4 en 5 Mei (20.00 gmt 2 min stilte op 4 Mei)

vbimport

Op 4 mei herdenken wij met respect de mensen van wie het leven is ontnomen omdat zij zich inzetten voor de vrijheid. De vrijheid die wij in Nederland nog steeds genieten. Ook gedenken wij de mensen die slachtoffer werden van onvrijheid en rechteloosheid.

Op 5 mei staan wij stil bij de betekenis van vrijheid en realiseren wij ons dat die niet vanzelfsprekend is. Vrijheid is mensenwerk. Ook de huidige vrijheid is bevochten, hersteld en in stand gehouden door mensen. Vrijheid is kwetsbaar en vraagt onderhoud. Van iedere burger. Steeds weer. De vrijheid die wij in Nederland kennen, is heel waardevol en dat vieren we op 5 mei. We koesteren de vrijheid die we hebben om te voorkomen dat die ons nog eens zal worden ontnomen. Tevens beseffen we dat velen in de wereld niet de vrijheid hebben die wij in Nederland kennen. Dat er voortdurend een beroep op ons gedaan wordt om mee te helpen mensen in vrijheid te laten leven en slachtoffers van onderdrukking te steunen.

De Nationale Herdenking en de Nationale Viering van de Bevrijding doen daarmee een beroep op zowel de individuele als op de gezamenlijke verantwoordelijkheid om ons in te zetten voor vrede, vrijheid en gelijkwaardigheid.
Het is een bezinning op verleden, heden en toekomst. Een nationaal moment waarmee wij onze onderlinge verbondenheid bevestigen.

4 en 5 Mei appelleren aan álle burgers van Nederland, ongeacht leeftijd, status, huidskleur, culturele herkomst en religieuze of politieke voorkeur.

Om ook 2 min de server offline te gooien....

Niets aan toe te voegen…

Helemaal mee eens, DOEN!

De server platgooien zal moeilijk zijn, maar ik zal een oproep doen voor 2 minuten stilte, in iedergeval op het Dutch Forum om onze bevrijders te herinneren !

Quote Hans Teeuwen:

Ja, want iedereen heeft het wel altijd over die Joden enzo, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes.

Ik zal mijn twee minuten stilte ook houden zoals elk jaar.

Goed idee: 2 minuten post-stilte op het forum!!!

Koko

Eerbied voor de gevallenen!
Helemaal mee eens!
Stilstaan bij de gruwelen van de oorlog, herdenken wat er gebeurd is. Zeker in de tijden van zinloos geweld is het goed om eens stil te staan hoe erg het is als mensen elkaar als vuil behandelen en zichzelf beter achten dan anderen.

Een moment van bezinning en eerbetoon aan diegene die hun leven gegeven hebben in de strijd tegen deze onmenselijke omstandigheden van de Tweede Wereldoorlog.

Dit had een heel betoog moeten worden, maar ik denk dat de boodschap wel duidelijk is. Laten we met z’n allen herdenken wat er gebeurd is en er samen voor zorgen dat dit nooit meer zal gebeuren!

De maatschappij dat ben jij!

ps En de server platgooien is lastiger, maar forum dichtgooien is eenvoudig, kun je gelijk een melding neerzetten waarom.

Eigenlijk niets aan toe te voegen,volledig mee eens.

Heel veel respect !

(mooi gezegd RNG en Da_Taxman)

Dat is een heel goed idee.

Chop chop gas erop

Goed opgelet,
Nooit gedacht dat een CD-FREAKER zo attent was Goed idee !!

Rush

Echt geweldig jongens om een 2 min stilte op het forum te houden.

Super

sluit ik mij ook volledig bij aan, met mijn Duitse vrienden die daar ook achter staan.

Ik kan alleen maar zeggen, dat dit een mooi initatief is wat ik zeker zal steunen.

Greetz,

Enigmastar

gewoon TOP!!

Ik heb veel respect voor jullie jongens!

Echt leuk dat jullie hier aan denken!

Top!

The Unforgiven

Wat een gezeik zeg

Ik respecteer ieder zijn eigen mening, verwacht dat van de anderen ook.

bedankt voor de medewerking iedereen!

------------====team cdfreaks======--------------