+512 bij me?

Zit hier met een dualboot Win98 en winxp. K’wil daar 1GB geheugen infoefelen maar dan werkt win98 niet meer. Doet winME het dan wel ? Met de searchfunctie vond ik een ja en een nee. Heeft iemand dit al uitgetest? Ik heb perse een win9xversie
nodig.:confused:

nee, het werkt niet … zie microschoft’s technet voor meer info

win9x/me : max 512mb. met tweak 768 mb

win2k/xp : max 4 gig

OK Thanks A lot:)

maakt het ook nog uit welk soort geheugen je erin stopt.

pc-66 100 of 133.

Nee dat weet ik wel, de beperking zit alleen in de hoeveelheid.

Originally posted by Robshoek
Nee dat weet ik wel, de beperking zit alleen in de hoeveelheid.

Over het algemeen klopt het wel wat jij zegt, maar het kan best zijn dat als je verschillende RAM modules erin zet, dus pc100 en pc133 bv, dat het dan toch niet wil werken. Ligt er maar net aan of ze samen willen werken of niet.
Overigens is pc133 tegenwoordig goedkoper en zie je pc66 bijna niet meer dus zal de keuze daar wel op gaan vallen! :wink:

Dus als ik het goed begrijp en ik haal uit mijn PII 400 mijn oude RAM PC 66 en ik stop er PC 133 512 MB in dan gaat die computer gewoon werken.
De mamaplank stelt de snelheidvan het geheugen gewoon terug.

Originally posted by Steekas
Dus als ik het goed begrijp en ik haal uit mijn PII 400 mijn oude RAM PC 66 en ik stop er PC 133 512 MB in dan gaat die computer gewoon werken.
De mamaplank stelt de snelheidvan het geheugen gewoon terug.

In theorie moet dat gewoon werken. In de praktijk ook meestal wel; je bent er zeg maar voor 91% zeker van. (ingewikkelde berekening; laat ik even achterwege.) :wink:
Wat je kan doen is eens van iemand een andere dimmetje proberen te lenen zodat je het eerst kan proberen.