2d beeldkwaliteit GF3

vbimport

Ik heb een Leadtek GF3 ti200 gekocht. Prima kaartje. Deze kaart schijnt extreem goed te zijn op 2d gebied dankzij gebruik van betere filters achter de ramdac, zelfs beter dan de Matrox kaarten!

Nu wil ik graag dit verschil zien! Ik heb een 19" Iiyama VisionMaster Pro450 (diamontron-bb) en draai op een resolutie van 1600*1200 met 32bit kleurdiepte.

Hiervoor heb ik een Diamond Viper 770 ultra (tnt2-ultra) gehad en ben ook nog ff in bezit geweest van Chaintech GF3 ti200.

Tot op heden heb ik nog geen verschil kunnen ontdekken met mijn Leadtek kaart vergeleken met de ander genoemde kaarten op het gebied van 2d kwaliteit... :confused:

Iemand tips&tricks onder welke omstandigheden die betere 2d beeldkwaliteit naar voren komt?

Alvast bedankt!

:slight_smile:

Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen??? :confused:

Wat ik begrepen heb uit tests is dat het zwakke punt van de volledige GeForce (1,2,3) serie de 2d beeldkwaliteit is… Wordt in iedere test weer genoemd!

CDFreakers hebben toch ook GeForce kaarten?

Wie o wie kan hier iets zinnigs over zeggen, of weet van websites/forums die op dit fenomeen verder in gaan?

:smiley:

Beeldkwaliteit van de GF3 moet idd stukken beter zijn die van de GF2. Nu ben ben ik best over de beeldkwaliteit van mijn 2MX tevreden, maar zogauw je hoge resoluties aanspreekt zie je wel dat de kaart het er niet meer 100% mee eens is.

Waar je wellicht eens mee kunt testen is een extreem verfijnde tekening (CAD) op je beeld te toveren en dan een schuin lopende lijn in te zoomen. Hier zie je dan heel erg snel of de lijn scherp is of dat de lijn ietwat minder kartelig, dus onscherp is.
Vergeet niet FSAA uit te zetten btw :slight_smile:

Die veranderde RF-filters zijn ook niks waard, heb 't verschil gezien bij een normale VisionTEK GeForce3 (originele filters) en een OCZ Titan GeForce3 (gemodificeerde filters) maar 't verschil is niet te merken.

Als je echt 2D kwaliteit zoekt voor een beetje normale prijs (dus nu niet allemaal met workstation boards aankomen van 2000 euro per stuk) is 'r maar één kaart: een Matrox G4xx/5xx…

Avé…:smiley:
PGN/iNERTiA

Originally posted by PGN_iNERTiA
[B]Die veranderde RF-filters zijn ook niks waard, heb 't verschil gezien bij een normale VisionTEK GeForce3 (originele filters) en een OCZ Titan GeForce3 (gemodificeerde filters) maar 't verschil is niet te merken.

Als je echt 2D kwaliteit zoekt voor een beetje normale prijs (dus nu niet allemaal met workstation boards aankomen van 2000 euro per stuk) is 'r maar één kaart: een Matrox G4xx/5xx…

PGN/iNERTiA [/B]

Mag ik dan vragen hoe jij de Radeon serie van Ati beoordeeld? Ik vind het nl best een intressant kaartje…

Als je de 2D (in Direct3D met EMBM aan ook trouwens) kwaliteit vergelijkt van een NVIDIA kaart met een ATI kaart is die ATI inderdaad veel beter. Hoewel niet zo goed als een G550 bijvoorbeeld.

't Zijn zeker interessante kaartjes, vooral die 8500’s, ook een interessant prijsje met fl. 699,-…

Denk dat ik toch maar wacht op NV25/GeForce4…

PGN/iNERTiA

Als ik een pure 2D kaart wil koop ik me wel een Dome MD5.

De 2d die de consument verseist is nagenoeg NIET merkbaar op de monitoren die voor diezelfde consument zijn. Een schuine lijn zal inderdaad na vet inzoomen kartelen , maar dat heeft meestal niks met de videokaart te maken , maar met het programma.

Om een videokaart redelijk goed te testen qua consumentenwaardes moet je deze vergelijken met een andere videokaart gepresenteerd op 1 en dezelfde monitor (om helderheid , contrast en eventuele kleurfouten in het CRT kanon ook hetzelfde te hebben). Een ideaal beeld hiervoor is het doodnormale TESTBEELD dat ze je ook op de tv laten zien.

Toen ik mijn Voodoo 3 kaartje kost stond achter op de doos dat dit de beste 2d kaart ter wereld was op dat moment verenigd met de krachtigste 3d.

Nu moet ik zeggen dat de 2d van de voodoo behoorlijk snel is , maar het beeld wat flets af en toe… Of dat nu aan de inmiddels 3 jaar oude Amaga 17" Monitor ligt of aan de kaart… who knows… Met een Diamond Stealth II S220 is het in ieder geval iets minder flets.

Je zult in de kaarten met Nivdia processoren bijna het verschil niet merken qua 2d of je moet op CAD nivo gaan spelen met die kaarten… en daar zijn ze nooit voor gebouwd…

Pak dan maar een Dome MD5 of zo.

Toch die professionele kaart hè…

Als 't daarom gaat, doe maar een 3DLabs Wildcat dan…:wink:

Avé…
PGN/iNERTiA