2600xp Voltage's

vbimport

Weet iemand de voltage’s van een 2600xp standaard is ?
Volgens het programma’tje Motherboard Monitor 5 is mijn core, aux,12 volt te hoog. en als ik in de bios 1.65 core aan zet daalt hij niet ? De pc is ook verschrikkelijk traag mijn oud vertrouwbaar 1000mhz’je is sneller als deze 2600xp.

In deze 2600xp zit

• 512ddram twinmos 2700pc
  • asus moederbord A7V8X
  • case aopen 400watt
  • op de cpu zit een cooler van Arctic Cooling Coppersilent Sockel A ,<2800+
  • aopen 40x witer
  • diskette station sony
  • maxtor 80gb 8mb cache 7200rpm 133udma
  • Riva tnt m64 32mb (is op komst nieuw Sapphire Chipset: ATI Radeon 9000 Pro
    RAM: 128MB DDR
    AGP:
    DVI,TV-Out, retail

Alvast bedankt als jullie me kunnen helpen

Greetz

andy

Motherboard Monitor 5 kan bijna alles wel meten. Je moederbord wordt in ieder geval ondersteund:

Board: A7V8X
Sensor Chip: ASB100
Case Sensor: Asus 1
CPU Sensor: Asus 2 socket/Asus 4 diode

Winch: zou je aub wat duidelijkere taal neer kunnen zetten? Ik heb je dit al vaker gevraagd, maar je teksten zijn nog steeds zeer lastig te lezen. Vooral als iemand die hier geen tot weinig verstand van heeft wil lezen, zal dit niet meevallen. Doe er aub wat aan…

Het standaard voltage voor een Athlon met Tbred B core is, indien ik me niet vergis, 1,65V. Een te lage spanning resulteert echter niet in een lagere snelheid, maar in een onstabiel systeem.

Hoe het kan dat je systeem dan zo traag is? Daar zijn veel redenen voor te verzinnen… heb je als eens gezocht of het hier om een hardwarematig of om een softwarematig probleem gaat?
Je hebt toch zekers wel de drivers van je chipset geinstalleerd he?

mijn cpu fan draait op 2743 zegt asus probe 2 (is een software dat bij het moederbord zat)
en volgens dat prog is mijn

power fan en chassis fan niet goed

ik heb het op pause gezet anders zegt hij de heletijd

power fan Below threshold!!!
chassis fan Below threshold!!!

Wat kan ik hier aan doen ?

alvast bedankt voor de snelle reactie

Greetz

andy

Originally posted by winchtrophy
[B]mijn cpu fan draait op 2743 zegt asus probe 2 (is een software dat bij het moederbord zat)

Greetz

andy [/B]

Niets… :slight_smile:

heel vaak kunnen toerentellers op een moederbord lage toerentallen niet meten. Een voorbeeld: je CPU fan draait en toch begint je computer te gillen dat het niet zo is. Oorzaak: je hebt een fan die relatief weinig RPMs maakt (bijv 2500), en je moederbord meet pas vanaf 3000 RPM.

Indien je geen temperatuursproblemen hebt (en dat merk je wel, je moederbord zal wel een shutdown hebben, die ervoor zorgt dat je computer uitgeschakeld wordt zodra de CPU oververhit dreigt te raken) hoef jej e daar niet al te druk over te maken…!

Wat wilt dit zeggen chassis fan ik weet wat fan is maar waar zit die dan ? is dat de cpu ?

Greetz

andy

[B]Wat wilt dit zeggen chassis fan ik weet wat fan is maar waar zit die dan ? is dat de cpu ?

Greetz

andy [/B]

De chassis fan is de ventilator die aangesloten is op de chassis fan aansluiting van je moederbord. Het is gebruikelijk hier een casefan op aan te sluiten, maar theoretisch gezien is het prima mogelijk je CPU fan erop aan te sluiten…

Bedankt he

nu kan ik dat mooi uitprinten en m’n kamer ermee behangne zodat ik allemaal uit m’n kop ken :bigsmile: :wink:

bedankt voor de snelle reactie

Greetz

andy

[B]mijn cpu fan draait op 2743 zegt asus probe 2 (is een software dat bij het moederbord zat)

Greetz

andy [/B]

kun je wel iets aan doen, je kunt een brugje maken tussen de + van de cooler aansturing (rood) en de sensor ingang(geel).