56K modem en adslmodem

Hallo,

Ik heb enige tijd geleden geprobeerd om m’n intern modem te installeren (naast mijn bestaande adsl basic eth. modem), maar kreeg m’n 56Kmodem niet aan de praat. Door m’n onbekendheid met WinXP prof. kon ik er echt niets van maken en kreeg ook geen connect met m’n provider. Onder WinMe en Windows 98SE was dit geen probleem, maar toen had ik nog geen adsl.

Weet iemand de juiste manier om naast adsl, ook je 56 K modem (intern) aan te sluiten onder Windows XP Professional.
Ik heb m’n modem nog nodig voor m’n Belastingdienst-zaken (aangiftebiljet), het is echt heel handig om daar nog gebruik van te maken!

Misschien ten overvloede: ik maak gebruik van een Firewall (zonealarm, latest version), moet ik daar nog wat aan doen??

Mocht iemand een site weten, mail 'm gerust naar me toe.

:wink:

Als je je 56k installeerd, vind ie dan wel de nodige drivers? Die heb je zowieso nodig; ff downloaden.
En staat ie dan in je apparaatbeheer met de juiste naam? Ganaar: configscherm -> systeem -> hardware -> apparaatbeh. -> modems
Als daar een verkeerde naam staat heeft XP em verkeerd herkent en is de kans groot dat ie het nie gaat doen. Dubbelklik dan op de verkeerde naam en kies dan Stuurprogramma bijwerken. Nu browse je naar de plek waar je de juiste drivers hebt staan. (uitgepakt in map) Kies de driver en install de hap. Als XP gaat zeuren over dat je die drivers beter nie kan gebruiken maar beter hun drivers kies je Toch doorgaan, dus NIET naar XP luisteren.
Als je modem daarna wel goed in je apparaatbeheer staat zou het moeten werken.

WindowsXP werkt met een ACPI manager dus over IRQ’s zou je je niet druk hoeven te maken. (kan je toch nie veranderen)

ThanX, ik ga 't weer even proberen…!