698 mb past niet op 80 min cd

Hey,

Ik had eerst een 4 speed HP cd brander, met nero 5,5.
Ik wil mijn divx films branden die zijn ongeveer 700 mb, dus ze zouden op een 80 min cd-r kunnen passen, op die HP brander ging dat prima tot zelfs over de 700 mb.

Nu heb ik sinds kort de Plextor PX-504A (brand ook DVD+) met nero 6 ultra, en daarmee krijg ik niet eens 689 MB op een cd-r van 80 minuten. Weet iemand of het aan de brander of aan de software ligt en hoe ik dit kan oplossen???

BVD en MVG,
:rolleyes: Marco:rolleyes:

Je hebt grote kans dat je last hebt van de Nero 6.0.0.15 overburning bug. Je kunt dit probleem verhelpen door Nero te updaten.

Je hebt twee mogelijkheden:

Ik neem aan dat je Nero wel ingesteld hebt op overburnen he? Is dit niet het geval, selecteer dan File -> Preferences -> Expert features -> Overburning

ja dat wel, tot hoeveel minuten is het verstandig deze in te stellen? 5 minuten extra?

Originally posted by dark wanderer
ja dat wel, tot hoeveel minuten is het verstandig deze in te stellen? 5 minuten extra?

Wat je wilt… ik zou zeggen, stel het in tot de hardwarematige limiet van je schrijver…

Anders kun je prima een waarde van 105 minuten pakken (meer kun je toch nooit op een CDR van 100min pompen…).

Indien je echter 5min als overburn hebt ingesteld (ik neem aan, 85min), dan moet er gewoon 689mb gebrand kunnen worden. Ik denk dat je aan een update toe bent…

waar kan ik die limiet vinden??

en kan ik op een 80 min cd makkelijk 100 minuten doen? op 1 speed ofzo?

waar kan ik die limiet vinden??

In de CD Freaks review van deze drive :slight_smile:

Cannot fully overburn to 99 minutes (max is 89:50 minutes)

en kan ik op een 80 min cd makkelijk 100 minuten doen? op 1 speed ofzo?

Nee, daarvoor heb je echt een CD nodig die 100min kan bevatten (tenzij je een Plextor Premium CDR drive hebt, deze kan middels GigaRec wat meer data op een schijfje kwijt…

Jouw writer ondersteunt echter geen GigaRec en heeft een limitatie op 89:50, dus… :wink:

Well this burner is one i lent from some1,

soon i get the PX-704A:p

This one supports to 99 minutes, but how can i see that it soppurts Gigarec?