3 minuten stil

vbimport

Nou , het was behoorlijk stil op het werk. Fijn zo. Is weer eens wat anders.

Allemaal netjes de aureool op en boos kijken naar de terroristen die Spanje hebben opgeblazen. In alle stilte natuurlijk.

Ja ? Klaar ?

Dan mag de aureool nu weer af.
Zo… dat hebben we dan ook weer gehad.

Nog een stuk of 479 aanslagen en het is de hele dag stil.

Ach , stilte is een stuk goedkoper dan zo’n achterlijk mongelencircus met een gironummer. Oh wacht … dat komt vanavond zeker ?

Op die drie minuten stilte kan de NS de hele dag teren voor wat betreft excuses voor vertragingen.

Uiteraard is het schandalig wat er gebeurd is, dat had niet mogen gebeuren en zou nooit meer moeten gebeuren. Helaas denk ik dat dergelijke acties ook niet veel op zullen leveren, maar toch hoop ik dat er wel een signaal uitgaat van dit soort acties.

Op het moment dat we er helemaal niets meer mee doen, dat het ons allemaal koud laat, dan is het einde zoek. Zolang er nog mensen zijn die hiertegen in protest komen is er nog hoop.

Ach , ik word gewoon een beetje moe van die overijverige Ghandi-methode. Passief verzet schijnt erg in te zijn.

Afstomping

Als je wilt dat er iets gedaan wordt , dan moet je geen genoegen nemen met stilte , rouw en respect. Dan moet je actie ondernemen. Maar nee, er wordt gepraat , gezwegen en geschokt gereageerd.

Maar omdat er niet (genoeg) wordt ondernomen houdt men maar een stille tocht. Het geweten gezuiverd voor een kaarsje hier , een bloemetje daar en stilzwijgende instemmendheid. De ene keer voor een doodgeschopte drugsverslaafde , de andere keer voor iemand die een sneeuwbal gooide , dan weer een treinbom. Vind je het gek dat ik dan afgestompt wordt ? Een mening hoef ik er ook niet meer over te hebben , want dat legt diezelfe media me al in de mond. Erg vreemd toch dat ik nooit een nederlander op tv zie die zegt “Ja , jammer die aanslag , maar ik heb er eigenlijk niet zoveel boodschap aan”. "Oh , waarom niet " “Het is elke dag ellende”.

Andere uiterste

Ik hoef ook zo nodig geen tanks en politie door de straten en een webcam thuis die mij 24 uur per dag “controleert”. Laat dat wel even gezegd zijn. Vrede wordt gebouwd op respect , tolerantie en samenwerking. Niet op controle , straf en vergelding.

Protest

Er stond een mooie foto in de Sp!ts van vandaag van een bord :

Nee tegen ETA
Nee tegen Al Qaida
Nee tegen mediahype

Mocht ik gaan demonstreren , dan gaat er nog een regel bij op dat bord :

Nee tegen passief verzet.

Wat moeten we dan ?

Van mij persoonlijk moet zowiezo niks ; totdat je mijn mileu (= mijzelf en mijn leefomgeving) raakt. Actie = reactie.

Van de uitverkorenen die zich leiders mogen noemen verwacht ik dat ze optreden , opsporen , uitvoeren en berechten zonder ook maar te kijken naar eigenbelang. Jij wilde graag de baas zijn , speel dan ook eens de baas. Ga over lijken. Desnoods letterlijk. Maak er alleen geen nieuwe.
Maar niet die halflauwe ellenlange discussies waar de afgestompte kijkbuisbezitter al lang niet meer op zit te wachten.

Toekomstbeeld

Wat krijgen we hierna ?

Een soortement van combinatie van Opsporing Verzocht , Blik op de weg en Apocalyspe Now ? Een mooi item waarin politiemannen per helikopter Afghanen achtervolgen over de A2 die zojuist een aanslag in de Bijlmer hebben gepleegd ?
“Live en nu in uw huiskamer !” En dan allemaal instemmend voor de tv knikken als Mohammed door de politie zonder pardon wordt platgebombardeerd midden op diezelfde snelweg ?
Idols met alleen maar Marokkanen ? De aarbevingen top 10 ? Unicef en Foster Parents samen met een “kind van de maand” item ?

Wanneer zal mijn verstand het gaan begeven ?

Ik zat om 12 uur in de trein (ik stond stil op station Eindhoven). Voor me zaten 2 jongens, zo te zien/horen van Marokkaanse afkomst. Tijdens de 3 minuten stilte vonden zij het nodig om te beweren dat we allemaal “kanker nederlanders” zijn…

Verder zeg ik er niets over, maar ja, ik heb me er zeker aan geergerd…

Originally posted by Dee-ehn
Verder zeg ik er niets over, maar ja, ik heb me er zeker aan geergerd…

Dan doe ik dat wel… Dat soort lui allemaal ter hoogte van de straat van Gibraltar in zee flikkeren, kan de laatste met droge voeten oversteken!!

Sorry, liet me ff gaan… Nee,NEE,Nee, dit zijn slechte gedachte… :rolleyes:

hmmm. mompelt iets van deporteren naar massavernietigingskampen :a

Wij “moesten” stil zijn op de hogeschool…