3d prophet 4500 64mb, tv-out PROBLEMEN!

vbimport

ik heb vorige week hercules 3D Prophet 4500 64mb, tv-out gekocht.
ik heb mijn vorige grafische kaart verwijderd, en dan deze geïnstalleerd, kwaliteit is ok maar ik kan hem maar op 800600 zetten om een volledig scherm te bekomen.
als ik hem op 1024
768 zet, is het beeld helemaal niet meer ok!!
er verschijn langs elke kant (boven,onder, links,rechts) een zwarte rand van ongeveer een cm!!
ik heb al vanalles geprobeerd; mijn beeldscherm gewijzigd op elke mogelijke manier, maar die zwarte rand blijft!
ik heb de software al twee keer geïnstalleerd, drivers van de site afgehaald, maar tevergeefs!!!
als ik mijn schermgroote wil wijzigen kan ik ook maar kiezen tussen 640480 / 800600 / 1024*768, wat volges mij toch ook niet echt logisch is, normaal moet er toch meer achter zitten??
:frowning:

Oei oei,

Verkeerde section…
Word waarschijnlijk naar Hardware questions verplaatst… :slight_smile:

Bijna goed, dit is nl een software probleem dus gaat het naar software questions…

Is die kaart vergezegeld met een Geforce 2 chipset? Zoja, download ff de detonator drivers van de Nvidia site…

Misschien kan je scherm maar een max. resolutie van 1024/768 aan??

AGP patch voor je moederbord wellicht (als je VIA chipset hebt), maar vermoedelijk het snelst opgelost met nieuwe Detonator drivers.

Nvidia
Via Hardware

Originally posted by xkwizit
ik heb al vanalles geprobeerd; mijn beeldscherm gewijzigd op elke mogelijke manier, maar die zwarte rand blijft!

Even controleren: je hebt dus ook met die knopjes a/d voorkant van je monitor zitten spelen? Om ut beeld op te rekken?