56k modem en provider?

moet morgen een collega ff helpen zijn 56k modem te installeren, zon pci dingetje.

hij gebruikt het inet nauwelijks en wil niks weten van kabel of adsl.
maar hij moet natuurlijk een provider hebben,

nou weet ik dat compuserve je vroeger altijd dood gooide met van die gare cds maar of dat nou wat is?

dus mijn vraag: wat is een goede 56k provider… en waar kan ik de installer downen(heb ik morgen nodig)

ennuh zon 56k modem is tog gewoon plug & play? ik heb het eigenlijk nooit gedaan een beetje voor mijn tijd…
alvast bedankt

Shadow

Modem is plug& play.
Kwestie van juiste instellingen.

Mijn moeder heb ik op 12move aangesloten en dat werkt prima…hoef je niet eens per se iets voor te installeren (scheelt weer systeemvervuiling).

bedankt voor de reply tax…

instellingen ok, moet ik daar nog iets speciaals van weten.
of vind ik dat allemaal in de bijsluiter?
heb het nog nooit gedaan namelijk… ik dacht , kan nooit moeilijk zijn.

hij woont namelijk behoorlijk ver weg en dus wil ik ongewenste verrassingen zoveel mogelijk vermijden,
bedankt

tis bijna morgen … kan iemand me nog ff vertellen of ik nog ergens rekening mee moet houden?

Je kunt prima op www.12move.nl een accountje aanmaken, dat is zo gepiept. Daarna kun je op zijn adres van hartelust internetten. Zorg wel dat je alle benodigde gegevens (bijv. inbelnummer, username, password en dns) bij je hebt :).

En zoals Tax al zegt, het werkt prima. Ik ben momenteel ook via een 56k modempje online (ben niet thuis) en je ziet het… mijn berichten komen luid en duidelijk door :stuck_out_tongue:

bah,zijn cdrom wou maar niet werken in dos :frowning: …hebbem nu maar meegenomen.

bedankt iig !

Tegenwoordig heb je ook Direct-Internet van KPN, geen Provider nodig oid.

Kan je gewoon naar een nr. inbellen en internetten.

Meer info @ KPN.nl