3D Kaart

vbimport

Heeft er iemand een idee voor een hele goede 3D-kaart??? Wij krijgen een p3 700 en mijn vraag was welke 3d kaart een goede is. Liefts de prijs en specificaties bij vermelden!

Greetz,
RMX

Kijk als ik u was zou ik dit doen!:
eerst een Riva TNT2 Ultra kopen van 32 MB die kost maar 3000 frank meer !!!
daar draai ik elk spel op een resolutie van 1024 en highest detail perfect mee!
met men athlon 650 en 128 ram !
ik heb zo een goedkope kaart gekocht omdat ik ga wachten tot de voodoo 5 of geforce 2 goedkoper staan en dan koop ik zo een super 3d kaart !
het komende half jaar gaat er geen enkel spel zijn dat ik niet met 50 frames per seconde ga kunnen draaien !
dus waarom een super duure kaart kopen?
ik wil de voodoo 5 want die is super!!!
maar kost 28 000 frank en da is wa veel !

Probeer nu een GeForce of GeForce Pro goedkoop op de kop te tikken als je een fanatiek gamer bent. De Geforce 2 is uit en dus verwacht ik dat de prijzen van de GeForce (Pro) binnenkort iets zullen zakken.

Anders is de TNT2 Ultra een goede kaart, of het nu van S3 (Diamond) of Creative is maakt niet zo heel veel uit. De kaarten van ASUS doen het ook erg goed, zowel qua prijs als qua performance.

Da_Taxman

[This message has been edited by Da_Taxman (edited 06 June 2000).]

Wat is het verschil tussen prestaties(nl) en performance(eng) ?

Sorry, moet prijs en performance zijn…
(ik zal de post ook editen)

Da_Taxman

Nou ik denk ook dat de Geforce in prijs zal zakken, maar misshcien duurt dat nog een paar weken! Dus nu heb ik een andere vraag; als ik nu een Matrox G400 koop (is dit een goede) en daarna als de Geforce goedkoper is, kan ik hem er bij laten zetten zodat de kwaliteit ok beter is?? of is dit niet??? En hoed ur is de Geforce nu, alvast bedankt

Greetz,
RMX

Matrox G400 is ook een uitstekende kaart.
Maar als je die in je systeem hebt zitten, kun je er geen GeForce meer bijzetten, je hebt namelijk maar 1 AGP slot.

Volgens mij heeft een systeem met 2 videokaarten geen betere performance dan een systeem met 1 videokaart (Voodoo 2 is geen videokaart, en die kwaliteit is met Voodoo 3 of TNT 2 al achterhaald). Met twee videokaarten kun je alleen 2 monitoren aansluiten, maar dat kan de Matrox G400 met Dual Head ook al.

Dan ben je uiteindelijk goedkoper af door nu wat meer uit te geven dan nu een G400 kopen en dadelijk pas de GeForce.

Da_Taxman

'K heb zelf een Tnt2 (Viper770ultra) en voel er eigenlijk weinig voor om een GeForce te gaan halen. De snelheids winst is niet overweldigend tegenover de prijs. De GeForce kost ongeveer 600 gulden (sorry, geen idee hoeveel bf dat is). Btw. de GeForce2 is maar iets van 300 gulden duurder. Klinkt goedkoop… maar toch gauw zo’n 900 piek.
Mijn advies:
Hou de Matrox G400 (max versie)… goeie kaart. Mooiste beeld tot nu toe. Niet zo’n supersnelle kaart als de GeForce of Tnt2… maar goed.
Koop over een tijdje de Voodoo5 of de opvolger van de GeForce2, want die komt er vast.
Succes

_____________________________________________ http://viper-server.com
“UNIX is like Lego - you can build anything with it.
Windows is like Duplo, it looks nice, but for all practical
purposes, it is f*cking useless!”

Bji die winkel hebben ze er ‘zomaar’ een Riva TNT2 bij gezet. Aardig toch he??? Dus hier laat ik het bij! Als de kaart me niet bevalt dan koop ik gewoon een nieuwe en dan is de computer weer up-to-date!

Greetz,
RMX