"3 maanden gratis digitale TV"

vbimport

Zo had ik er vanavond eentje aan de lijn, toen ik net thuis was van m’n werk.
Mijn normale reactie op ongevraagde telefoontjes van verkopers met “interessante aanbiedingen” is:
“Kam je haren en zoek ander werk”.

Vandaag was de man me echter te vlug af, want ik dacht aanvankelijk dat het over mijn huidig internetabonnement zou gaan (dat van dezelfde leverancier is).

Hij vroeg dus al snel, of ik al van hun digitale TV aanbod gehoord had.
Ik leef niet onder een steen, dus ik kon dit bevestigen, maar zei er al meteen bij dat ik voorlopig GEEN INTERESSE heb.

Op zijn vraag “Waarom niet?”, zei ik dat ik sowieso weinig TV kijk en op dit moment zelfs geen analoge kabelTV gebruik.
Het verdere verloop:

“Maar als u nog geen kabelTV heeft, dan heb ik een heel interessant voorstel, namelijk 3 maanden volledig vrijblijvend en kostenloos digitale TV!”

“Dat is heel aardig, maar ik ga er voorlopig echt de tijd niet voor hebben om het nuttig uit te proberen, misschien later wel.”

“Later zal helaas niet gaan, want het aanbod loopt maar tot februari. Nadien staat u zelf in voor de installatiekosten en die kunnen oplopen tot 600 (of was het 800?) euro.”

“In dat geval mag u noteren dat ik er ook later ZEKER GEEN INTERESSE in zal hebben”.

“Jamaar, dan kan u geen TV meer kijken, want vanaf 2008 is er geen analoge TV meer beschikbaar, zelfs niet via antenne!”.

“Satelliet meneer.”

“Die installatiekosten zijn ook erg hoog!”

“Die heb ik al.” ('t is niet omdat ik geen KabelTV heb, dat ik geen satelliet TV heb :p)

“Oh, dan begrijp ik dat u inderdaad niet meteen interesse hebt”.

“Wat ik je al in het begin zei. Een prettige avond en nog veel succes ermee.”

Indien ik voor mijn ADSL lijn geen telefoonnummer nodig had, dan had ik nooit een vaste nummer gehad en dan zou niemand nog z’n tijd verliezen met mij op te bellen met voorstellen waar ik per definitie geen interesse in heb. Als ik iets nodig heb, dan zoek ik zelf wel uit wat ik wil, daarvoor hoeven ze me 's avonds echt niet lastig te vallen.

Heerlijk dat soort gesprekken…
Van UPC die kunnen al heel snel ophangen…het is dat er geen fatsoenlijk alternatief beschikbaar is voor hun KabelTV, anders had ik die ook buiten geschopt…

De leukste telefoontjes vind ik die over belastingen en pensioenen gaan…dan denken ze mij iets te kunnen leren :bigsmile:

Ik heb gelukkig een nummermelder op mijn telefoon zodat ik kan zien wie het is.
0000000000=altijd wel een callcentrum.
Toen wij (mijn vriendin en ik) verhuisden hebben we haar telefoonaansluiting meegenomen, zodoende staat alles onder haar meisjesnaam. Het wordt dus grappig als ik met Janssen opneem terwijl er een ander verwacht wordt. De mogelijkheden zijn eindeloos: Nee, die is een maand geleden overleden - die is vorige week failliet verklaard enzovoorts.
De leukste had ik laatst: tele 2
Ik verstond het niet goed en dacht dat de belster vroeg naar tele2: ik:“nee, ik ben tele 2 niet u moet iemand anders hebben” zij:“nee wij zijn tele2” ik:“waarom vraagt u mij naar tele2 als u het bent, ik snap niet dat u mij daar voor moet bellen” “ik bel u niet om naar tele2 te vragen” “nou, dan heeft dit gesprek verder weinig nut, goedenavond”

nooit meer wat van gehoord

Tele 2 heeft mij een paar jaar geleden iets geflikt:

Ik kreeg opeens een brief van de KPN dat zij het betreurden dat ik geen telefoonabonnement bij hen wilde hebben. Totaal verbaasd belde ik het servicenummer en concludeerde dat de carrier-preselect van Tele 2 was geactiveerd! Nooit had ik hiervoor toestemming gegeven. Gelukkig kon ik alles net zo snel weer terugzetten met het servicenummer.

Een dag later werd ik gebeld door Tele 2 waarom ik geen interesse had. Ik legde uit dat ik niet gedien was van ongevraagde aansluitingen en eiste de naam van de aanvrager. Na een paar tellen kwam ik erachter dat die persoon drie straten verder woonde en een totaal andere postcode had. De Tele 2 droid was hoogstverbaasd en vroeg zich af hoe ik zo snel aan die informatie kwam. “Gewoon, uit de telefoongids van KPN op het internet. Doen jullie niet dit soort controles?”. Ze bleken nooit controle uit te voeren en gewoon alle aanvragen prompt in werking te stellen.

Over ongevraagde aansluitingen heb ik ook nog een mooie;

Zo’n huis-aan-huis verkoper van Nuon belde bij m’n grootouders aan; 87 en 91 jaar oud. Ze zijn ondanks hun leeftijd nog erg kritisch en zouden zich zeker niet laten verleiden tot het ondertekenen van een contract zonder eerst iemand van de familie te raadplegen. Maar zelfs die handtekening was niet nodig blijkbaar; enkele dagen later kregen ze een gelijkaardige brief als beschreven door Mr Belvedere, in de bus (van hun normale energieleverancier) dat ze het jammer vonden van de stopzetting van de overeenkomst. Ook m’n grootouders vielen dus uit de lucht en vroegen of ik eens kon nakijken wat ze daar juist mee bedoelden.

Ik kon nauwelijks geloven dat bedrijven zo ver zouden gaan dat ze met niet het minste respect voor mensen op die leeftijd hun dienst willen opdringen. Enkele geanimeerde telefoontjes en een aanklacht later, is de verkoper ontslagen en kregen m’n grootouders een verontschuldiging van Nuon dat ze het betreurden dat sommige verkopers te ver gaan in hun job. Ik hou het echter sterk voor mogelijk, dat ze het hun verkopers net zo aanleren; zolang de klant niet reageert, is het een klant meer voor hen. Maar da’s uiteraard moeilijk aan te tonen.
Hoe dan ook, de eerste verkoper van dit soort firma’s die aan m’n deur komt, vraag ik zo snel mogelijk naar identificatiegegevens om hem vervolgens duidelijk te maken dat ontslagen worden lang niet het ergste is wat kan gebeuren indien hij mij wat aansmeert.

Ja heb net digitale TV (telenet-belgië) en moet zeggen wacht rustig af tenzij je een CCN fan bent zoals ik, het is ABSOLUUT de moeite niet indien je een deftige tv-toestel hebt, het verschil is nauwelijks merkbaar en uitermate traag.

Zappen duurt lang en ook de tv-gids opvragen lijkt een eeuwigheid.

Kortom, digitale TV is nog niet wat het zou moeten zijn.