3DFX Voodoo2000/3000 of een TNT2

vbimport

Ik wil een 3DFX Voodoo3000 of een TNT2 kopen maar nu weet ik niet welke beter is voor spelletjes enzo. Want ik heb gehoord dat je met TNT2 alleen D3D kan en Voodoo ook nog OPENGL of GLIDE, Nu kan je in HL-CS Kiezen tussen D3D of OPENGL. Nu vind ik OPENGL veel mooier dus zou ik willen weten of TNT2 ook OPENGL ondersteunt.

Eeeeeeeeeeeeeeeeeh, dit is niet moeilijk, je moet natuurlijk de Voodoo 3000 nemen. Verreweg de beste.

TNT 2 ondersteunt dat niet die glide, maar je kan wel een glide emulator rgens afhalen op de creative labs website

Maar daar waar vroeger spellen meestal glide only waren is r nu verandering ingekomen.
Zo heeft de tnt 2 ook ondersteuning voor 32 bit terwijl de voodoo dat niet doet

Een voodoo 3 komt op zijn beste bij een processor van amd op dat er daar sterk geoptimaliseerde drivers voor zijn. Indien je dat niet hebt, zou ik eerder gaan voor de tnt 2 omdat ie in de meeste benchmarks die kaart aftroeft.

Moest ik van u zijn,ik zou de TNT2 Ultra steken,ik heb die ook zitten en nog nooit problemen mee gehad,meestal hoor ik van mensen die voodoo 3000 hebben dat ze veel probs hebben,maar als ge nen TNT steekt dan zijt ge zeker da ge elk spelleke zonder problemen kunt spelen!!!

Effies een klein adviesje; neem die TNT.

Wat je zegt over OpenGL klopt niet erg, 3Dfx is juist degene die dit niet helemaal onder controle heeft, nVIDIA heeft een volledige OpenGL ICD terwijl 3Dfx een BETA OpenGL ‘emulator’ heeft. Die ICD is beter, geloof mij…

Ave…
PGN/iNERTiA

'Kay…hier de factz op een rijtje…
(ps. 'K heb zelf een TNT2, Viper770Ultra, en goede vriend van me de 3dfx Voodoo3000 Agp)
Dus dit is ervaring.

First of all…
Beide kaarten kunnen Direct3d, alleen de TNT2 is d’r ietz beter en sneller in dan de Voodoo3.
De voodoo3 kan Glide, en de TNT2 daarintegen OpenGL.
Vroeger toen Glide erg populair was, Quake2 tijd, is daarintegen OpenGl ook zeer populair geworden.
de Voodoo3 is sneller in vergelijking tot de TNT2, dat komt ook omdat ie geen 32 bit color kan. (voodoo5 wel).
De TNT2 geeft gewoon mooiere beeldkwaliteit.
Ook nog ietz wat nie al te onbelangrijk is.
De Voodoo3 is niet tot zeer weinig afhankelijk van je processor type/snelheid, in tegenstelling tot de TNT2 chip.
Als je een P2 233, of een AMD athlon 1000 hebt scheelt 't een groot stuk met de TNT2 chipset voor de prestatie van de kaart. De Voodoo3 doet 't gewoon “goed” bij elke proc. snelhied.
Tja… weinig meer te vertellen.
Wel dat 'k zelf de TNT2 adviseer…
en dan de ultra, turbo of whateva versie…
Veel tegenwoordig is namelijk gewoon weer Direct3d ?!?.. of OpenGL optie…
als er een Glide optie is, is er vaak ook een OpenGL optie…
Tja… TNT2 = beter, mooier in Direct3d, en kan OpenGL…

Succes met je keuze.

Mzzls,
Viper®
(ps. www.tomshardware.com))

Geen referral programma’s promoten hier!!

[This message has been edited by Da_Taxman (edited 19 July 2000).]

da’s makkelijk, neem een TNT2, die kun je ook nog lekker overclocken. Wat heb je nou nog aan glide? Alles is tegenwoordig Direct3D of OpenGL. En de beeldkwaliteit van de TNT2 is verreweg de beste.

Hoe zit dat dan met Half-Life?? Heb je dan nog een andere keuze behalve D3D. Want ik heb nu een Voodoo Banshee erin zitten en daar is het beeld en niet mooi hoor als ie op D3D staat. En bij een vriend die een voodoo3 2000 heeft is dat wel zo in de andere modes. En wat zijn dan de verschillen tussen de duizende verschillende TNT’s? Nou ja het wordt al weer een beetje laat en morgen weer vroeg op. Denk dat ik maar er mee stop.

Rush

PS Viper_74 hoe zet je zo’n streep onder je naam?

[This message has been edited by Rush

[This message has been edited by Rush (edited 19 July 2000).]

ik kies de v3 (zelfs de 2000 nog) any day over een tnt2
maar ik zou de v3 3000 nemen

Gelukkig, eindelijk nog een kenner…

Om ff je vragen te beantwoorden…

Laag streepje = underscore…
(“shift” + “-”)

Weinig verschil tussen de verschillende TNT2’s… tja… ander merk, sommige gebruiken een ander geheugen type of hebbu een ietz andere opzet.
Grootste verschil is de driverz die je erbij krijgt… maar volgenz mij kun je nog 't beste de detonater driverz install.
(http;//www.nvidia.com)

Trouwenz… Half-life heeft OpenGL & Glide ondersteuning.
Moet je ff naar de video optiez…
en dan inplaatz van d3d… OpenGL selecteren…
en dan de Mini 3dfx driver ofzo…
zit zo’n roloptie…linkzboven… ff zoeku
weet nie zo waar die zit.
de Hercules Dynamite TNT2 ultra is er voor fl 275,-
(http://www.tweakers.net, bij vraag en aanbod)
De Viper770 Ultra… staat nie hoeveel… de normale is er voor Fl 225,- … dus de ultra zou ook ongeveer 275,- kosten.

Succes,
Viper®
ps. Zorry Da_Taxman… verkeerde sign.
zo beter …

http://viper-server.com
“UNIX is like Lego - you can build anything with it.
Windows is like Duplo, it looks nice, but for all practical
purposes, it is !@#$%^&() useless!
But I use it anyway, 'cauze it’s !@#$%^&
() easy,
and I’m a lazy asshole!”