altijd met de laatste bf2 patch
  • Net zoveel geheugen vry als by my we gebruiken alleby Statbar
  • HD 160GB ?

We gaan michien van t weekend ff de pc’tjes by elkaar brengen en dan maar even flink benchen met 3d & pcmark.