64 sdram Intern geheugen geplaatst

vbimport

Ik heb net de pc opgehaald van de computerboer hier in de buurt. Ik heb er 64SD ram PC 133 geheugen naast mijn al bestaande 64SD ram PC 100 in laten plaatsen. Volgens de verkoper is dat geen probleem en deed die het in de winkel.

Alleen als ik de pc opstart telt die maar tot 64sdram en niet tot 128 sdram is er iets verkeerd ingesteld in de bios of is het iets anders?

Misschien heeft hij 'm niet echt goed erin geklikt.
En is hij bij het vervoeren los geschoten.
Maak de kast eens open en duw ze opnieuw erin.

Ik denk dat het dat is, want hij telt maar tot 64.
Als er iets niet in orde was, gaat je pc wel piepen.

133 kun je IDD samen met je 100 gebruiken, dus de verkoper heeft wel gelijk.
En zover ik weet hoef in je bios niX te veranderen als je geheugen erbij prikt.

mrDJ

Hij telt nu het gehuegen helemaal niet meer en als ik kijk bij de eigenschappen van dze computer zegt die dat ik 64 mbram intern geheugen heb. Moet ik nu dan wat instellen in de bios?

Je moet gewoon ff het geheugen goed erindrukken. Dan herkent ie het automatisch. Dus ff kast open maken en kijken of die clipjes er goed omheen zitten zoniet goed doordrukken. En als ze wel goed zitten heb ik geen idee. Omdat ze het volgens de verkoper in de winkel wel deden.

En als dat het nie is probeer het dan eens met alleen die nieuwe bank in het slot waar die andere in zit! Dus alleen die nwe!
Misschien is ie wel stuk! :confused: Je weet het nooit! :wink:

Het heeft meestal niets met je bios te maken.
Waar wel op gelet moet worden is dat er problemen kunnen ontstaan als je pc 100 en pc 133 tegelijk gaat gebruiken.
Er kunnen nogal eens problemen ontstaan als je pc 133 geheugen erbij zet dat van een goedkoop merk is.
Had eerst hetzelfde probleem, heb toen de pc 133 in de winkel geruild tegen “merk-geheugen” en toen was het probleem opgelost.

Ik denk dat het wel aan het feit ligt dat ik een goedkopere versie heb. Er was er een voor 79,- en een voor 85,- en de verkoper zei dat het niets uitmaakte.

Soms als ik de computer opstart doet die het wel met 128 sdram en de andere keer doet die het zonder problemen met 64 sdram.

Ik zal woensdag wel even naar de winkel toegaan en er een ander geheugen in laten plaatsen :D:D

Originally posted by Keith
Het heeft meestal niets met je bios te maken.
Waar wel op gelet moet worden is dat er problemen kunnen ontstaan als je pc 100 en pc 133 tegelijk gaat gebruiken.
Er kunnen nogal eens problemen ontstaan als je pc 133 geheugen erbij zet dat van een goedkoop merk is.
Had eerst hetzelfde probleem, heb toen de pc 133 in de winkel geruild tegen “merk-geheugen” en toen was het probleem opgelost.

Mmm ja dat had ik ook had ik 64mb xtra gekocht werkte die gewoon niet begon die verkoper ook over merk geheugen alleen hij kon me dan niet vertellen wat voor een merkgeheugen ik dan moest hebben… Welke merk heb jij gekocht dan ?

Originally posted by whatever

… Welke merk heb jij gekocht dan ?

Als je mij met JIJ bedoeld. Ik heb 64mbram van Brand Mtec, die was 79,- er was er ook een voor 85,- en die is van het merk MJRBR Apacer.

Ik denk dat ik die van 85,- maar even laat inbouwen…

Moet echt geen reet uitmaken welk merk enzo.

Misschien is die ene geheugenbank wel een beetje aan het kapot gaan of was al kapot. (die dingen worden met 1000den tegelijk gemaakt) Misschien heb je net een kapotte,maar daar is garantie voor.

Als je nou nog een geheugen bankieover hebt, dan moet je hem daar ff inprikken of je kan ook nog ff proberen om het geheuegen ff opnieuw in die bank waar hij niu in zit te drukken. (als je niet weet hoe…In elk moederbord boekje staat wel hoe dat moet!)

Ik/We horen het wel

Dat geheugen was volgens mij wel in orde. En mijn bank was ook goed. Ik heb hem namelijk ook alleen uitgeprobeerd dus zonder de oude. En daar deed ie het ook niet.

Maar misschien was dat geheugen ook wel stuk. Ik denk van niet maar jah zal van de week eens nieuw kopen om het uit teproberen.

Als de nieuwe het ook doe zonder de oude erin, kan het wel eens komen door het snelheidsverchil tussen de 2 modules. Als je pc bij het opstarten eerst naar de snelste gaat, zal ie waarschijnlijk de tragere niet meer meepakken. Dit is soms op te lossen door je modules van geheugenbank te wisselen.

Alleszins het proberen waard. Als het niet lukt, ruil dan die 2 modules in voor 1 module van 128 MB. Meestal moet je er niks voor bij betalen.

greetz

je moet hem wel ff op 100 mhz pleuren in je bios dan …

Originally posted by wilma
voordat je geheugen uit verpakking haalt, moet je jezelf aan kast pc aarden, want anders loop je ook gerede kans op memory-destructie.

Is dat echt zo of beetje overdreven?!

er is kans dat je het opblaast, dus neem die voorzorg maatregel gewoon, zo heb ik een keer een mobo opgeblazen :mad::mad:

ik heb dit vorige week ook laten doen en je hoeft niet in je bios te komen hoor
hij geeft bij mij wel 128 aan hoor
dus bij u zal hij wel niet goed er in geschoven zijn
of hij is stuk , of je hebt een malafide verkoper die je gekloot heeft.
dit kan ook ,bij ons in de buurt is er een winkel gesloten omdat hij pc’s verkocht die een lichter geheugen hadden dan ze aangaven( dus de pc gaf aan pentium 3 800mhz 128 sd ram, maar in feite was hij maar pentium 2 500mhz en 64 sd ram)
dus er zijn wel mensen die zeer gemakelijk geld willen verdienen op de kap van de arme burgers

hallo bij het opstarten ken je bijna niet de ram zien dat gaat zo snel het beeldscherm moet eerst nog aan en dat duurt een aantal seconden waarschijnlijk is die mb die je ziet van de video kaart misschien heb je een pc100 en die andere is misschien pc 133 en dat werkt misschien niet samen en misschien heeft dat winkeltje de kleine analoge schakelaartjes veranderd op het moederbord het beste is om hem terug te brenegen en vragen of ze hem nakijken niet zelf aan klooien want dan krijg jij de schuld

Bijprikken van geheugen zonder dat de pc het lijkt te zien heb ik al meerdere keren opgelost door de pc eerst zonder geheugen proberen te starten en daarna met. Het bios lijkt zich te resetten en ziet daarna wel al het geheugen.
Misschien voor jou ook de oplossing?

:slight_smile: The_SurVeYor :slight_smile: